Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ پاسدارحسن شاهوارپور روز یکشنبه در حاشیه جلسه قرارگاه مشترک شفا با حضور جمعی از مقامات سپاه استان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جلسه مشترک به صورت ویدئوکنفرانس با حضور فرماندهان سپاه و مراکز بهداشت و درمان شهرستان ها برگزار شد و تمامی مسائل مربوط به نیازمندی های بهداشت و درمان استان مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از مسائل مهم این جلسه را غربالگری عنوان کرد و افزود: سامانه ای از سوی بهداشت و درمان اعلام شده که ورود مردم به این سامانه باید در اولویت قرار گیرد؛ در این زمینه حوزه های مقاومت بسیج می توانند همکاری و نقش موثری داشته باشند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: از تمامی شهرستان ها خواسته شده که نیروهای بسیج در این غربالگری ورود کرده و با تشخص بیماری افراد مبتلا، به روند درمان سرعت بیشتری ببخشند.

وی همچنین به تولید ماسک در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: باتوجه به نیاز استان ، کارگاه های خیاطی در شهرستان ها برای تولید ماسک فعال خواهند شد؛ این ماسک ها تنها بین داروخانه های سطح استان توزیع می شود.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: همچنین در حوزه درمان نیز طرح هایی برای قرنطینه افراد پیش بینی شده است ؛ امید است بتوانیم مانند فلج اطفال با استفاده از ظرفیت بسیج و همکاری مردم این بیماری را نیز ریشه کن کنیم.

۹۷ درصد مردم استان در سامانه سلامت ثبت نام کرده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این جلسه برای فعال کردن و هم افزایی دانشگاه و بسیج تدارک دیده شد و قرار شد نواحی بسیج مردم را برای ورود به سامانه سلامت دعوت کنند.

وی افزود: افراد می توانند با ورود به سامانه salamat.gov.ir خوداظهاری کرده و تمامی علایم بیماری خود را ثبت کنند تا بتوانیم سریعتر به این افراد دسترسی پیدا کرده و برای درمان آن ها ، اقدامات اولیه را آغاز کنیم.

فرهاد ابول نژادیان گفت: مراقبان سلامت در شهرها و حاشیه های شهر این آمادگی را دارند تا پس از خود اظهاری شهروندان و نشان دادن علایم بیماری ، به سرعت به محل های مربوطه مراجعه و خدمات رسانی را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر تیم های سلامت در سطح استان مستقر بوده و شبانه روزی مشغول به خدمت رسانی هستند و برای بیماران پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افرادی که در سامانه سلامت  ثبت نام کرده اند؛ هچنین می توانند با خود اظهاری پرونده های الکترونیکی خود را مشاهده کنند.

وی اظهار داشت: درمان زود هنگام باعث جلوگیری از مرگ بیماران می شود اما هرچه دیرتر این علایم کشف شود، درمان نیز دشوارتر خواهد بود.

سامانه ۴۰۳۰ بهداشت و درمان برای ارتباط با مردم

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سپاه و بسیج در تمامی کارهای بزرگ در صف اول همکاری در حوزه بهداشت و درمان هستند و در این مرحله مسئولیت غربالگری و بیماریابی را آغاز کرده اند.

وی افزود: شهروندان با ورود به سامانه salamat.gov.ir مشخصات وضعیت سلامتی خود را وارد کنند و همکاران ما درخانه های بهداشت و پایگاه های سلامت از طریق سامانه ۴۰۳۰ با افراد ارتباط  برقرار می کنند.

سید مهدی حسینی زاده ادامه داد: امید است از این طریق بتوانیم حلقه انتقال بیماری را قطع و از آسیب های بیشتر به خانواده ها جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: همچنین از مردم شریف خوزستان خواستاریم تا آن جا که ممکن است از منزل خارج نشوند تا بتوانیم از این دوره سخت به خوبی عبور کنیم.

شکست ویروس کرونا تنها با همکاری مردم

مسئول هیات اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: بسیج جامعه پزشکی و اقشار در این مرحله به کمک همکاران بهداشت و درمان آمده اند تا با کمک یکدیگر بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

عبدالرضا جانگران نژاد افزود: امید است مردم با کادر پزشکی و بهداشتی دانشگاه همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم این بیماری را مهار کنیم.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از  ۱۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

با شناسایی ۱۵ بیمار جدید در خوزستان ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدای اپیدمی تا روز جمعه در این استان به ۱۷۳ نفر رسیده که ۷۹ نفر بهبود یافته، ۳۰ نفر فوت کرده و ۶۴ بیمار در مراکز درمانی منتخب استان بستری هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استفاده از ظرفیت جهان حوزه بهداشت و درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی فوت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بهداشت و درمان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است