Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر راه و شهرسازی درباره علت حذف تسهیلات مسکن از مصوبه امهال ۳ ماهه تسهیلات بانکی به دلیل شیوع کرونا، گفت: این نوع تسهیلات از ابتدا هم مشمول مصوبه شورای پول و اعتبار نبود.

 محمد اسلامی صبح امروز در یک برنامه رادیویی درباره مشمول نشدن تسهیلات مسکن در زمره مصوبه شورای پول و اعتبار برای امهال سه ماهه اقساط این نوع تسهیلات تصریح کرد: از ابتدا هم تسهیلات مسکن در این مصوبه قرار نداشت و مصوبه شورای پول و اعتبار صرفاً به کسب و کارهایی که از شیوع کرونا متضرر شده اند، اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه کسب و کارهای مذکور در این مصوبه، علاوه بر تنفس سه ماهه اقساط تسهیلات، برای مالیات، بیمه تأمین اجتماعی و قبوض آب و برق و گاز هم سه ماه امهال خواهند داشت که در مصوبه ستاد مبارزه با کرونا این موارد نیز به اقساط تسیهلات بانکی افزوده شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه همت کرج سه شنبه با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود که تأثیر به سزایی در کاهش ترافیک آزادراه تهران-کرج خواهد داشت در حال حاضر بخشی از این ترافیک موجود را آزادراه تهران-شمال به خود اختصاص می‌دهد و بخش دیگر را همت-کرج پوشش می‌دهد تا مردم رفاه بیشتری داشته باشند.

وی طول آن را ۱۴.۵ کیلومتر عنوان و اظهار کرد: از انتهای شهید همت آغاز شده و تا ابتدای جاده چالوس به درازا می‌انجامد نرخ عوارض آن را هم فردا اعلام خواهیم کرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، از این آزادراه در هر ساعت امکان تردد ۱۱۰۰ دستگاه خودرو وجود دارد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تسهیلات مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بذرپاش با بیان اینکه بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در زمان حاضر در آذربایجان شرقی در دست اجراست گفت: این استان استانی پهناور و با جمعیت قابل توجه است و دسترسی‌های ترانزیتی دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین محور‌های این استان آزادراه تبریز - ارومیه است که سال‌های سال در قطعات مختلف در حال کار بوده و گاه تغییر سرمایه گذار را شاهد بودیم.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۱۲ کیلومتر از قطعه ۶ این آزادراه عملیاتی شده است گفت: ۱۶ کیلومتر باقی مانده برنامه ریزی شده تا با تزریق مالی از روش‌های مختلف شامل توزیع قیر، ردیف بودجه، ماده ۵۶ مصوب و کمک‌های بانکی در ۲ ماه آینده اجرایی شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت مولدسازی برای این پروژه جمع بندی و مقرر شده است تا سازمان ملی مسکن به عنوان مشارکت و با عنوان آورده دولتی به این پروژه کمک کند.

بذرپاش با بیان اینکه امسال را سال اتمام بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام قرار داده‌ایم افزود: پروژه مراغه- هشترود نیز که یک قطعه ۲۹ کیلومتری است در مراحل پایانی است و نیاز به تزریق مالی دارد که در چند ماه آینده تامین مالی خوبی خواهد شد.

وی گفت: محور تبریز - صوفیان از جمله محور‌های ترانزیتی بوده و مرز بازرگان به عنوان یکی از مرز‌های پرتردد ما با ترکیه است که سهم بالایی در ترانزیت دارد بنابراین نیازمند کار سریعتر با تزریق مالی است که در این راستا در ۲ یا سه ماه آینده محور رفت آن تکمیل شده و محور برگشت نیز تا هفته دولت آماده می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه در دولت سیزدهم، عزم جدی برای رفع گره‌های اصلی محور‌های ارتباطی وجود دارد گفت: حضور بنده در اینجا و همکاران ملی و مدیران استانی برای رفع گره‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مناطق حاشیه نشین با اشاره به بازدید دیروز رئیس جمهور از مناطق حاشیه نشین تهران گفت: یکی از راهکار‌ها بسته پیشنهادی ۱۹ بندی است که به شهردار‌های کشور ابلاغ شده و در مورد تسریع صدور پروانه برای بافت‌های فرسوده است.

وی با بیان این‌که سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۲۵ درصدی در صدور پروانه‌ها بودیم گفت: امسال نیز حتما این رشد بیشتر خواهد بود و به همه شهرداران اختیار دادیم تا پیشنهادات خود برای این بسته را اعلام کنند.

بذرپاش با بیان این‌که یکی از مشکلات حاشیه نشینی در رفع موانع مثل حریم راه آهن است افزود: حریم ۱۷ متری راه آهن حریم ایمنی است اما حریم ۳۰ متری نیز داریم که بسیاری از شهر‌ها را دچار مشکل کرده است.

وی اعلام کرد: بسیاری از خانه‌ها در این حریم قرارگرفته و مشمول بافت فرسوده شده‌اند که دستور بازسازی این خانه‌ها نیز داده شده است.

بذرپاش با بیان اینکه راهکار دیگر تسهیلات بانکی ارزان است اظهار کرد: با تسهیلات پنج درصدی که برای خانه‌های روستایی داده شده شاهد رشد بازسازی‌ها بودیم و الان به ۵۰۰ هزار واحد رسیده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا وام‌های ارزان قیمت البته اندکی بالاتر از پنج درصد ارائه دهیم خاطرنشان کرد: سکونتگاه‌های غیرمجاز اگر در سامانه بازآفرینی ثبت نام کنند و هویت آنها مشخص می‌شود دولت نسبت به صدور پروانه اقدام می‌کند.

دیگر خبرها

  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی