Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:52:30 GMT

فاز نخست بوستان کوثر قم اردیبهشت ۹۹ افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۷۳۲۱

فاز نخست بوستان کوثر قم اردیبهشت ۹۹ افتتاح می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر قم پارک کوهستانی هزار هکتاری است، در سال ۹۸ شهرداری قم ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده که اردیبهشت سال ۹۹ فاز نخست بوستان کوثر افتتاح می‌شود. ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: در هفته درخت‌کاری اقدامات بسیار خوبی در شهرها انجام می‌شود ولی امسال با توجه به شیوع کرونا 20 برنامه‌ای با محور درخت‌کاری در قم لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا اوایل اسفندماه سال 98 کل فضای سبز در اختیار شهرداری قم 25 میلیون و 500 هزار مترمربع است که سرانه فضای سبز شهر قم را 20 متر به ازای هر شهروند قمی رساندیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: از سال 94 الی 98 حدود 7 میلیون و 800 هزار مترمربع توسعه فضای سبز داشتیم که 100 درصد آن  به وسیله روش‌های نوین آبیاری انجام‌شده است.

جزئیات اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا در قم / کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرتوزیع بیش از هزار تن میوه در 25 غرفه نوروزی در قمپروژه‌های شهری نیمه‌تمام قم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/افتتاح باغ پرندگان در اوایل سال 99

جوادیان ادامه داد: نگاه ما در راستای صرفه‌جویی در زمینه منابع آبی است و بخش قابل‌توجهی نیز از پساب تصفیه‌خانه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز آبیاری می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه فضای سبز شهر قم در سال 94 حدود 60 میلیارد تومان بود که در سال 98 به 205 میلیارد تومان رسیده است که این موضوع در همه کلان‌شهرها بی‌نظیر است، گفت: با برنامه‌های توسعه‌ای که مورد تأکید داریم و با توجه به تأکید شهردار قم و اعضای شورای شهر هرسال توسعه قابل‌توجهی  خواهیم داشت و به سرانه استاندارد می‌رسیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یادآور شد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر قم پارک کوهستانی هزار هکتاری است که از بوستان کوثر آغاز و تا میدان کوهسار واقع در جنوب شرقی خیابان ظهور جمکران ادامه دارد.

جوادیان ادامه داد: بخشی از این پروژه در بخش شمال و جنوب کوه دو برادران را شامل می‌شود و بوستانی بسیار زیبا و کوهستانی و منحصربه‌فرد است، این پروژه از سال 96 آغاز و هرسال بودجه خوبی تدارک دیدیم و در سال 98 شهرداری قم 500 میلیارد ریال هزینه کرده است که در اردیبهشت سال 99 فاز نخست بوستان کوثر افتتاح می‌شود.

وی افزود: موضوع فضای سبز شهری بسیار مهم است و ایجاد خیابان‌های سبز که در طول سالیان درخت رشد می‌کند و سبب زیبایی شهر می‌شود مورد تأکید است و از سال 95 این موضوع را در برنامه خود قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: در سال 94 یک بوستان ویژه بانوان در سطح شهر قم داشتیم که بوستان بانوان نرگس است، امروز در 5 منطقه شهر قم بوستان ویژه بانوان داریم که در منطقه 3 بوستان ارغوان، بوستان اردیبهشت در خیابان کارگر  و بوستان بانوان پروانه از جمله آن است.

انتهای پیام/452/ ز

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بوستان کوثر شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم از پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) خبر داد.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری منطقه دو در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: اگر دو پروژه را کنار بگذاریم تقریباً تمام پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی افزود: مهم‌ترین پروژه‌ای که داشتیم، بحث آسفالت شوارع سطح منطقه بود که ۱۸ هزار تن آسفالت با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان در سطح منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم خاطرنشان کرد: ۷۰ میلیارد تومان پروژه تملک املاک در مسیرهایی مثل حریم کمربندی، تملک فضای سبز، املاک تصرف شده و پارکینگ سطح منطقه بود که سال گذشته دو پلاک در خیابان جوادالائمه با ارزش ۱۰ میلیارد برای پارکینگ تملک شد.

حسینی افزود: بحث جدول گذاری خیابان‌های منطقه موضوع دیگری است. جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی منطقه، بهسازی بوستان‌ها، احداث فاز ۴ بوستان صداقت و توسعه بوستان امام رضا (ع)، بهسازی بوستان‌های رضوی، ولایت، صبا و سایر بوستان‌ها از دیگر اقدامات در سال ۱۴۰۲ بود.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۵ میلیارد تومان در سال برای تملک پارکینگ پیش بینی شده است تا یک لکه پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) با تملک این سه پلاک نهایی شود و در اختیار سازمان ترافیک قرار بگیرد که مجموع مساحت این تملک‌ها حدود هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه تملک بوستان خانواده که در خیابان چمران است سال گذشته با اعتبار ۷ میلیارد تومان شروع شد، اضافه کرد: امسال هم ۵ میلیارد تومان برای تملک بوستان خانواده منطقه دو پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا شهریور ۱۴۰۳ شاهد بهره برداری بوستان بانوان و بوستان خانواده منطقه باشیم که مساحت آن نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع است.

کد خبر 749110

دیگر خبرها

  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود