Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@01:31:23 GMT

کرونا کوچ عشایر کرمانشاه را به تعویق انداخت

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۰۹۹۵

کرونا کوچ عشایر کرمانشاه را به تعویق انداخت

ایسنا/کرمانشاه مدیر امور عشایری استان کرمانشاه از عشایر استان خواست برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کوچ بهاره را به تاخیر بیاندازند. 

بهزاد محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مکاتبه و تاکید رییس سازمان امور عشایر ایران مبنی بر به تعویق انداختن کوچ بهاره تا پس از پایان بحران کرونا، گفت: با پیگیری های صورت گرفته با نهادهای مرتبط با کوچ عشایر از جمله سازمان جنگل ها و منابع طبیعی هیچ منعی برای ماندن عشایر در مناطق گرمسیری تا بهبود اوضاع وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی با اشاره به آمادگی مجموعه عشایری استان در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز به منظور خدمات رسانی به عشایر و رفع مشکلات احتمالی آنها، گفت: انتظار می‌رود عشایر استان برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان با به تعویق انداختن کوچ بهاره تا پس از پایان بحران کرونا از گسترش این بیماری جلوگیری کنند.

وی همچینن از بزرگان و ریش سفیدان عشایر خواست تا موضوع شیوع کرونا را جدی گرفته و از برگزاری هر نوع تجمع و مراسم شادی و عزا در بین عشایر برای پیشگیری از شیوع کرونا تا بهبود اوضاع ممانعت به عمل آورند.

محمدی همچنین از عشایر خواست تا نوروز امسال دید و بازدید نوروزی و آیین هایی همچون نوعید را برگزار نکنند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه هم عشایر درون کوچ و هم عشایر برون کوچ دارد، گفت: عشایر استان کرمانشاه در فصل کوچ مسافتی بین ۳۰ تا ۴۵۰ کیلومتر را در داخل و خارج از استان طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۴ هزار خانوار عشایری دارد که دو بار در سال کوچ می کنند، گفت: کوچ بهاره عشایر استان هر ساله از اواسط فروردین شروع و تا اواسط اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند که امسال این زمان برای جلوگیری از شیوع کرونا به تاخیر می‌افتد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کوچ بهاره عشاير تعویق كرمانشاه استان کرمانشاه عشایر استان کوچ بهاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات