Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:35:16 GMT

وضعیت شهریه مهدهای کودک استان مرکزی تعیین تکلیف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۷۹۹۳

وضعیت شهریه مهدهای کودک استان مرکزی تعیین تکلیف شد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه وضعیت شهریه مهدهای کودک استان مرکزی تعیین تکلیف شد از حمایت بهزیستی از مهدهای کودک استان مرکزی خبر داد. ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سلامت موهبتی الهی و حفظ آن برای هر فردی ضروری است به طوری که سلامت در زمینه جسمانی و روحی و روانی را شامل می‌شود که هر کشوری زیرساخت‌های لازم برای تامین سلامت مردم از جمله برنامه‌های شاد، مفرح و غیره برای سلامت روانی و پیشرفت دانش برای تجهیزات پزشکی و درمان بیماری‌ها و سایر اقدامات فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین اقدام رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توسط هر فرد در جامعه است که در این صورت با جامعه‌ای سالم رو به رو می‌شویم و آمار مبتلایان به انواع بیماری‌ها، حتی آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، خودکشی و غیره نیز کاهش میابد به همین سبب هر فردی باید حافظ سلامتی خود باشد.

‌یکی از تفاوت آشکار روزهای پایانی امسال با سال‌های گذشته تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، بازار، مهدهای کودک و غیره است و شرایط اقتصادی ویژه و حساسی برای مراکز خرید، فروشندگان وغیره فراهم شده و مهدهای کودک هم نگران شهریه‌ و هزینه‌های کارکنان خود هستند و این روزها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آنان است.

با تعطیلی مهدهای کودک، بهزیستی نیز با مهدها همراه شده تا در این روزهای سخت مهدها ورشکست نشوند و در این زمینه باید همه با یکدیگر همدلی و همکاری داشته باشیم زیرا این روزهای سخت هم می‌گذرد اما آنچه باقی می‌ماند همدلی و همراهی مردم با یکدیگر است.

اصفهان|مهدکودک‌ها و مراکز روزانه توانبخشی تا پایان هفته تعطیل استاشکال شرعی شورای نگهبان به انتخاب مدیران مهدکودک‌ها از اقلیت‌های مذهبیمهدکودک "بچه‌های حسینی" محفلی برای کودکان پاکستانی + فیلم

600 نفر از جمله زنان سرپرست خانوار در مهدهای کودک فعالیت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به شهریه‌ مهدهای کودک استان مرکزی گفت: تقریبا 600 نفر از جمله زنان سرپرست خانوار در مهدهای کودک فعالیت می‌کنند که با تعطیلی مهدها به سبب جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت کودکان اکنون بیکار شدند.

زهرا امینی افزود: علاوه‌بر اضطراب و استرس فروشندگان در این روزهای پایانی سال با توجه به کاهش خرید مردم صاحبان امتیاز مهدهای کودک هم به سبب هزینه‌های اجاره اماکن، حقوق و دستمزد کارکنان، بیمه، عیدی و پاداش کارمندان خود نگران هستند.

وی ادامه داد: در این روزهای سخت کرونایی و مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور مردم و مهدهای کودک هم علاوه‌بر رعایت توصیه‌های بهداشتی پزشکان باید با همکاری، همدلی و پشتیبانی در این شرایط سخت داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به بخشنامه سازمان بهزیستی کشور و قرارداد دریافت خدمات رشد و تکامل بین مهدهای کودک و خانواده‌ها با توجه به اینکه این قرارداد مدت زمان معلومی دارد و مهدهای کودک هم تعطیل هستند بر اساس اعلام کتبی خانواده به مهد کودک  و بر اساس بند 9 قرارداد، پایان آن مجاز است.

سلامت کودکان از اولویت‌های مهم بهزیستی است

امینی بیان کرد: یکی از شرایط فسخ قرارداد این است که خانواده می‌تواند فسخ قرارداد در ماه‌های آینده را به صورت کتبی اعلام کند بنابراین شهریه مهد کودک در ماه‌های گذشته را پرداخت کند، در شهرستانی که بر اساس اعلام قانونی مهدهای کودک باز بودند ارائه خدمات بر اساس قرارداد دریافت شهریه اسفند ماه مشکلی ندارد.

وی با اشاره به هزینه استفاده از خدمات در مهدهای کودک گفت: هزینه استفاده از خدمات در کمتر از یک ماه به مدت یک ماه محاسبه می‌شود و توجه به این نکته نیز ضروری است که دریافت این شهریه در زمینه خدمات مازاد از جمله صبحانه، ناهار، میان وعده و ساعت اضافه خدمت نیست.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: سلامت کودکان از اولویت‌های مهم است که در این زمینه علاوه بر تصمیمات مسئولان مبنی بر تعطیلی مهدهای کودک خانواده‌ها نیز باید ضمن آگاهی و اطلاع‌رسانی از شیوه‌های انتشار این ویروس و رعایت بهداشت فردی همکاری بیشتری داشته باشند.

امینی عنوان کرد: با توجه به روند شیوع ویروس کرونا در ایام عید خانواده‌ها باید برای شهریه فروردین ماه پس از اطلاع از روند شیوع این ویروس و تعطیلات تصمیم بگیرند تا در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام/713/ ز

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی مهدهای کودک استان مرکزی مهدهای کودک هم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان کرده است.

وی ادامه داد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر داوطلب جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یکهزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و بهزیستی تأمین شده که پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان انجام می‌شود. هاشمی تاکید کرد: از ۱۲ اردیبهشت ماه پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را رایگان ویزیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

هاشمی افزود: پنج مشاور داوطلب برای ارائه ۱ خدمات رایگان نیز در حال ارائه خدمات مورد نیاز هستند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های رایگان و فعالیت تیم‌های سحر از دیگر خدماتی است که در حال انجام است. گفتنی است، ارائه خدمات درمانی با همکاری قرارگاه جهادی الکفیل از ۱۲ اردیبهشت: شده و تا شامگاه جاری ادامه دارد.

کد خبر 6096349

دیگر خبرها

  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها