Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:11:26 GMT

۵۰ درصد ظرفیت تخت بستری کرونا در سمنان خالی است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۲۲۸۶

۵۰ درصد ظرفیت تخت بستری کرونا در سمنان خالی است

حبیب الله خجسته‌پور روز یکشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان سمنان در سالن کوثر استانداری ابراز داشت: آماری که به صورت روزانه از سوی مسوولان بهداشتی در وزرات بهداشت و در استان ارائه می شود میزان اپیدمی ویروس را در جامعه نشان می‌دهد، این در حالی است که بسیاری از افراد مشکوک به کرونا با علائم بالینی به بیمارستان مراجعه و با استناد به عکس های پزشکی روند درمان آنها آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به تعدا مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان که آن را نسبت به جمعیت در رده دوم کشور در تعداد مبتلایان قرار داده است گفت: این آمار به تنهایی نمی‌تواند بیانگر اوضاع استان باشد و باید از امکانات و آمادگی ۲ دانشگاه پزشکی علوم پزشکی سمنان و شاهرود که دارای ظرفیت و فرصت مناسبی هستند بهره برد.

وی اظهار داشت: تعطیل شدن نمازهای جمعه نشان داد که ائمه جمه دغدغه مند سلامت مردم هستند و اجتماعات دینی و مذهبی در زمینه مبارزه با شیوع کرونا پیش قدم بودند.

رییس شورای اطلاع رسانی استان سمنان با توجه به نقدهایی که به مردم در خصوص جدی نگرفتن کرونا و حضور آنها در بازارها می‌شود گفت: اگر مروری به پویایی و تراکم جمعیت در روزهای پیش از نوروز در سال‌های گذشته استان بیندازیم، خواهیم دید که حضور جمعیت در بازارها در روزهای جاری نسبت به سال قبل قابل مقایسه نیست و بسیار کمتر است البته هر چه بیشتر زنجیره انسانی  قطع شود به مهارت بیماری کمک می‌کند.

خجسته پور گفت: حمایت خیران سلامت و حضور آنها در مبارزه با شیوع کرونا قابل تقدیر است و همچنان خواستار ادامه مساعدت های آنها خواهیم بود.

وی یادآور شد: آغاز پایش و کنترل مسافران در ورودی ها و خروجی های استان ادامه دارد که سیاست کنترلی مناسبی در مبارزه با شیوع کرونا بوده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
طبق آخرین آمار در روز  شنبه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان به ۴۰۹ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان استانداری سمنان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان استانداری سمنان ویروس کرونا سمنان استانداری سمنان ویروس کرونا استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به اقدامات مرتبط با مواضل اضطراری بیان کرد: حداقل ۳۰ درصد خبازی های سطح استان طی مدت زمان تعیین شده در راستای اجرای مطلوب مراقبت های پدافند غیرعامل باید نسبت به دوگانه ساز شدن اقدام کنند

وی با بیان اینکه تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس در سطح استان سمنان در دستور کار قرار داشته باشد، افزود: ارتقا و تقویت پایش تصویری دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت های حساس، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: این استان دارای واحد های تولیدی مواد غذایی و همچنین واحد های صنعتی بسیاری است که مرتبط با سلامت مردم بوده و باید مراقبت ها در این خصوص در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود.

وی افزود: وجود دو نیروگاه بسیار مهم در حوزه تولید برق که اخیراً با حضور رئیس جمهور نیز فاز سه و چهار نیروگاه سیکل ترکیبی نیز بهره برداری شد، از دیگر مواردی است که اجرای مطلوب ساز و کارهای اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات را حائز اهمیت می سازد.

استاندار سمنان بیان کرد: پراکندگی روستاها، راه های مواصلاتی مهم، شبکه های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می سازد.

کد خبر 6092879

دیگر خبرها

  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند