Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهایی که شیوع ویروس کرونا موجب آسیب دیدگی افراد در برخی مشاغل یا افزایش هزینه‌ها شده است دولت بسته حمایتی در نظر گرفت که با ارائه کمک بلاعوض یا وام با سود پایین تا حدودی آسیب ناشی از شرایط موجود را جبران کند.

اما امروز نهایی شدن سازوکار اختصاص بسته حمایتی نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - در رابطه با آن توضیحاتی ارائه کرد که نشان داد ۱۰ گروه مشاغل شناسایی شده‌اند که برای آنها تسهیلات بین یک تا دو میلیون تومان با سود چهار درصذ اختصاص پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته قرار نیست که افراد دریافت این تسهیلات به بانک‌ها مراجعه کنند بلکه مبالغ به حساب یارانه افراد متقاضی واریز می‌شود و هیچ گونه نیازی به ضامن نیست، بلکه کارت یارانه آنها خود ضامن این تسهیلات خواهد بود. در ادامه نیز اقساط از همین واریزی به حساب کارت یارانه و یا کمک‌های معیشتی برداشت خواهد شد.

۱۰ گروه مشمول وام چه کسانی هستند؟

اما ۱۰ گروهی که برای دریافت تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی تعیین شده‌اند و حدود چهار میلیون خانوار را در بر می گیرد، به این صورت خواهند بود که مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت در گروه اول قرار دارند.

همچنین گروه دوم شامل مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند.

گروه های بعدی نیز عبارتند از «حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی دریایی»،«دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری»، «تولید و توزیع پوشاک»، «تولید و توزیع کیف و کفش»، «مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه»، «مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی»،«مرکاز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی» و همچنین «مراکز تولید و توزیع و فروش صنایع دستی».

چهار دوره کمک بلاعوض ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی

گروه دیگری که مشمول دریافت بسته حمایتی شده‌اند افرادی هستند که حداقل درآمد را دارند؛ به نحوی که حدود سه میلیون خانوار شناسایی شدند که قرار نیست برای آنها تسهیلات اعتباری در نظر گرفته شود بلکه به تناسب بعد خانوار بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان طی چهار مرحله به آنها پرداخت خواهد شد که به حساب یارانه آنها واریز می‌شود؛ به طوری که برای خانوار تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار و پنج نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان بوده که قرار است پرداخت این کمک بلاعوض طی هفته جاری انجام شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر بسته حمایتی دولت وام تسهیلات ۶۰۰ هزار تومان تولید و توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی

الهی راد در ابتدای این سفر با فرماندار شهرستان دیدار و به ارائه گزارش عملکرد خدمات امداد در این شهرستان پرداخت.‌ وی ضمن بازدید از روند خدمت رسانی به مددجویان در شهرستان راز وغلامان از دو مرکز نیکوکاری، چند طرح اشتغال در شهرستان  و از منزل یک خانواده یتیم نیز بازدید که مساعدت موردی و پیگیری طرح ساخت مسکن برای این خانواده انجام گرفت.‌    اهم اقدامات انجام گرفته در شهرستان: حمایت از دو هزار و ۷۴۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۱۸۴ نفر.  توزیع ۱۱۶ سری جهیزیه بین نوعروسان در شهرستان. توزیع ۱۹۷ عدد لوازم ضروری زندگی. ایجاد ۳۱۱ نفر فرصت شغلی برای مددجویان با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان. احداث ۲۸۹ واحد مسکن از محل تفاهم‌نامه‌ها. گفتنی است؛ برون سپاری امورات کمک به نیازمندان به مردم توسط مراکز نیکوکاری از اهداف تاسیس این مراکز است و از طریق این مراکز توسط مردم نیازمندان شناسایی و به آنها کمک خواهد شد. در شهرستان راز و غلامان ۸ مرکز نیکوکاری فعال هستند ./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • انهدام باند چهار نفره سارقان در اهواز
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه
  • جریمه 100 میلیونی برای رایگان کردن بلیت‌فروشی!