Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@23:46:35 GMT

تصمیمی برای قرنطینه‌ شهرهای کردستان اتخاذ نشده است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۴۸۷۳

تصمیمی برای قرنطینه‌ شهرهای کردستان اتخاذ نشده است

حسین خوش اقبال روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی، نظامی، انتظامی و قضایی در راس آنها استاندار کردستان تمام تلاش خود را برای تامین نیازهای بهداشتی، درمانی و اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال بکار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: اطمینان خاطر می دهیم هیچگونه کمبودی در خصوص تامین کالا و اقلام اساسی مورد نیاز وجود ندارد و تصمیمی نیز مبنی بر قرنطینه کردن شهرها و ایجاد مشکل برای روال عادی زندگی مردم اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: از مردم درخواست داریم هرگونه اطلاعات و اخبار در خصوص بیماری کرونا را از طریق مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی و رسانه های رسمی و صدا و سیما پیگیری و دریافت کنند.

وی یادآور شد: همچنین انتظار می‌رود مردم به فضاسازی رسانه‌های معاند و مغرض که با هدف تشویش اذهان مردم و ایجاد رعب و وحشت جهت دار را مطرح می‌کنند توجهی نداشته باشند.

خوش اقبال تاکید کرد: امیدواریم با تدابیر دولت و همراهی تمام نیروهای مسلح و عنایت و توجه مردم به هشدارهای بهداشتی و عدم تردد غیر ضروری در سطح شهر هرچه زودتر شاهد کنترل و مهار این بیماری خطرناک باشیم.

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و درگیر شدن تعدادی از شهروندان، ضمن آرزوی سلامتی برای همه این افراد و طلب مغفرت برای در گذشتگان از زحمات همه سفیدپوشان عرصه سلامت در سطح استان و مردم قدردان در همراهی خودجوش و هماهنگ برای کمک به سلامت جامعه و رعایت مسائل بهداشتی و عدم حضور در سطح شهرهای استان کمال تشکر و قداردانی دارم.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه) ۲۷ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان اضافه شدند و اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۱۳۴ نفر از افراد بستری به بیماری کرونا قطعی است.

آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز با ۴۸ نفر، بانه ۳۳ نفر، سنندج ۲۰ نفر، کامیاران پنج نفر، قروه ۱۱ نفر، مریوان ۲ نفر، دیواندره ۶ نفر، بیجار ۶ نفر، دهگلان ۲ نفر و سروآباد یک نفر است که بیش از ۲۵ درصد نسبت به روز گذشته افزایش دارد.

تاکنون ۳۶۲ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، ۱۳۴ نمونه مثبت بوده و نمونه آزمایش ۲۰۲ نفر نیز منفی بوده و جواب آزمایش افراد باقی مانده نیز هنوز مشخص نشده است.

چهار بیمار نیز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جانباختند و تعداد فوتی ها به ۱۴ نفر از ابتدا تا امروز در استان کردستان رسید که از این تعداد هشت نفر در سقز، ۲ نفر در سنندج، یک نفر در مریوان، ۲ نفر در قروه و یک نفر هم در بانه فوت کردند ضمن اینکه چند نفر دیگر هم در این مدت جانباختند که جواب آزمایش همه آنها منفی بوده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر شنبه ۲۴ تا ظهر یکشنبه ۲۵ اسفند و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و ۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر افزایش یافت.

تاکنون چهار هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ نفر از مبتلایان جدید به این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۷۲۴ مورد رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ابتلا به بیماری اقیانوسیه چین دانشگاه علوم پزشکی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود

وزیر خارجه کشورمان ابراز امیداوری کرد با اتخاذ مواضع منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی به‌ویژه در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، رژیم صهیونیستی دست از نسل‌کشی و کشتار زنان و کودکان بردارد و تلاش‌های جمعی منجر به احقاق حقوق ملت فلسطین شود.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارها و رایزنی های دیپلماتیک خود در «بانجول» پایتخت گامبیا و در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با همتای اندونزیایی خود، به جدی تر شدن تلاش ها برای توقف جنگ در غزه اشاره و ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ مواضع منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی به‌ خصوص در اجلاس بانجول، رژیم صهیونیستی دست از نسل کشی و کشتار زنان و کودکان بردارد و تلاش های جمعی منجر به احقاق حقوق ملت فلسطین شود.

وی در بخش دیگری از این ملاقات، با اشاره به سفر  مهم ابراهیم  رئیسی رئیس جمهور کشورمان به اندونزی تاکید کرد:  توافقات این سفر مورد توجه و پیگیری جدی ما هست و  در مسیر پیگیری اجرای اسناد پیشرفت های خوبی را مشاهده می کنیم، اما در خصوص برخی بخش‌ها باید تلاش بیشتری را به عمل بیاوریم.

رتنو مارسودی وزیر خارجه اندونزی نیز با ابراز خرسندی از دیدارش با امیرعبداللهیان، ابراز امیدواری کرد: با پیگیری توافقات صورت گرفته در سفر رئیس جمهور کشورمان به جاکارتا، شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

وزیر امور خارجه اندونزی با تاکید بر اهمیت موضوع فلسطین برای دولت و مردم این کشور، فلسطین را مهم ترین مساله در دستور کار اجلاس سران اسلامی در بانجول توصیف کرد و با اشاره به ضرورت اعمال فشار بیشتر بر اسرائیل برای توقف چرخه کشتار این رژیم در غزه، ابراز امیدواری کرد شاهد اتخاذ موضعی قوی در حمایت از مردم فلسطین در این اجلاس باشیم.

مارسودی همچنین با تاکید بر اهمیت ثبات و امنیت در منطقه، بر اهمیت نقش ایران در کمک به صلح و ثبات‌ پایدار در منطقه تاکید کرد و اهمیت تمرکز بر تجاوزات اسرائیل در غزه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: بدون تحول در حل و فصل مساله فلسطین به نفع مردم فلسطین، تغییر در  وضعیت روابط بین کشورهای اسلامی و اسرائیل در راستای منافع جهان اسلام نیست.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد