Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمست از تکمیل بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) در آینده نزدیک با تأمین اعتبار از دولت خبرداد و گفت: در همین ایام نیز ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه درمانی از دولت دریافت کرده ایم.

به گزارش از قم، «بهرام سرمست» پس از جلسه ستاد بحران استانداری در گفتگو با خبرگزاری شبستان به بیان آخرین توضیحات در ارتباط با بیماری کرونا، شیوع آن و فعالیت های استانداری در جهت مقابله با آن پرداخت و اظهار داشت: وضعیت قم همچنان نامطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار قم در پاسخ به این سؤال که چرا مدیران استان از ابتدای بهمن ماه که اخباری مبنی بر شیوع کرونا در قم مطرح شده بود به فکر چاره نیافتادند؟ بیان داشت: ما نمی توانیم بر اساس احتمالات کار کنیم، بلکه تابع نظرات تخصصی هستیم و از همان ابتدایی که اعلام شد دو نفر در قم مبتلا به کرونا شده اند در کمتر از دو ساعت تشکیل جلسه دادیم.

 

وی تصریح کرد: ملاک تصمیم گیری و شروع اقدامات ما در این زمینه، دانشگاه علوم پزشکی است که تا قبل از اعلام ابتلای آن دو نفر، خبری مبنی بر شیوع کرونا در قم نداده بودند و اگر کسی قرار باشد که پاسخگو باشد، مسؤولان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی هستند، نه استانداری.

 

سرمست با بیان این که استان قم در زمینه تدابیر پیش بینانه نیز کارهایی انجام داده است، گفت: ما از جمله استان هایی هستیم که در این زمینه خیلی زودتر وارد شده و ستاد بحران را تشکیل دادیم، اما به هرحال ملاک ورود ما نظرات تخصصی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در قم است.

 

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که چرا بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) با وجود پیشرفت بالای 95 درصد آماده سازی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اولا این درصد هرگز درست نیست بلکه میزان پیشرفت کمتر از این حرف ها است، ثانیا این بیمارستان از جمله مراکز درمانی است که توسط یکی از خیرین استان در حال ساخت بود ولی به دلیل نوسانات قیمت ها متوقف شده است و خیرین دیگر هم در این زمینه تمایلی به ورود ندارند.

 

استاندار قم با تأکید بر این که این بیمارستان برای تکمیل به حداقل 60 میلیارد تومان اختصاص منابع، نیاز دارد، گفت: البته برای این بیمارستان هم دانشگاه علوم پزشکی متولی کار است، اما این خبر خوب را می دهیم که در همین ایام برای این مرکز هم تأمین اعتبار شده و تا آینده نزدیک انشاءالله راه اندازی خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از این که برخی از مردم همچنان بی توجه به دستورات بهداشتی هستند، یادآور شد: اساسا یک بخش از کارهای مدیریت بحران این است که مردم این شرایط را جدی بگیرند و ما در این شرایط نباید به فکر مچ گیری منفی باشیم بلکه تلاش کنیم تا اگر کاری انجام می‌شود تشویق کنیم تا از این وضعیت رهایی پیدا کنیم.

 

سرمست با بیان این که برخی استان ها در این ایام به دنبال تأمین اعتبار تا حد 100 میلیون تومان بوده اند، ابراز داشت: ما در این ایام نزدیک به 100 میلیارد تومان برای استان بودجه دریافت کرده ایم که این خود یک موفقیت محسوب می‌شود.

 

وی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا از این شرایط عبور کنیم، به فکر مچ گیری نباشیم، دیگران را تشویق کنیم و هرکس به وسع خودش زمینه را برای مقابله با این بیماری فراهم کند، این راه هم بدانید که بنده دو سال دیگر نخواهم بود و اگر کاری می کنم باید برای مردم باشد چون کارهای خیر است که برای انسان دعای خیر را به جا می گذارد.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد بحران قم بهرام سرمست استاندار قم ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای نفت دوگنبدان ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات آن خریداری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از بیمارستان نفت گچساران اظهار داشت: بارقه‌های امیدی برای تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز درمانی که قریب به 17 سال از عملیات اجرایی آن می گذرد در دولت سیزدهم شکل گرفت و هم اینک به پیشرفت چشمگیری در حال ساخت است.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی بیمارستان شهدای نفت گچساران در سال 1386 در قالب سه طبقه و پنج بخش اصلی شامل کلینیک های تخصصی،‌ بخش‌های بستری،‌ اورژانس و آزمایشگاه، خدماتی و اداری آغاز شد.

احمدزاده تصریح کرد: این طرح درمانی در زمینی به وسعت 11 هزار مترمربع در حال ساخت است و به دلیل برخی مشکلات عملیات ساخت این مرکز درمانی چندین سال متوقف و عملیات تکمیل این طرح اوایل مرداد امسال دوباره از سر گرفته شد.

وی بیان کرد با توجه به افزایش جمعیت سرویس گیرنده از بهداشت و درمان صنعت نفت و همچنین جهت رفع مشکلات خدمات گیرندگان در تلاش هستیم این مرکز درمانی اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد و کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران سال ها چشم انتظار راه‌اندازی این مرکز درمانی هستند.

به گفته احمدزاده موقعیت این بیمارستان به گونه‌ای است که با راه‌اندازی آن هم کارکنان صنعت نفت و هم مردم پیرامونی آن منتفع می‌شوند و 940 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان شهدای نفت گچساران در دولت سیزدهم اختصاص داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی