Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش های بی وقفه تمامی کادر درمانی کشور برای مبارزه با بیماری کرونا، آمارها و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا در کشور را امیدوارکننده دانست.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که همزمان استانداران سراسر کشور نیز از طریق ویدئو کنفرانس در آن مشارکت و حضور داشتند، با بیان اینکه برای پیروزی بر این ویروس خطرناک، بسیج عمومی و تلاش جمعی و همگانی ارزشمندی شروع شد و ادامه می‌یابد، گفت: وزارتخانه‌های بهداشت و کشور از فردا در خروجی‌های جاده‌هایی که اعلام می‌کنند، مردم را از لحاظ تب سنجی کنترل خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بار دیگر مخصوصاً از بخش پزشکی و درمانی کشور که کار بسیار عظیم و بزرگی را انجام دادند، تشکر می‌کنم. گزارش اول جلسه، امیدوارکننده بود.

یک بسیج عمومی انجام گرفته، کار و بررسی‌های خوبی در کشور انجام می‌گیرد، کنترل و چک خانواده‌ها که از طریق تلفن و یا فضای مجازی انجام می‌گیرد، بسیار ارزشمند است و ان شاءالله امیدواریم نتایج بسیار خوبی داشته باشد.

در مجموع آمار و ارقامی که در جلسه گفته شد، امیدوارکننده است ولی باز هم به تبع از توصیه خودِ وزارت بهداشت و درمان، مجدداً خدمت مردم بسیار عزیز و بزرگوار توصیه می‌کنم، همان توصیه‌ای که آنها می‌کنند "در خانه بمانید"، این به عنوان یک شعار امسال ما باشد و خداوند در اجرای این دستور بهداشتی برای زندگی ما در آغاز سال ان شاءالله خیر و برکت و رحمت را قرار بدهد.

امیدواریم آنچه در این جلسه گفته شد از پیک این بیماری و عبور از این پیک که خودِ آقای دکتر نمکی هر زمان لازم دیدند این را برای مردم توضیح بدهند این هم برای ما بسیار امیدوارکننده بود که می‌توانیم با اهتمام و تلاش همگانی از این مساله عبور کنیم.

در اینجا باز هم تاکید می‌کنم مقام معظم رهبری لطف کردند و قرارگاهی را مقرر کردند که ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهی آن قرارگاه را بر عهده دارد، ما سپاسگزاری می‌کنیم هم از شخص ایشان و هم از همه نیروهای مسلح که همیشه در همه ابتلاها و سختی‌ها در صف مقدم بودند و تلاش و کوشش کردند، در این حادثه هم وارد صحنه شدند و الحمدالله گزارشی که در این جلسه داده شد اینکه بخشی از تخت‌های بیمارستانی آنها فعال شده و نقاهت‌گاه‌هایی که آنها ترتیب دادند، شروع و فعال شده است.

این کمک بزرگی است به کشور و مردم و من در کنار تشکر بسیار زیاد از همه کادر درمانی و پزشکی در کشور از بخش درمانی و پزشکی نیروهای مسلح و همچنین از فرماندهان عزیز نیروهای مسلح که این را سامان داده و اجرا و عمل می‌کنند، بسیار تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

همچنین از نیروی انتظامی که در این روزها بسیار فعال بوده و شاهدیم پلیس‌ها و پرسنل عزیز ناجا در همه‌جا و در همه مقاطع و با همه تخصص‌ها حضور دارد و حتی گاهی هم ممکن است آن لوازمی که باید برای حراست از خودشان، همراهشان باشد، نداشته باشند اما همچنان حضور فعال دارند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

از همه استانداران عزیز که امروز خدمت آنها هم در این جلسه بودیم و آنها از طریق ویدئوکنفرانس جلسه ما را دنبال می‌کردند و در واقع از طریق فضای مجازی در این جلسه حضور داشتند و مباحث این جلسه را شنیدند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

استانداران عزیز ما با رؤسای محترم دانشگاه‌های پزشکی بار سنگینی را بر دوش دارند و همانطور که در همه استان‌ها یک تلاش جمعی و همگانی برای پیروزی بر این ویروس خطرناک انجام گرفته، این تلاش‌ها ادامه می‌یابد و انجام خواهد گرفت.

توصیه جلسه به همه مردم این است که حتی‌الامکان از خانه خارج نشوند و به سفر نروند و اگر هم ضرورتی هست، همه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنند.

از کسبه و شاغلین محترم چه در دولت و چه در بخش خصوصی که در این روزها شبانه روز حضور دارند و فعال هستند، می‌خواهم دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنند.

آنچه که وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و کشور با همدیگر هماهنگ کرده اند و ان شاءالله از فردا که خودشان دقیقاً خروجی‌های جاده‌ها را در استان‌های مختلف اعلام می‌کنند، مردم از لحاظ تب و با وسایل تب سنج و تب‌گیری که در اختیار دارند، کنترل می‌شوند و اگر موردی را تشخیص دادند که این طرف باید از جامعه جدا شود و به نوعی قرنطینه شود و باید به خانه برگردد و حتی بعضی موارد باید به مراکز درمانی مراجعه کند و علی‌القاعده دیگر نمی‌گذارند ادامه مسیر بدهد و این ماشین رو برمی‌گردانند.

هم از مردم عزیز خواهش می‌کنیم که با همه اوامر اجرایی همکاری بفرمایند و هم اینجا اگر به آنها گفته می‌شود، واقعاً ادامه سفر به ضرر خودشان هست و به ضرر مردمی است که در مسیر راه و در مقصد هستند.

بنابراین همه این کارها برای این است که زودتر بتوانیم از این شرایطی که این ویروس برای ما ایجاد کرده سریع‌تر عبور کنیم و ان شاءالله به یک جامعه کاملاً توأم با سلامت برگردیم.

خبر تکمیل می شود…

کد خبر 415226

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نیروهای مسلح بیماری کرونا ان شاءالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل اکبر منتظر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مشگین شهر اظهار کرد: در صورت بکارگیری ترککنندگان اعتیاد توسط کارفرمایان بخش خصوصی سهم عمده ای از حق بیمه این قبیل کارگران توسط دولت پرداخت خواهد شد.
وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت خیرین برای احداث کمپ دوم ترک اعتیاد در شهرستان مشگین شهر شد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداری اردبیل ادامه داد: مساله اعتیاد ، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایشاتی که جوانان به انواع آن دارند و در کنار آن نداشتن اطلاعات کافی و درست خانواده‌ها موجب بروز مشکلات زیادی در این حوزه شده است.
وی افزود: نیاز است در این زمینه اقدمات و برنامه‌های آموزشی درستی طراحی شود ، خانواده‌ها باید راجع به شکل هر کدام از مواد مخدر، نحوه مصرف و نگهداری، اطلاعات کلی داشته باشند. تا زمانی که چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد امکان هشدار دادن و نظارت دقیق تر بر رفتار و کارهای فرزندان بسیار دشوار خواهد بود. نقش خانواده در اعتیاد جوانان بسیار گسترده و همه جانبه با مسئولیت‌های سنگین است.
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، مساجد و مدارس باید درباره عواقب اعتیاد اطلاع‌رسانی کنند.
شهرام محمدی فرماندار مشگین شهر نیز در این جلسه از تخصیص ناچیز اعتبار فرهنگی و تحویل نشدن بموقع کتب مربوطه انتقاد کرد و خواستار ایجاد کمپ دوم ترک اعتیاد در این شهرستان شد.

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود