Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، بهنام شهدی صبح دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهارکرد: تأمین کالاهای بهداشتی و سلامت محور در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.

وی به اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه و افزایش مصرف کالاهای بهداشتی و سلامت محور در کشور و به تبع آن در استان افزود: تأمین کالاهای اساسی و بویژه نیازهای بهداشتی و کالاهای سلامت محور مردم در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهدی با اشاره به سو استفاده برخی از سود جویان در احتکار و افزایش قیمت برخی از کالاها در استان، گفت: دستگاه‌های نظارتی اجازه این کار را به متخلفان نخواهند داد و از گروه‌های بازرسی نیز می‌خواهیم با تشدید بازرسی‌ها و معرفی افراد متخلف به دستگاه قضائی، آرامش را در بازار حفظ کنند.

وی همچنین به تولید الکل در سه کارخانه و تولیدی مواد ضد عفونی در ۱۲ کارخانه در استان نیز اشاره کرد و گفت: تمامی محصولات تولید این کارخانجات در اولویت اول در خود استان توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی همچنین خواستار نظارت بیشتر دانشگاه علوم پزشکی استان بر روند توزیع مواد ضد عفونی در داروخانه‌های استان شد.

شهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تعطیلی مراکز تجمع غیر ضروری در شهرهای مختلف استان برای جلوگیری از تشدید شیوع بیماری کرونا نیز گفت: قطع چرخه انتقال بیماری جز با مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود و از اقشار مختلف مردم می‌خواهیم در چند روز آینده در خانه‌های خود مانده و از حضور در اماکن پرتردد جلوگیری کنند.

کد خبر 4879699

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی تنظیم بازار بوشهر ایلام شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا گرگان شهرکرد ماسک طبی احتکار قزوین استانداری سمنان شیراز زاهدان بیرجند مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد