Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@23:18:43 GMT

کشف حلقه‌های قدرت ۳۰۰۰ ساله در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۴۰۹۳

کشف حلقه‌های قدرت ۳۰۰۰ ساله در زنجان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: هشت قطعه اشیای تاریخی - فرهنگی ۳۰۰۰ ساله در حین خرید و فروش از قاچاقچیان کشف شد که در میان آن‌ها حلقه‌های قدرت متعلق به هزاره اول قبل از میلاد وجود دارد.

امیر ارجمند افزود: طی عملیاتی، یگان حفاظت استان زنجان با همکاری نیروی انتظامی در یک معامله اشیای تاریخی - فرهنگی موفق به کشف هشت قطعه اشیای تاریخی - فرهنگی ۳۰۰۰ ساله و  دستگیری ۶ متهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چهار فروشنده غیربومی و دو خریدار بومی در حال معامله این اشیا در حومه شهر زنجان بودند که طی عملیاتی، نیروی انتظامی و یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان موفق به کشف و ضبط این اشیا و دستگیری متهمان شدند.

این مسئول تصریح کرد: چهار حلقه قدرت، یک قطعه منقش مفرغی، یک لیوان شیشه‌ای و دو کاسه مفرغی مجموعه آثار به دست آمده از این عملیات است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان عنوان کرد: چهار حلقه موسوم به حلقه قدرت در این مجموعه، یکی از جنس مفرغ و دیگری از جنس نقره است و دو حلقه‌ای که روکش طلا دارد به خاطر فرم و طرح شیر روی آن شبیه حلقه‌های دوره هخامنشی است.

به گفته این مسئول، دو کاسه مفرغی ۳۰۰۰ ساله بوده و یک لیوان شیشه‌ای متعلق به قرون اولیه اسلامی، از دیگر آثار به دست آمده در این کشفیات است.

کد خبر 492961 برچسب‌ها استان زنجان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان زنجان استان زنجان ۳۰۰۰ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، به کوشش‌ علاقمندان میراث نیاکان منطقه و پیگیری‌های سازمان مردم نهاد انجمن دوستداران میراث فرهنگی سخت سر شهرستان رامسر  و انجام مراحل اداری توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر، اولین اثر ارزشمند فرهنگی، تاریخی و مذهبی جواهرده در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

"مسجد سکینه آباجی" واقع در ضلع جنوب غربی میدان تاریخی ییلاق جواهرده، در مرداد سال ۱۴۰۲ در فهرست آثار ملی، ثبت نهایی شد و در آذر ماه، از سوی وزیر محترم میراث فرهنگی به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد. و تابلوی ثبتی آن نیز در روز‌های آینده نصب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • سیر تکامل کادیلاک: سفری 122 ساله در دنیای تجملات و قدرت (فیلم)
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله