Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوبخت از تخصیص بسته های حمایتی دولت به ۱۰ کسب و کاری که بیشترین آسیب را از بحران کرونا دیده اند، خبر داد و گفت: کمک‌های بلاعوض و قرض الحسنه برای ۷ میلیون نفری که از کرونا آسیب دیده اند، پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «محمد باقر نوبخت» شب گذشته (یکشنبه 26 اسفند) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به اقداماتی که از سوی دولت در حمایت از مشاغل و اقشار آسیب دیده از شیوه بیماری کرونا صورت گرفته است، گفت: مراکز تولید غذاهای آماده،‌ رستوران ها،‌ تالارها،‌ اغذیه فروشی ها،‌‌ هتل و مهمان پذیرها، دفاتر خدمات گردشکری،‌ آژانس ها،‌ بخش تولید و توزیع پوشاک، ‌کیف و کفش،‌ صنایع دستی و مجتمع های فرهنگی و وزشی، ۱۰ کسب و کاری که بیشترین آسیب را از بحران کرونا دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بسته های حمایتی دولت در اختیار اقشار و کسب و کارهای آسیب پذیر از کرونا قرار می گیرد، گفت: کمک‌های بلاعوض و قرض الحسنه برای ۷ میلیون نفری که از کرونا آسیب دیده اند، پرداخت می شود و ۱۰ کسب و کاری که بیشترین آسیب را از بحران کرونا دیده اند شامل این پرداخت ها می شوند.

 

وی در ادامه به ارائه توضیحات بیشتری درباره این بسته های حمایتی پرداخت و با بیان اینکه 2 بسته حمایتی به هفت میلیون نفر پرداخت می شود، گفت: در حال حاضر هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان صرفا برای مبارزه با کرونا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت شده است. همچنین ‌۵۳۰ میلیارد تومان به ستاد ملی مبارزه با کرونا، ۴۰۰ میلیارد تومان به کلان شهر تهران و بقیه مبلغ نیز به سایر استان ها اختصاص یافته است.

 

معاون رییس جمهوری در تشریح سایر اقدامات نهادها و بخش های دولتی برای کنترل شیو بیماری کرونا و کمک برای مقابله با این بیماری از انعقاد تفاهم نامه ۱۶۰۰ میلیارد تومانی سازمان غذا و دارو با وزارت صمت خبر داد که بر اساس این تفاهم نامه صنعت پوشاک کشور خط تولید خود را تغییر می دهند تا توانایی تولید روزانه ۱۰۰ هزار دست لباس برای کادر درمانی کشور را داشته باشند.

 

وی با اشاره به تخصیص مبلغ  پنج هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی علاوه بر مبلغ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی که چندی قبل تخصیص یافته بود، گفت: این مبالغ برای کمک بیشتر به بخش بهداشت و درمان و کادر درمانی اختصاص یافته است این در حالی است که مبالغی نیز برای کمک به دانشگاه های علوم پزشکی در تهران و چند شهر دیگر پرداخت شده است.

 

نوبخت در ادامه این برنامه خبری درباره بخشودگی های مالیاتی به اقشار و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و با بیان این نکته که مالیات از محل درآمد است و به طور طبیعی تا درآمدی نباشد مالیاتی هم پرداخت نمی شود، گفت: باید این موضوع را نیز در نظر داشت که نمی توان مالیات های گذشته را مورد بخشودگی قرار دهیم چرا که یکی از محل های تامین منابع دولت، ‌مالیات است.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از این برنامه خبری در ادامه توضیحات خود درباره اقدامات دولتی برای کاهش خسارات وارد به اقتصاد پس از شیوع بیماری کرونا با اشاره به تعویض سه ماهه حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرمایان گفت: با این کار بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان از درآمدهای سازمان تامین اجتماعی در این بخش کاهش پیدا می کند و دولت با پرداخت بخشی از بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی تلاش می کند که این کمبود را تاحدی جبران کند.

 

وی با تاکید بر اینکه با وجود این مشکلات اما دولت سرپا ایستاده است بر این نکته تصریح داشت که دولت در مقابله با کرونا فعالانه حضور دارد و تحریم ها و کرونا را شکست می دهد چرا که دولت علاقمند به ملت است و نهایت تلاش خود را به کار بسته است و عاقلانه عمل می کند.

 

نوبخت با اشاره به تاکیدات مکرر رییس جمهوری برای حمایت از مردم و بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰ میلیون نفر یارانه بگیر در کشور داریم که به دلیل شیوع بیماری کرونا هیچ درآمدی ندارند،‌ گفت: در یک پروسه چهارماهه از اسفند تا خردادماه به هر خانوار بر اساس برآوردهایی که داشتیم از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند و این کمک ها تا ساعت ۲۴ سه شنبه (27 اسفند) به حساب های آنان واریز می شود.

 

وی درباره اقدامات دولت برای حمایت از کارگران مغازها و دستفروشان نیز گفت: برای این قشر یک تا دو میلیون تومان به صورت قرض الحسنه واریز می شود و با یک تنفس سه ماه و به شکل اقساط ۲۴ ماهه و با سود چهار درصد پرداخت می شود.

 

نوبخت همچنین ار تداوم تحریم دارویی ایران از سوی آمریکا انتقاد کرد و گفت: ‌ آنها به هیچ چیز رحم نکرده اند و حتی در این شرایط سخت دست از تحریم دارویی ایران برنمی دارند. در دومین سال تحریم های ظالمانه آمریکا قرار داریم و سران آمریکا به رغم عوام فریبی در این شرایط سخت ملت ایران در مقابله با ویروس کرونا، حتی اجازه فروش نفت برای تامین اقلام دارویی را به ما نمی دهند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمد باقر نوبخت محمدباقر نوبخت نوبخت بسته های حمایتی میلیارد تومان تامین اجتماعی پرداخت می شود بیماری کرونا آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما

ابوالفضل فرحبخش در همایش روز کارگر با اشاره به حدیثی از پیامبر به تکریم مقام کارگر در اسلام پرداخت و گفت: ارزش فعالیت تولیدی، کار و تلاش برای تامین معاش تا آنجاست که پیامبر اسلام بوسه بر دستان یک کارگر می‌زند و بیان می‌دارند که آتش دوزخ بر دستان کارگر آسیب نخواهد رساند و از سویی اسلام پاداش مجاهد در راه خدا را برای کارگران در نظر گرفته است.

رئیس دادگستری زرند تصریح کرد: شهرستان زرند با وجود معادن بیشمار و احداث صنایع عظیم ماهیتی صنعتی به خود گرفته و بخش اعظم جمعیت شهرستان را قشر کارگر تشکیل می‌دهد که به طور قطع رعایت حقوق آن‌ها در محیط کاری بسیار ضروری است و از طرفی دیگر نیز داشتن زندگی شرافتمندانه بگونه که زندگی کاری به کیفیت زندگی شخصی شأن آسیب وارد نکند حق فرد و جامعه است.

وی افزود: در صورتی که فعالیت و اشتغال مانع از ایفای نقش‌های خانوادگی از جمله، همسری، پدری و فرزندی شود بایستی انتظار افزایش آسیب‌های اجتماعی را داشت و در حال حاضر هم اگرچه تصور بر آن است که عدم اشتغال تشدید کننده جرایم و آسیب‌های اجتماعی است، اما به طور محسوس آمار پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری به ویژه در حوزه خانواده ریشه در بی توجهی به نهاد خانواده و نقش‌های شخصیتی ناشی از غرق شدگی و توجه بیش از حد افراد به اشتغال و نیاز‌های مادی و غفلت از نیاز‌های معنوی است.

وی گفت: توجه به همسر و فرزند سرمایه گذاری در زندگی است و در مقابل فاصله گرفتن از خانواده منجر به خسران می‌شود و بنابراین بایستی برای خانواده، همسر و فرزندان نیز برنامه ریزی کرد چرا که تامین آرامش خانواده ایجاد رابطه دوستانه میان اعضای خانواده و همکاری در امور، منجر به تربیت فرزند صالح که صدقه جاریه هستند می‌شود و در نتیجه از آسیب‌هایی که با وجود گسترش فضای مجازی رها شده، متوجه جامعه می‌شوند کاشته خواهد شد.

این مقام قضایی به حقوق کارگران در محیط کارگری پرداخت و خاطر نشان کرد: مطابق قواعد حقوقی و به ویژه نظریه خطر، کارفرمایان ملزم به تامین کامل شرایط استاندارد محیط کاری برای کارگران هستند و در نتیجه حمایت مطلق قانون از کارگر در صورتی که هر گونه رخداد و آسیبی در محیط کار برای پرسنل به وجود آید کارفرما مسئولیت مطلق دارد و در برابر قانون پاسخ گو خواهد بود مگر آنکه بتواند اثبات نماید که قصوری از سمت ایشان نبوده و تمامی استاندارد‌های ایمنی، فنی و بهداشتی را در محیط کاری رعایت شده است.

فرحبخش به تعلیمات اسلام در زمینه وجدان کاری پرداخت و گفت: همانگونه که پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند؛ عبادت ده جز است که ۹ جز آن را کار و کسب روزی حلال تشکیل می‌دهد و بنابراین می‌طلبد کارگران زحمت کش در زمان کار حداکثر بهره وری را داشته باشند و از سویی دیگر در زمانی که برابر شرایط جامعه و اقتضائات تحریم و جنگ اقتصادی مشکلاتی نیز برای کارفرمایان به وجود می‌آید، با درک موضوع، حداکثر خویشتن داری و صبوری را به خرج دهند و درخواست‌های به حق خود را به صورت مسالمت آمیز و قانونی دنبال نمایند.

رییس حوزه قضایی زرند در پایان به افزایش ورودی پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی در دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: مهمترین شگرد کلاهبرداران به شکل عمومی استفاده از نام آگاهی افراد و ارسال لینک به بهانه‌های مختلف و در قالب پیامک است که با در نهایت با دسترسی به مخاطبین و حساب‌های بانکی افراد به کلاهبرداری از افراد است و بنابراین موثر‌ترین راه، افزایش آگاهی و سواد رسانه‌ای در عموم مردم و باز نکردن لینک‌های ناشناس با سرشماره‌های شخصی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی