Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:53:21 GMT

لبنان برای مقابله با کرونا وضعیت فوق العاده اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۱۶۶۹

لبنان برای مقابله با کرونا وضعیت فوق العاده اعلام کرد

نخست‌وزیر لبنان از تمام مردم این کشور خواست برای مقابله با کرونا در بالاترین وضعیت آماده‌باش قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان بعد از جلسه فوق العاده کابینه برای بررسی تدابیر مقابله با کرونا گفت: کشور ما تاکنون در کند کردن روند گسترش کرونا موفق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از تمامی گروه‌ها می‌خواهیم از دولت و نهادهای آن حمایت کنند. لبنانی‌ها امروز بیش از هر زمان دیگری در مقابله با بحران‌ها به همبستگی نیاز دارند. لبنان از طریق استراتژی علمی و عملی پیشگیرانه و تدابیر فوق العاده در کند کردن روند گسترش ویروس موفق بوده است.

از سوی دیگر منال عبدالصمد، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان از بسیج عمومی در کشور از روز یکشنبه تا ۲۹ مارس خبر داده بود.

دولت لبنان از شهروندان خواسته در منازلشان بمانند و جز برای ضرورت بیرون نیایند.

لبنان فرودگاه بین المللی بیروت و تمامی گذرگاه‌های هوایی، زمینی و دریایی را از چهارشنبه تا ۲۹ مارس بسته است.

تنها نیروهای یونیفل و هیئت‌های دیپلماتیک در لبنان و نهادهای بین المللی و هواپیماهای ترابری و کارکنان شرکت‌های مرتبط با عملیات حفاری در بلوک شماره۴ از تدابیر دولت مستثنی هستند.

دولت به لبنانی‌ها و اعضای خانواده‌هایشان که کارت اقامت ندارند و کسانی که کارت اقامت در لبنان دارند اجازه داده تا تاریخ ۱۸ مارس به کشور بازگردند به شرط اینکه مبتلا به کرونا نباشند.

این تصمیم شامل کشورهایی که سفر به آن‌جا ممنوع شده مثل فرانسه، مصر، سوریه، عراق، آلمان، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، ایران و چین و کره جنوبی نیست.

دولت تصمیم گرفته ادارات و نهادهای عمومی، شهرداری‌ها، اتحادیه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس خصوصی و رسمی و مهدکودک‌ها را ببندد. همچنین فعالیت شرکت‌ها و نهادهای خصوصی و فروشگاه‌های تجاری را تعلیق کرده است به جز شرکت‌هایی که کارشان انبار و فروش مواد غذایی است.

به دنبال اعلام بسیج عمومی از سوی کابینه لبنان اداره جمعیت بانک‌های لبنانی اعلام کرده که امروز دوشنبه تمام شعب بسته خواهند شد.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان یکشنبه اعلام کرده بود اوضاع این کشور وضعیت فوق العاده پزشکی و بسیج عمومی را می‌طلبد.

عون از لبنانی‌ها خواست به توصیه‌های پزشکی پایبند باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان کروناویروس فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد

«سیداحمد معتمدی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت اصلاحات، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب گسترده جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا توسط پلیس این کشور اظهار کرد: در طول تاریخ آمریکا چنین وسعتی از اعتراضات دانشگاهی را سراغ نداریم؛ اینکه این اعتراضات در سطح وسیعی آغاز شده، حرکت بسیار مثبتی برای حل‌شدن مسایل مربوط به غزه است.

وی ادامه داد: فجایع رخ‌داده در غزه توسط رژیم اسراییل به قدری آشکار است که موجب عکس‌العمل دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های آمریکا شده است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دولت اول حسن روحانی افزود: با توجه به در پیش‌بودن انتخابات در آمریکا، افکار عمومی در این کشور نمی‌تواند نسبت به برخی مسایل از جمله جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد؛ امیدوارم این اعتراضات عاملی برای توقف جنایات و نسل‌کُشی در غزه باشد.

معتمدی اظهار کرد: متاسفانه شاهد نسل‌کُشی در غزه هستیم و کمتر اتفاق افتاده که به خاطر شهادت تعداد زیادی از زنان و کودکان در یک مقطع چند ماهه، دنیا و نظام بین‌الملل فقط نظاره‌گر باشد؛ اگر حتی یکی از کشورها شروع‌کننده جنگ باشد، پاسخ آن، راه‌انداختن قتل عام نیست.

وی با تعجب‌انگیز خواندن حمایت آمریکا و کشورهای غربی از نسل‌کُشی در غزه توسط رژیم اسراییل گفت: آمریکا به راحتی می‌تواند رژیم اسراییل را در نسل‌کُشی متوقف کند؛ در این میان دموکرات‌ها که همیشه مدعی بحث‌های حقوق بشری هستند، در ماجرای جنگ غزه، هیچ واکنشی نداشته‌اند که مایه تاسف است.

کد خبر 6092371 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج