Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-03@13:39:12 GMT

تجویز داروی «تامی فلو» برای کرونا ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۳۳۱۶

صراط:

معاون درمان وزارت بهداشت، تجویز داروی «تامی فلو» برای بیماران مبتلا به کرونا را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش مهر، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، بر تجویز «اوسلتامی ویر» صرفاً در موارد درمان بستری و سرپایی آنفلوانزا، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه تاکید شده است: با عنایت به شواهد علمی و اثبات شده برای تجویز داروی «اوسلتامی ویر» در درمان عفونت آنفلوانزا، خواهشمند است در راستای استمرار و اجرای این روند به تمام واحدهای تابعه ابلاغ گردد:

مصرف «اوسلتامی ویر» بر اساس راهنمای بالینی آنفلوآنزا صرفاً در خدمات درمان بستری و سرپایی این بیماری قابل تجویز است. لذا، با توجه به روند کاهش موارد ابتلاء به آنفلوانزا در حال حاضر مصرف این دارو در سایر موارد اندیکاسیونی نداشته و مجاز نیست.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تامی فلو دارو کرونا ممنوع وزارت بهداشت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران پیاده سازی شده است و بیمه شدگان سلامت از امروز از آن بهره‌مند می‌شوند.


علی اربابی افزود: این طرح در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود که در قالب آن، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثناء داروی سرپایی)، و استفاده از ابزار (کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است.

دیگر خبرها

  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان