Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست، درجلسه ستاد مردمی و خیرین سلامت مبارزه با کرونا، با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات تمامی نیروهای مردمی اعم از مجمع خیرین سلامت، سازمان‌های مردم نهاد، مواکب اربعینی، فعالان اقتصادی و قرارگاه مردمی بر لزوم وحدت و هماهنگی بیشتر در خدمت‌رسانی و عدم موازی کاری تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: علاوه بر پیگیری‌ها برای تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های نیمه تمام استان درابتدا دو بیمارستان برای درمان بیماران کرونا مدنظر قرار گرفت که با توجه به افزایش مراجعین به تعداد مراکز درمانی افزوده‌شد.  

سرمست افزود: تاکنون نیروی‌های سپاه و ارتش علاوه بر همکاری با شهرداری در ضدعفونی معابر شهر، در ایجاد بیمارستان‌های سیار در استان اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌اند که از آنان قدردانی می‌شود.  

وی تشکیل ستاد مردمی وخیرین سلامت در امر مبارزه با کرونا را برای مدیریت نحوه کمک رسانی، اولویت بندی بر حسب نیاز وتوزیع هدفمند اقلام موردنیاز اعلام و خاطرنشان کرد: با مشارکت، همکاری، عدم موازی کاری و هماهنگی منظم نیروهای مردمی و خیرین به سرعت بیشتری در روند درمان و کنترل بیماری دست خواهیم یافت.  

وی بر تشکیل کارگروهی با محوریت سازمان‌های مردم نهاد و با همکاری نهادهای حمایتی استان و با نظارت اداره کل امور اجتماعی استانداری برای برنامه‌ریزی و بسترسازی آموزش و مشارکت پذیری عمومی در رعایت مسائل بهداشتی تاکید کرد.  

سرمست تامین منابع و امکانات مورد نیاز پزشکی و بیمارستانی را مورد اشاره قرار داد و مشارکت در این زمینه را با محوریت مجمع خیرین سلامت خواستار شد.  

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مشارکت مردمی در تامین، تولید و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را به کارگروهی متشکل از اتاق بازرگانی با همکاری فعالان اقتصادی استان و با نظارت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سپرد.  

استاندار قم همچنین جلب مشارکت‌های مردمی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در سطح استان در حین و پس از بحران کرونا را به قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت (س) سپرد.  

وی در ادامه مشارکت مواکب اربعینی در مقابله با بیماری کرونا را مورد اشاره قرار داد و معاونت امور زائران را مسئول برنامه‌ریزی و مشارکت این مواکب در شرایط بحران کرونا قرار داد.  

کد خبر 493147 برچسب‌ها كرونا در ايران استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی

محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

به گزارش ایرنا، وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت که اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صحرایی یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در استان کرمانشاه نشان می دهد این استان در فصل بهار سال گذشته با ۱۵/۴ رتبه اول بیکاری کشور، در فصل تابستان با نرخ بیکاری ۱۳.۶ رتبه دوم بیکاری و در فصل پاییز با نرخ ۱۲.۹ در رتبه سوم بیکاری کشور قرار گرفت.

استان کرمانشاه که با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۱.۵ درصد از مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، از سال ۱۳۵۵ یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده و تاکنون نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامده است بطوریکه چهار درصد از بیکاران کشور در این استان قرار دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرح اشتغالزایی بهبود یافتگان مراکز یاورشهر اجرایی شد

دیگر خبرها

  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی