Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@08:41:57 GMT

آجیل شب عید را چگونه ضدعفونی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۴۳۲۳

کوروش صمدپور متخصصان تغذیه و رژیم درمانی درباره نحوه استفاده از آجیل شب عید با توجه به بروز ویروس کرونا در جهان گفت: آجیل‌های باز و بسته بندی شده مانند بادام، پسته، تخمه و ... به هیچ عنوان از دست فروشان خریداری نشوند.

او افزود: برای خرید و تهیه انواع آجیل بهتر است به مراکز و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: قرار دادن انواع آجیل‌ها در سینی فر و دادن حرارت ملایم ده دقیقه‌ای به آن‌ها باعث گرم شدن آجیل و کم شدن خطر ابتلا به ویروس کرونا خواهد شد.

صمدپور ادامه داد: از آن جایی که ممکن است ماندگاری آجیل مشکل ساز شود؛ بنابراین نباید به هیچ عنوان آن را به مقدار زیاد در حرارت قرار داد و بهتر است تنها به اندازه مصرف دو تا سه روز قرار داد.

او افزود: ویروس کرونا به حرارت بالای  ۳۵ الی ۴۰ درجه حساسیت دارد و برای اینکه آن را به صورت کامل نابود کنیم، می‌توانیم با قرار دادن ظرف آجیل‌هایی مانند بادام، فندوق، پسته، گردو و ... به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۴۰ درجه این کار را انجام دهیم و حتما به یاد داشته باشید که حرارت دادن به آن‌ها هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره نحوه خرید شیرینی جات گفت: خرید یا تهیه شیرینی‌ تر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، اما برای خرید شیرینی جات خشک به علت حرارت دادن در فر هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

صمدپور با بیان اینکه انواع شیرینی‌های خشک در اثر حرارت دادن از بین می‌روند، بیان کرد:معلوم نیست چه کسانی به پخت و پز آن‌ها پرداخته اند و می‌توانند به راحتی هنگام دست به دست شدن و قرار گرفتن در جعبه شیرینی، آلوده شوند.

او افزود: بهترین کار برای مصرف شیرینی جات پخت و پز آن‌ها در داخل منزل با رعایت اصول بهداشتی است.

پایداری ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف مانند لباس، چوب، فلز، کیف و ... بسیار متفاوت است. این ویروس می‌تواند روی میوه، شیرین، آجیل و یا بسته بندی روی شکلات‌ها باقی بماند و به راحتی باعث انتقال آلودگی به بدن افراد شود که در اینصورت می‌توان با استفاده از الکل و صابون یا مایع، بسته روی شکلات را ضدعفونی کرد.

متخصصان عفونی و کارشناسان تغذیه عقیده دارند که قرار دادن آجیل در فر و یا مایکروفر در حرارت بالای ۴۰ درجه باعث نابودی ویروس کرونا خواهد شد. البته از راهکار‌های دیگر همانند استفاده از باد گرم توسط سشوار و دمیدن آن داخل ظرف آجیل و یا پلاستیک‌هایی که این خوراکی خوشمزه در آن‌ها قرار دارد می‌توان تا حدودی از مضرات این ویروس کشنده کاست و سلامت جسمانی خود را با مصرف آن‌ها تضمین کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تغذیه شب عید ویروس جهان الکل سلامت الکل تغذیه جهان شب عید ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!