Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@03:14:29 GMT

ویروس کرونا با چاقی در ارتباط است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۳۳۵۲

ویروس کرونا با چاقی در ارتباط است

خبرگزاری میزان- یک متخصص تغذیه با بیان اینکه افراد چاق با نمایه توده بدن بالای ۴۰ در معرض خطر کرونا هستند، عنوان کرد: هرچقدر میزان تجمع چربی در بدن بیشتر باشد، سیستم دفاعی ضعیف‌تر می‌شود. تاریخ انتشار: 14:35 - 25 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۶۱۸۰

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، این تصور غلط است که با یک رژیم غذایی خاص اصلا دچار کرونا نشویم، زیرا راه‌های انتقال ویروس متفاوت است و تغذیه نقشی در پیشگیری و درمان کرونا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجان مهدوی روش، متخصص تغذیه در خصوص ارتباط چاقی با ویروس کرونا به خبرگزاری ایسنا گفت:

می‌توانیم با تغذیه صحیح شانس ابتلا به بیماری را کمتر کنیم و یا اگر دچار بیماری شدیم، سریع‌تر مراحل درمان را پشت سر بگذاریم.

تقویت سیستم ایمنی بدن به رژیم غذایی خاص و معجون‌ها و دمنوش‌های عجیب و غریب نیاز ندارد، بلکه با همان الگوی غذایی طبیعی و صحیح با تاکید بر یکسری مواد مغذی می‌توانیم در برابر کرونا و بیماری‌های دیگر مقاوم شویم.

عرقیات و دمنوش‌ها در صورت استفاده بیش از حد به بدن آسیب می‌رساند و ممکن است نتیجه عکس داشته باشد لذا نیازی نیست از انواع و اقسام دم کرده‌ها استفاده کنیم.

کرونا یک بیماری ویروسی است و ربطی به طبع گرم و سرد ندارد. در واقع کرونا نسبت به حرارت حساس و نسبت به سرما مقاوم است، یعنی این ویروس در مواد غذایی آلوده حتی داخل محیط سرد مانند فریزر هم زنده می‌ماند، اما با حرارت دادن غذای آلوده از بین می‌رود.

این متخصص تغذیه، با اشاره به رابطه کاهش یا افزایش وزن با ابتلا به کرونا، یادآور شد: سن بالا، بیماری‌های زمینه‌ای همچون فشار خون و قلبی و عروقی و چاقی و تجمع چربی در بدن از جمله شاخص‌های خطر ابتلا به کروناست و شانس افراد را برای میزبانی از این ویروس بالا می‌برد.

هرچقدر میزان تجمع چربی در بدن بیشتر باشد، سیستم دفاعی ضعیف‌تر می‌شود و فاکتور‌های التهابی در بدن افزایش پیدا می‌کند.

لاغری و رژیم‌های غیر اصولی که باعث ضعف جسمانی و کاهش وزن شدید می‌شود نیز در این روز‌های کرونایی مضر است، زیرا کمبود مواد مغذی را به همراه دارد که در نهایت به سیستم ایمنی آسیب می‌زند.

یک رژیم غذایی اصولی دارای میوه جات، لبنیات و غلات است. اگر افراد بیماری‌های گوارشی ندارند، می‌توانند در رژیم غذایی خود از سبزی جات نیز استفاده کنند، زیرا یکی از راه‌های تقویت سیستم ایمنی مصرف زیاد سبزی جات است.

بیشتر بخوانید:
لاریجانی: امیدوارم هر چه زودتر شاهد کوتاه شدن سایه شوم بیماری کرونا از سر کشور باشیم

آجیل به واسطه داشتن مواد مغذی، پروتئین و چربی مفید خواص تغذیه‌ای خوبی دارد و به سیستم ایمنی کمک می‌کند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا سیستم ایمنی رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها