Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دو گروگان کانادایی و ایتالیایی ربوده شده توسط تروریست‌ها در بورکینافاسو در دسامبر 2018، آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه خبری ار اف ای، روز جمعه نیروهای کلاه آبی سازمان ملل در کشور مالی در نزدیکی شهر "کیدال"، "ادیت بله" شهروند کانادایی و "لوکا تاچتو" دوست ایتالیایی وی را پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دو شهروند کانادایی و ایتالیایی پس از پیدا شدن سریعا تحت حفاظت نیروهای عملیات سازمان ملل در کیدال قرار گرفتند.
یکی از منابعی که توانسته بود با این دو گروگان تازه آزاد شده دیدار کوتاهی داشته باشد، اعلام کرد که  حال آن‌ها خوب بوده و اگر اکنون آزاد هستند مطمئنا به خاطر شجاعتشان بوده است چرا که در واقع از دست گروگانگیرها فرار و کیلومترها پیاده‌روی کرده‌اند. در نزدیکی شهر کیدال از فردی کمک خواسته‌اند و او آن‌ها را تا نمایندگی محلی نیروهای سازمان ملل در مالی همراهی کرده‌ است.
این دو شهروند روز شنبه به باماکو، پایتخت مالی، منتقل شده‌اند و محمد صالح آنادیف، رئیس نیروهای سازمان ملل در این کشور در ابتدا آن‌ها را به مقامات مالی تحویل داده است.
محمد صالح آنادیف همچنین اظهار کرد که هیچ مذاکره‌ای با گروگانگیرها انجام نشده است. بر اساس اصول سازمان ملل هیچ‌گونه مذاکره و یا حتی واریز وجه به تروریست‌ها صورت نمی‌گیرد.
تیبیله درامه، وزیر امور خارجه مالی، که از این دو نفر در باماکو استقبال کرد، بر پایان خوش و شجاعت این جوانان که به مدت 15 ماه در صحرا از آزادی محروم بودند، تاکید کرد.
در ادامه سفر جاده‌ای خود، ادیت بله 36 ساله و لوکا تاچتو 32 ساله مالی را ترک کردند تا به توگو بروند و در آنجا قرار بود در یک پروژه جنگل‌زایی شرکت کنند. آن‌ها در دسامبر 2018 در بورکینافاسو، بین محلات بوبو جیولاسو و واگادگو، ناپدید شدند.
نماینده ویژه سازمان ملل بدون دادن اطلاعات زیادی اعلام کرد که گروگانگیرها شناسایی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گروگان غربی بورکینافاسو سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه باعث نگرانی شدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده است.

این رسانه‌ها تاکید کردند: احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی نتانیاهو باعث شده خواب از چشمان وی گرفته شود.

دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی چند روز قبل با اشاره به اینکه از نگرانی‌های رسمی و غیررسمی مرتبط با تحقیقات این نهاد در ارتباط با جنگ غزه آگاه است، بر ادامه یافتن این تحقیقات تأکید کرد.

این دفتر با صدور بیانیه‌ای، توقف همه تلاش‌ها را برای مانع‌تراشی، ارعاب یا تأثیر بر مقامات دادگاه خوستار شد و خاطرنشان کرد که استقلال و بی‌طرفی دادگاه زمانی که تهدید به انتقام از این دادگاه یا مقامات آن وجود داشته باشد، تضعیف می‌شود.

دفتر دادستانی دادگاه لاهه همچنین تأکید کرد که تهدید دادگاه حتی بدون اقدام ممکن است بر پایه اساسنامه رم، جُرم ضد اجرای عدالت باشد.

پیشتر نیز منابع آگاه اعلام کردند که دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با کارکنان بیمارستان‌های «الشفا» در شمال و «ناصر» در جنوب نوار غزه دیدار و گفت و گو کرد و اظهارات آنها را درباره جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی و قتل عام بیماران و پناهندگان به این بیمارستان‌ها، به ثبت رساند.

به گفته این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، حوادثی که در این بیمارستان‌ها اتفاق افتاده، به دیگر تحقیقاتی ضمیمه می‌شود که دیوان کیفری درباره جنایات جنگی، ضد بشری، تجاوز و نسل کشی در نوار غزه انجام می‌دهد.

کد خبر 6097922

دیگر خبرها

  • نشت آب در خیابان الزهرا شهر قوشچی از زبان شهروند خبرنگار + فیلم
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • امدادرسانی خودجوش مردم دیزج دیز به افراد گرفتار در سیل + فیلم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • گمشدگان تنگه دار نوشهر پیدا شدند
  • تا پای جان برای دختر ایران