Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دومین جلسه کمیته پژوهشی کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل شد. 

دکتر سید عباس متولیان معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان ثبت ۵۶ طرح تحقیقاتی مرتبط با کرونا که از طرف دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سامانه ملی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی، گفت: ۹ طرح تحقیقاتی مرتبط با کرونا اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در طی هفته گذشته در سامانه پژوهشیار ثبت شده بودند، مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت هر ۹ طرح ارائه شده با انجام اصلاحاتی مورد تایید قرار گرفتند.

متولیان افزود: طرح های پژوهشی مربوط به کرونا را به دو دسته می توان تقسیم کرد: گروه اول طرح هایی که در پاسخ به سئوالات بالینی و مدیریتی متخصصان و سیاستگذاران انجام می شوند و لازم است در اسرع وقت نتایج آنها برای تصمیم گیری در اختیار آنها قرار گیرد. گروه دوم طرح هایی هستند که برای مستندسازی تجربه اپیدمی در کشور ایران و انتقال این تجربیات به دیگران انجام می شوند.

وی طرح های کارآزمایی بالینی داروها و مطالعات اقدام پژوهی مشارکتی از گروه اول؛ و مطالعات سری موارد و مورد-شاهدی را از مطالعات گروه دوم نام برد.

متولیان تاکید کرد: این پاندمی، تجربه ای است که ممکن است در طول عمر یک پزشک یا یک پژوهشگر فقط یک بار اتفاق بیافتد، و ما به عنوان حامی تحقیقات و فناوری لازم است از پژوهشگرانی که در این زمینه تحقیق می کنند و فناورانی که در حل این بحران ایده های نوآورانه دارند، حداکثر حمایت را در کوتاهترین فرصت ممکن داشته باشیم.

دکتر مسعود سلیمانی دودران، مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران در حاشیه این نشست خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه موجود، دانشگاه محدودیتی در حمایت از طرح های تحقیقاتی که به مهار کروناویروس جدید کمک کند، ندارد و آمادگی داریم پروپوزال های دیگر را هم طی جلسات فوق العاده  آتی که به صورت حضوری یا غیرضروری تشکیل می شود، ارزیابی و تصویب کنیم.

وی با تاکید بر این که به رغم تسریع روند ارزیابی طرح های مرتبط با کروناویروس، بررسی و تصویب طرح ها با رعایت دقیق ضوابط کیفی انجام می شود اظهار داشت: به دلیل تعهد و تلاش مضاعفی که محققان دانشگاه در شرایط حساس فعلی دارند و لذا کمترین دغدغه ای در زمینه مسایل مالی دارند مطمئنا در مدتی کوتاه شاهد به ثمر نشستن این طرح ها با حداقل هزینه ها خواهیم بود که کمک قابل توجهی به شناسایی ابعاد مختلف کروناویروس جدید و اپیدمی اخیر و مهار آن خواهد کرد.

در پی اپیدمی ویروس کووید ۱۹ در ایران، کمیته پژوهشی کرونا توسط معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل شد. در اولین جلسه کمیته پژوهشی کرونا به پیشنهاد معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، چهار کارگروه برای مدیریت پژوهش های کرونا تشکیل شد.

این چهار کارگروه شامل: پژوهش های اپیدمیولوژی و سلامت عمومی، پژوهش های بالینی، پژوهش های علوم پایه و ویروس شناسی و پژوهش های مرتبط با حفظ سلامت کارکنان بودند. کار گروه ها به بحث در مورد عناوین پژوهشی پیشنهادی پرداختند و مقرر شد در اسرع وقت پروپوزال ها تدوین و در پژوهشیار ثبت شوند که ۹ مورد پروپوزال ثبت شده در جلسه دوم به تصویب رسید.

از پژوهشگران علاقمند دعوت می شود تا طرح های پژوهشی خود را در اسرع وقت در سامانه پژوهشیار ثبت کنند و طرح های فناورانه خود را به مرکز رشد و مدیریت توسعه فناوری دانشگاه ارائه دهند.

کد خبر 4879785

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ایران تحقیقات علمی کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش دانشگاه های ایران دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه فنی و حرفه ای محمد مهدی طهرانچی دانشگاه امیرکبیر دانشگاه پیام نور کنکور 99 دانشگاه علوم پزشکی ایران طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، چراکه نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه نشست شهرگاه (هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری) با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: برنامه شهرگاه از تلفیق موضوع شهرداری و دانشگاه گرفته شده است، بدین صورت که بتوانیم یک هم‌نشینی نزدیک بین مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های شهرگاه در دانشگاه‌های مختلف با موضوعات متنوعی اجرا می شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز مدیریت شهری با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک مهمان دانشگاه صنعتی اصفهان است؛ در این نشست اساتید دانشگاه یافته‌های خود را که در قالب پایان‌نامه، مطالعات و پژوهش داشتند، به مدیران شهری ارائه می دهند.

نصوحی ادامه داد: مدیران شهری در این نشست تلاش می‌کنند تا از این فرصت برای اجرای بهتر ایده‌ها و تجربیات این اساتید استفاده کنند، همچنین از آخرین یافته ها و مطالعات دانشگاهی مطلع شوند که این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و رفع مشکلات موجود نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها مدیران شهری می‌توانند با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها آشنا شوند و از این طریق در برنامه‌ریزی‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در این نشست به برنامه‌ریزی یکپارچه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پرداخته شد و برآورد مدیران شهری و اساتید دانشگاهی بر این بود که در دنیا با استفاده از این روش، حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل کاهش پیدا کرده است و می‌توان گفت، این عددِ قابل‌توجهی بوده است که توانسته پس‌انداز شود.

نصوحی با بیان اینکه شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مکانیزم‌ها و سازوکارهای مختلفی برای ارتباط با دانشگاه دارد، بدین صورت که شورای پژوهش در مجموعه شهرداری اصفهان وجود دارد، همچنین پیشنهادهای پروژه های پژوهشی دانشگاهیان به مدیران شهری ارائه و بررسی می‌شود و نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما در بخش تحصیلات تکمیلی و دکترا نیز در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری داریم که پژوهش‌های آن‌ها می‌تواند حول محور نیازهای جدی مدیریت شهری قرار گیرد و یک فعالیت کاربردی محسوب شود.

کد خبر 749507

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه