Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز (یکشنبه) روابط عمومی فرابورس ایران، پذیره‌نویسی این اوراق که به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز برای خرید کالاها و خدمات مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی منتشر شده و دارای سررسیدهای ۴۸ و ۴۲ ماهه است، امروز یکشنبه ۲۵ اسفندماه ۹۸ با استقبال سرمایه‌گذاران به اتمام رسید.

بر این اساس، اوراق مرابحه عام دولت در نمادهای«اراد ۱۱، اراد ۱۲، اراد ۱۳، اراد ۲۱، اراد ۲۲، اراد ۲۳ و اراد ۲۴» امروز به طور کامل در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران به فروش رفت و فرایند تامین مالی دولت از طریق انتشار و پذیره‌نویسی این اوراق شتاب بیشتری گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 ارزش این اوراق مرابحه در نمادهای اراد ۱۱، اراد ۱۲ و اراد ۱۳ به تعداد ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ورقه مجموعا ۳۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد  ریال بوده و ۴۲ ماه دیگر سررسید خواهند شد. 

 همچنین تعداد ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ورقه اوراق مرابحه در نمادهای اراد ۲۱، اراد ۲۲، اراد ۲۳ و اراد ۲۴ منتشر شده که دارای ارزش ۷۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی و سررسید ۴۸ ماهه هستند.

 کنسرسیومی از شرکت‌های تامین سرمایه، بانک‌ها و صندوق‌ها شامل تامین سرمایه‌های لوتوس پارسیان و نوین، بانک‌های ملت، کارآفرین، سینا و ... و صندوق‌های سرمایه‌گذاری توسعه تعاون صبا، ثابت حامی و... متعهد پذیره‌نویسی این اوراق را بر عهده گرفتند.

ناشر اوراق مرابحه عام دولت که فاقد بازارگردان‌اند، وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از طرف دولت جمهوری اسلامی است و از سایر ارکان این اوراق می‌توان به سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان ضامن، خزانه‌داری کل کشور به عنوان متعهد تسویه و پرداخت و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت اشاره کرد.

گفتنی است نرخ تمامی اوراق مرابحه عام دولت که برای نخستین بار در ۲۲ اسفندماه جاری در فرابورس ایران پذیرش و امروز ۲۵ اسفندماه به فروش رفت، ۱۸ درصد سالانه تا سررسید است که این سود هر ۶ ماه یک‌بار به حساب دارندگان آن واریز خواهد شد.

برچسب‌ها فرابورس حسن روحانی بازار بورس پروندهٔ خبری بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرابورس حسن روحانی بازار بورس فرابورس حسن روحانی بازار بورس اوراق مرابحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در آیین گرامیداشت هفته کار و کارگر در شهرستان نور با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد مردم مازندران از کالابرگ خود استفاده کردند، گفت: استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ الکترونیک و طرح فجرانه، نشاندهنده عملکرد مطلوب دولت در این بخش است.

علی باقری با بیان اینکه۱۲ هزار و ۶۰۰ مجوز مشاغل خانگی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در این استان صادر شده است، افزود: یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

او لازمه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را توجه بیش از پیش به تعاونی‌ها دانست و ادامه داد:‌ توسعه اقتصاد روستاها و شهرها با محوریت تعاونی ها زودتر محقق می شود

علی باقری گفت: حمایت از تعاونی ها اولویت اصلی دولت است و تسهیلات و خطوط اعتباری به سمت تعاونی ها سوق داده می شود 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از مردم خواست با جمع کردن سرمایه های خرد و تشکیل تعاونی برای خود و جامعه شغل ایجاد کنند. 

او با بیان اینکه در هفته کار و کارگر بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه پیش بینی شده است، گفت: ۱۱۰ هزار کارگاه‌ بزرگ و کوچک در ا استان وجود دارد که بازرسان اداره کار در چند ماه گذشته از ۶ هزار و ۲۰۰ کارگاه‌ها بازرسی کردند.

باقری گفت: میزان تعهد اشتغال پارسال مازندران ۴۹ هزار و ۹۰۰ شغل بود که ۱۲۴ درصد آن محقق شده است.

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد