Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@15:55:02 GMT

تعطیلی اصناف در گرو مسئولیت پذیری/ شادی عید را عزا نکنید

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۴۷۵۵

تعطیلی اصناف در گرو مسئولیت پذیری/ شادی عید را عزا نکنید

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا اقدامات تقابلی با گسترش روز افزون این ویروس در استان کرمان از امروز وارد فاز جدیدی شده است و حضور مردم نیز پس از تصمیمات جدید استانداری کرمان در معابر شهر به خصوص در بازار به شدت کاهش یافته است.

از امروز عملاً همه اصناف به جز آپاراتی‌ها، بنکداران و عمده فروشان مواد غذایی، خواربارفروشان، لوازم و تجهیزات پزشکی، قصابی‌ها، لبنیات و مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مرغ و ماهی فروشان، میوه فروشان، نانوایان، میادین میوه و تره بار، تعویض روغن و کارواش تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از اصناف همراهی نمی‌کنند / ‏‬ لزوم برخورد قانونی با متخلفان

بررسی میدانی خبرگزاری مهر نشان از این دارد که بیش از ۷۰ درصد اصناف از این مصوبه پیروی کرده‌اند و برخی از اصناف نیز اعلام بی اطلاعی می‌کردند و تعداد کمی نیز مشکلات مالی را دلیل عدم اجرای مصوبه اعلام کردند.

همچنین حضور گروه‌های سیار هشدار در شهر و اعلام از بلندگوها نیز برای در خانه ماندن جدیدت مردم را بیشتر کرده و گروه بیشتری از مردم در خانه‌ها مانده‌اند.

طبق اعلام دقایق قبل وزارت بهداشت موارد کرونا در کرمان که تا دیروز ۷۷ نفر بود امروز با اضافه شدن ۷ مورد جدید به ۸۴ مورد رسید. آخرین آمار فوتی‌ها به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا نیز همچنان شش مورد است.

اما نگرانی از بی توجهی برخی از اقشار جامعه هنوز هم مهمترین مخاطره‌ای است که کرمان را تهدید می‌کند، بیمارستان افضلی پور با ۳۰۰ تخت عملیاتی برای بستری بیماران کرونایی همچنان دو سوم جای خالی دارد و بیمارستان پیامبر اعظم هم در صورت نیاز آماده خدمات دهی به مردم است.

شهر در آستانه جیره بندی آب

با وجود درخواست اداره انتقال خون استان کرمان اما ذخایر استان همچنان با کمبود ۴۰ درصدی ذخایر خونی مواجه است و از مردم خواسته شده برای تأمین نیاز بیماران تالاسمی و موارد جراحی هر چه سریع‌تر به مراکز مشخص شده مراجعه کنند.

از سوی دیگر مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان در گفتگو با مهر از افزایش چشمگیر مصرف آب در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر افزایش مصرف ۴۰ درصدی آب در استان کرمان را تجربه می‌کنیم.

غلامرضا زین الدینی بیان کرد: توصیه به مردم در خصوص شستشوی دست‌ها و از سوی دیگر خانه تکانی و در خانه ماندن مردم باعث شده عملاً موجب افزایش مصرف آب شده است.

وی به مردم توصیه کرد در شرایط موجود در مصرف آب صرفه جویی کنند چون در شرایط کنونی میزان تولید و مصرف آب سر به سر است و در صورت افزایش مصرف آب شاهد قطعی در برخی از مناطق خواهیم بود.

خدمات شهری الکترونیکی می‌شود

شرکت برق شمال استان کرمان نیز در اطلاعیه‌ای که صبح امروز منتشر شد اعلام کرد که کلیه خدمات غیر حضور است و مشترکان از مراجعه به این اداره جدا خودداری کنند.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده در صورت لزوم موارد اضطراری را با شماره ۱۲۱ در میان بگذارند و گروه‌های سیار درخواست‌های مردمی را رسیدگی می‌کنند.

بانک‌ها نیز با شیفت بندی کارمندان زمینه حضور کمتر نیروی انسانی را در بانک‌ها فراهم کرده‌اند و بسیاری از خدمات نیز به صورت الکترونیکی و از طریق عابر بانک‌ها انجام می‌شود.

طبق اعلام شهرداری کرمان معابر عمومی شهر کرمان نیز در طول شبانه روز به صورت مکرر ضد عفونی می‌شوند و بسیاری از گروه‌های مردمی نیز با همکاری دستگاه‌های دولتی در حال ضدعفونی عابر بانک‌ها، ساخت ماسک و کمک به اقشار کم درآمد هستند.

ضد عفونی شهر با تمام توان ادامه دارد / ‏‬ همراهی برخی از شهروندان

سید مهران عالم زاده، شهردار کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت: مراکز شلوغ و معابر عمومی شهر روزانه چند بار ضد عفونی می‌شوند اما مردم باید بدانند این مکان‌ها دائماً در معرض آلودگی مجدد قرار دارند و از مردم می‌خواهیم در معابر حضور نیابند.

شهردار کرمان بیان کرد: کار جمع آوری زباله‌ها از سطح شهر کرمان نیز با دقت بالا با کمک پاکبانان انجام می‌شود و از مردم می‌خواهیم با توجه به حساسیت‌های موجود نسبت به پاکیزه نگه داشتن شهر دقت کنند و به خصوص از رها کردم زباله‌ها و به خصوص دستکش، ماسک و دستمال کاغذی در شهر خودداری کنند.

وی عنوان کرد: تمامی مراسم‌های شهر کرمان در آستانه نوروز لغو شده و اجازه برگزاری هیچ گونه تجمع و مراسمی در این خصوص نمی‌دهیم.

وی همچنین در خصوص مسافرت‌های نوروزی نیز گفت: هیچ گونه امکانی برای خدمات رسانی به مسافران وجود ندارد و اجازه نصب چادر را هم در شهر نمی‌دهیم.

گلایه استاندار کرمان از برخی از دستگاه‌ها در خصوص اجرایی نشدن مصوبات

اما نکته عجیب اینکه استاندار کرمان در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا از عدم اجرای کامل مصوبات توسط برخی از دستگاه‌ها نیز گلایه کرده است و این نشان می‌دهد مسئولان برخی از دستگاه‌ها هم هنوز خطر کرونا را جدی نگرفته‌اند.

به صورت مشخص مردم با توجه به مصوبه در خصوص تعطیلی اصناف خواستار برخورد قانونی با صنف‌هایی هستند که این قانون را رعایت نمی‌کنند.

پایانه‌های مسافربری استان کرمان نیز فعلاً تعطیل اعلام شده است و به افرادی که قوانین را رعایت نمی‌کنند هشدار داده شده است که دستگاه‌های اجرایی و قضائی با آنها مطابق قانون برخورد فوری خواهند کرد.

همچنین طبق اخبار رسیده برخی از معادن استان کرمان به ویژه معادن زغالسنگ نیز تعطیل شده‌اند.

برخورد قهری با مسافران / ‏‬ مسافران بلافاصله قرنطینه می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ویروس کرونا حد و مرزی نمی‌شناسد، تاکید بر عدم مسافرت‌ها داریم و برخورد قهری باید با آن صورت گیرد.

حمیدرضا رشیدی نژاد بیان داشت: اگر فردی به قصد مسافرت و سیاحت به استان کرمان آمده، باید برگردانده و یا قرنطینه شود و هزینه آن را هم خودشان پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به گردش ۴۰ خودرو جهت اطلاع‌رسانی و هشدار به شهروندان در سطح استان اشاره و بر تعطیلی اصناف غیرضرور تاکید کرد و گفت: مراکز عرضه میوه در آستانه عید نوروز و حراجی‌ها باید تعطیل شوند.

تمام این اقدامات در حالی انجام شده است که اگر مردم تدابیر بهداشتی را رعایت نکنند شیوع کرونا همچنان ادامه می‌یابد.

رعایت فاصله اجتماعی به این معنی که هر فرد از دیگری حداقل یک متر فاصله داشته باشد، عدم حضور در معابر عمومی و تجمع‌ها و در خانه ماندن مهمترین اقدامی است که باید انجام شود.

کد خبر 4879159

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری کرمان شهرداری کرمان بوشهر ایلام ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا گرگان شهرکرد ماسک طبی احتکار قزوین شیراز استانداری سمنان زاهدان بیرجند مشهد استان کرمان دستگاه ها کرمان نیز مصرف آب بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟

دانشکده روانشناسی دانشگاه کلمبیا اخیراً مطالعه میدانی در کشور‌های مختلف انجام داده است که نتیجه آن ایجاد یک شاخص به نام «نردبان ثروت و قدرت» است که نشان می‌دهد مردم جهان بر اساس این شاخص دارای درجات مختلفی از شادی هستند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، کشور فنلاند در چند سال اخیر همواره در بین بالاترین کشور‌های این نردبان معرفی شده است که یکی از شادترین کشور‌های جهان است و در هشت سال اخیر رتبه اول این نردبان را حفظ کرده است.

آگوست نیلسون، عضو جامعه روانشناسی این دانشگاه همراه تیمش تحقیقات مفصلی درباره این نردبان صورت داده و می‌گوید مطالعات تجربی نشان می‌دهد که مردم کشور‌های بالای این نردبان به جای قدرت و ثروت در زندگی روزمره بیشتر به خانواده و روابط شخصی فکر می‌کنند.

در سال ۲۰۲۴ کشور فنلاند برای هفتمین سال متوالی به عنوان شادترین کشور جهان در رتبه‌بندی سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفت و مطالعات دانشگاه کلمبیا نیز همین موضوع را نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور به جای رتبه‌های اداری و رسمی و مدیر شدن و رسیدن به قدرت و ثروت به زندگی روزمره خود فکر می‌کنند.

نیلسون می‌نویسد: من اخیراً رهبری گروهی از محققان کشور‌های سوئد، آمریکا و انگلیس را بر عهده داشتم و این سوالات را در بین ۱۶۰۰ نفر از بزرگسالان این کشور‌ها مطرح کردیم. مطالعه ما نشان داد که استعاره نردبان باعث می‌شود مردم بیشتر به قدرت و ثروت فکر کنند و کمتر به خانواده، دوستان و سلامت روان فکر کنند. وقتی استعاره نردبان حذف شد، مردم همچنان به پول فکر می‌کردند، اما بیشتر از نظر «امنیت مالی» به جای عباراتی مانند «ثروت»، «ثروتمند» یا «طبقه بالا».

افراد در گروه‌های شاد و هماهنگی در مقایسه با سایر گروه‌ها کمتر به قدرت و ثروت و بیشتر به اشکال گسترده‌تر رفاه مانند روابط، تعادل بین کار و زندگی و سلامت روان فکر می‌کردند. به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تحقیقات نشان داده است که وقتی افراد خوشبختی را تعریف می‌کنند، فقط به میزان کمی به ثروت و موقعیت اشاره می‌کنند. به عبارتی ثابت شده است که پول با رفاه ارتباط مستقیم دارد، اما اثر پول ضعیف‌تر از بسیاری از عوامل شادی دیگر است، جایی که روابط اجتماعی با کیفیت خوب، قوی‌ترین اثر را دارند.

تحقیقات اخیر دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که شادی در واقع باعث بهره‌وری بیشتر افراد می‌شود و مهم‌ترین عامل برای شادی در کار، تعلق خاطر است. از سوی دیگر، اعتقاد بر این است که دستمزد مهمترین عامل برای شادی در کار است، اما معلوم می‌شود که محرک بسیار ضعیف تری برای شادی در کار نسبت به تعلق خاطر است. این با پیام کلی علم شادکامی همخوانی دارد که روابط اجتماعی مهمترین عامل برای شادی افراد است.

دیگر خبرها

  • مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس به افراد اصلح رأی دهند
  • مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد اصلح و ارجح رای بدهند
  • شادی مردم رفح از شنیدن خبر توافق حماس برای آتش‌بس | فیلم
  • شادی مردم رفح از شنیدن خبر توافق حماس برای آتش‌بس
  • فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس+ فیلم
  • فیلم| فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟