Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:00:36 GMT

۳۰۰ زباله‌گرد کاشمر در معرض ابتلا به ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۴۴۶۶

۳۰۰ زباله‌گرد کاشمر در معرض ابتلا به ویروس کرونا

ایسنا/خراسان رضوی شهردار کاشمر گفت: با توجه به فعالیت ۲۷۰ تا ۳۰۰ زباله‌گرد در سطح شهر کاشمر در شرایط فعلی این افراد در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند که باید تدابیر لازم اتخاذ گردد.

جعفر سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در حال حاضر صندوق‎های زباله سطح شهر روزانه دوبار تخلیه می‎شوند، همچنین در این خصوص کارگروه ویژه‎ای برای ساماندهی زباله‎گردها تشکیل شده و تا 10 روز آینده توسط پیمانکار تفکیک زباله از مبدأ، تمامی زباله‎گردهای فعال در سطح شهر شناسایی و شناسنامه‎دار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تمامی زباله‌‏گردها مکلف به همکاری با این شرکت هستند در غیر این صورت از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد، مطرح کرد: بر اساس آخرین آمار حدود 270 تا 300 زباله گرد در سطح شهر کاشمر فعالیت دارند.

شهردار کاشمر عنوان کرد: اغلب این افراد از اقشار آسیب پذیر هستند و برخی درآمدشان از همین راه تامین می‎شود، همچنین چون اکثر این زباله‎گردها کارتن خواب هستند به زودی با تصمیمات اتخاذ شده برایشان گرمخانه ایجاد خواهد شد.

جمع‌آوری روزانه نیم تن زباله بیمارستانی

شهردار کاشمر ادامه داد: روزانه بیش از 60 تن زباله از سطح شهر کاشمر جمع‌آوری می‌شود که نیم تن آن را زباله‌های بی‌خطرسازی شده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تشکیل می‌دهد.

وی اظهار کرد: هم اکنون حدود 170 تولید کننده پسماند عفونی اعم از مطب پزشکان، تزریقاتی‌ها و... در شهر کاشمر فعالیت دارند که هر روز در حدود نیم تن زباله عفونی تولید می‌کنند.

وی گفت: پس از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور تولید پسماند شهر کاشمر حدود 10 درصد افزایش پیدا کرده است، که از شهروندان درخواست می‏‌شود برای حفظ سلامتی خود زباله‌هایشان را در پلاستیک‎های دربسته و در زمان جمع‌آوری زباله بیرون از منزل قرار دهند.

شهردار کاشمر اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد رهاسازی ماسک و دستکش‌های استفاده شده توسط شهروندان در سطح معابر شهر هستیم که این اقدام بسیار خطرناک است، اقلام استفاده شده بهداشتی و پزشکی پس از استفاده باید در نایلونی گره زده شده در سطل زباله انداخته شوند.

هر شب ۵۰ درصد شهر ضدعفونی می‌‏شود

وی در ادامه از محلول پاشی و ضد عفونی کردن هر شب سطح شهر کاشمر خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر  ۱۳ شب است که هر شب ۵۰ درصد از سطح شهر ضد عفونی و گندزدایی می‎شود، برای این امر بیش از 50 نفر در قالب 12 اکیپ هر شب بیش از ۷۰۰ هکتار از شهر را ضد عفونی، گندزدایی و مه پاشی می‌کنند.

سلیمانی افزود: با توجه به اینکه مساحت شهر کاشمر 1400 هکتار است، شهر به 10 منطقه تقسیم شده و هر شب توسط نیروهای شهرداری، اقشار مختلف و کمک خیرین شهر ضد عفونی، محلول پاشی و گندزدایی می‎شود.

وی بیان کرد: تا زمانی که احساس شود این اقدام به سلامت شهروندان کمک خواهد کرد، کار ضدعفونی و گندزدایی ادامه خواهد داشت، اکنون یک سری افراد به صورت خودجوش و با تجهیزات شخصی در سطح شهر فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار لیتر محلول پاشی شده است، همچنین خیابان مرکزی شهر کاشمر به دلیل اینکه محل مطب پزشکان است هر شب محلول پاشی می‎شود.

سلیمانی گفت: ضد عفونی شهر تا پایان بحران ویروس کرونا هر شب ادامه خواهد داشت، اماکن پر تردد مثل خیابان امام خمینی و میلان‌های منتهی به این خیابان، مجتمع پزشکان، پارکینگ‌های سطح شهر به صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند، همچنین محله‌های نسیم، نیلوفر، گلشن، حسین‌آباد و فیاض بخش دو روز یک بار و کوچه‌های فرعی شهر سه روز یک بار ضدعفونی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زباله گرد کروناویروس كرونا کاشمر سطح شهر کاشمر شهردار کاشمر ویروس کرونا محلول پاشی سطح شهر ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که طی ۹ سال درمان و تحت‌نظر بودن، در میان زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، گزارشات ابتلا به سطان سینه [نسبت به زنانی که کمبود ویتامین D داشتند]، به حداقل رسیده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D ممکن است در سرطان سینه نقش داشته باشد؛ بخصوص در میان اقلیت‌ها. محققان دریافتند زنان سیاه‌پوست آمریکایی و اسپانیایی‌تبار با سطوح پایین ویتامین D نسبت به زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D در محافظت از این گروه از زنان در برابر سرطان سینه نقش دارد.

در طی یک پیگیری متوسط ۹ ساله، زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، ۲۱ درصد کمتر از زنان دارای کمبود ویتامین D، به سرطان سینه مبتلا شدند.

ارتباط بین ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان اسپانیایی‌تبار قوی‌تر بود، زیرا در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۴۸ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شدند.

بر اساس این مطالعه، زنان سیاه‌پوست در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۱۱ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901089

دیگر خبرها

  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟