Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@08:01:49 GMT

کوچ بهاره عشایر باید با تاخیر باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۰۵۰۵

کوچ بهاره عشایر باید با تاخیر باشد

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد کوچ عشایر، حداقل زمان آغاز کوچ عشایر خارج از استان از پانزدهم فروردین ماه و استقرار در مناطق ییلاقی توسط عشایر درون استانی نیمه اردیبهشت است و قرار نیست زودتر از موعد کوچ کنند اما درصدد تأخیر زمان کوچ عشایر هستیم.

وی افزود: بر همین مبنا مکاتبه‌ای با استانداری و همچنین رئیس سازمان امور عشایر کشور انجام شده و به واسطه سازمان عشایر کشور با رئیس سازمان جنگل‌ها نیز مکاتبه شده تا کوچ بهاره با تأخیر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه بیان داشت: در تلاش هستیم کوچ بهاره با تأخیر انجام شود هرچند هنوز به تأیید نرسیده با این حال تعهد کرده‌ایم خدمات ارائه شده به عشایر از نظر تأمین آب، ارزاق، آرد و علوفه در مناطق قشلاقی بدون وقفه ارائه شود.

این مسئول با بیان اینکه از استان‌های دیگر به عشایر فشار می‌آورند که زودتر از موعد کوچ کنند، گفت: برگشت عشایر از نظر آب و هوایی به صلاح نیست زیرا اگر اکنون برگردند باید در مراتع و ارتفاعات که بسیار سرد است مستقر شوند بنابراین بازگشت آنها به بهانه شیوع کرونا قبل از سال منطقی نیست و باید حداقل باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا عشایر اردیبهشت که رشد مراتع و شرایط آب و هوایی مطلوب‌تر شده، بازگردند.

وی با تاکید بر اینکه فشار به عشایر برای کوچ زودهنگام خلاف قانون است زیرا عشایر حداقل تا نیمه فروردین می‌توانند خارج از استان مستقر باشند، افزود: عشایر در صورت بازگشت باید در ارتفاعات امروله، شاهو و دالاهو مستقر شوند اما با توجه به شرایط آب و هوایی سرد امکان استقرار آنها وجود ندارد.

محمدی گفت: استان کرمانشاه عشایر درون کوچ و برون کوچ دارد که عشایر برون کوچ با یک هزار خانوار شامل ایل زوله و زنگنه به استان‌های ایلام، خوزستان و قسمتهایی از لرستان کوچ می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه عنوان کرد: استان کرمانشاه جز معدود استان‌هایی است که به عشایر خارج از استان خدمات آب رسانی به وسیله ۱۰ دستگاه تانکر و نیز تأمین آرد را ارائه می‌کند.

این مسئول ادامه داد: همچنین در خصوص پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا مکاتبه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و استانداری انجام شده تا زمینه اعزام تیم‌های سیار آموزشی به مناطق عشایری فراهم شود که دانشگاه علوم پزشکی نامه همکاری را به شهرستان‌ها و فرمانداری صادر کرده است.

وی تصریح کرد: این تیم‌های سیار شستشوی صحیح دست‌ها و رعایت نکات بهداشتی را ضمن آموزش زمان مراجعه به مراکز بهداشتی، علائم خطر و لزوم به حداقل رساندن ارتباطات غیر ضروری را ارائه می‌کند.

محمدی گفت: همچنین مکان‌های پرتجمع عشایری با همکاری کارشناسان بهداشت شناسایی شده و شمار مراکز بهداشت سیار و بهورزان مورد نیاز برآورد خواهد شد و به زودی خدمات مربوطه ارائه می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جمعیت هلال احمر جنگل دانشگاه علوم پزشکی شرایط آب و هوایی قانون بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، طرح بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد منطقه آرپناه لالی به طول ۹ کیلومتر قرار بود سال گذشته آسفالت شود، توسط پیمانکار به حال خود رها شده است.


اهالی می‌گویند: کوپال ریزی انجام و جوی و جدول و آب نما زده شد، ولی طرح تکمیل نشد و پیمانکار دست از کار کشید.


این جاده علاوه بر اینکه مسیر ارتباطی ۷ روستا محسوب می‌شود، تعداد زیادی از دانش آموزان و معلمان نیز به صورت روزانه از آن تردد دارند.


تردد عشایر نیز برای جابجایی و حمل آذوقه و نهاده‌های دامی به سختی انجام می‌شود و وضعیت نامناسب جاده به خودروهایشان آسیب می‌زند.


عشایر منطقه می‌گویند: به میزانی که برای خرید آذوقه هزینه می‌کنیم، به همان میزان نیز باید کرایه حمل پرداخت کنیم، ضمن اینکه با آغاز بارش باران و برف، جاده مسدود و راه ارتباطی قطع می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم