Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از استقبال داوطلبان و امدادگران برای مبارزه با کرونا و غربالگری ٤٤ هزار و ٥٧٤ مورد در ورودی های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، امروزه شاهد فعالیت خودجوش افرادی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا و شکست این ویروس منحوس هستیم. مردم انسان‌دوست کشور از هر قشری وارد میدان جهاد شده و هر کدام باری از زمین برمی‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد جان خود را به خطر انداخته و همچون پرسنل درمانی در خط مقدم، وارد این معرکه شده و به مبارزه با کرونا و حفظ جان هم‌وطنان خود پرداخته‌اند. اقدامات انجام شده توسط این افراد کوشا و جهادگر کمتر از جهاد فی سبیل الله نیست.
رهبر معظم انقلاب سخنان فراوانی در باره کار جهادی بیان فرموده‌اند. در یکی از بیانات ایشان آمده است که «کار خدا هیچ‌گاه بر زمین نمی‌ماند و خوش به سعادت آن کسی که آن بار را به دوش بکشد.»
این روزها نیز افراد، سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهایی هستند که سعادت به دوش کشیدن این بار و جهاد در این راه را داشته و شبانه روز در تلاشند تا هموطنانشان به خطر نیفتند. جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری نیز جزو این گروه بوده و در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس اقداماتی را انجام داده است.

سید احمد مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با توجه به تصمیم ستاد مرکزی جمعیت هلال احمر و ستاد مقابله با کرونا در استان متناسب با فعالیت‌های محول شده به ما اقداماتی صورت گرفت که مهم‌ترین آن ایجاد ٢٢ پایگاه با هماهنگی فرمانداری‌ها و ستاد شهرستانی بوده است.

ارجاع 305 مورد به مراکز درمانی

وی با اشاره به اقدامات انجام شده تا ٢٥ اسفندماه سال جاری اظهار داشت: تا ساعت ٢٠ روز یکشنبه ٤٤ هزار و ٥٧٤ مورد در ورودی‌های استان غربالگری و ٣٠٥ مورد به مراکز درمانی ارجاع داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افرود: بیشترین فعالیت انجام شده در طرح پایگاه غربالگری، تب سنجی، آموزش چهره به چهره بهداشتی، توزیع بروشور "در خانه بمانید" است.

مرتضوی بیان کرد: یکی از توصیه‌های مهم داوطلبان و نیروهای جمعیت هلال احمر، توصیه "در خانه ماندن" برای قطع زنجیره واگیری کرونا ویروس و مراجعه افراد دارای تب بالا به مراکز درمانی است.

وی با اشاره به روحیه داوطلبان و امدادگران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بحث سلامت و جان انسان‌ها مطرح است، آموزش‌های لازم در این خصوص به همه داوطلبان و امدادگران داده شده تا برای حفظ و نجات جان انسان‌ها تلاش کنند و خدا رو شکر تا کنون با استقبال خوب جوانان و امدادگران استان رو به رو بوده‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امدادگران و داوطلبان خودجوش استان با عشق و علاقه فراوان دراین راه قدم برداشته و سعی می‌کنند توصیه‌ها و نکات بهداشتی را به نحو احسن به مردم داشته باشند.

کمبودی در تجهیزات نداریم

مرتضوی ادامه داد: همچنین پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان با توجه به شرایط جوی، بارندگی‌ها و وقوع حادثه بصورت شبانه روز فعال هستند و انبارها نیز به لوازم و تجهیزات لازم مجهز بوده و هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد.

وی در توصیه‌ای به هم استانی‌ها گفت: قدرت شیوع این ویروس منحوس و فراگیری آن بسیار زیاد بوده و هر نقطه‌ای در خانه، خیابان، فروشگاه‌ها و مراکز عمومی قابلیت آلوده شدن به این ویروس و انتقال آن به افراد را دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خواهش و تمنای ما از مردم این است که خودمراقبتی کنند و حتی‌المقدور از خانه بیرون نیایند، خانه بهترین مکان امن برای مقابله با این ویروس است، با بیرون رفتن از خانه و برگشتن، دژ محکم خانواده را با ورود ویروس به خانه غیر مستحکم نکنیم، این ویروس با رعایت نکات بهداشتی، در خانه ماندن و تدابیر و اقدامات بجای مسؤولان قطعا نابود می‌شود.

 

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: غربالگری چهارمحال و بختیاری ویروس جمعیت هلال احمر داوطلبانه مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بند خاکی روستای سالک‌آباد شکسته شد / امدادرسانی ۱۶ تیم هلال

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح پنج شنبه به خبرنگاران گفت: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود، به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد ۱۲ امام این شهرستان بالا گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: نیروهای امدادی هلال‌احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنین روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد ۱۲ امام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر ۲۵۰ خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند.

کاوسی ادامه داد: ساعاتی قبل نیز بند خاکی روستای سالک‌آباد بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شد.

وی اظهار کرد: به منظور کمک‌رسانی به ساکنین شهر حاجی‌آباد، ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال‌احمر هم‌اکنون در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

کد خبر 6088253

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب در سیل زیرکوه
  • بند خاکی روستای سالک‌آباد شکسته شد / امدادرسانی ۱۶ تیم هلال