Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان به فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد. ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ حسن کیخا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: نوروز عید خوبی ها است، اما صداها و انفجارهای پراکنده نشان می دهد که باز هم می خواهیم این خوبی را با بدی آغاز کنیم و چهارشنبه شاد را بازهم به روز غم تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: خرید و فروش مواد محترقه به داخل فضای مجازی هم رسوخ کرده و شاهد این هستیم که در این روزهای بحرانی بیماری کرونا، سایت ها و صفحه هایی در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی اقدام به فروش مواد محترقه و همچنین تشویق کاربران فضای مجازی به برپایی پرشور این جشن می‌کنند.

وی افزود: همواره پیشگیری مقدم بر درمان بوده و پلیس فتا نیز در راستای انجام وظایف خود و جلوگیری از آسیب های احتمالی در چهارشنبه آخر سال و همچنین ایام نوروز اقدام به شناسایی سایت و صفحه های فعال در زمینه ساخت و فروش مواد محترقه در فضای مجازی می‌کند.

پلیس با تجمعات مربوط به چهارشنبه آخر سال برخورد جدی می‌کندمراکز درمانی گلستان ظرفیت پذیرش مصدومان حوادث چهارشنبه پایانی سال را ندارد4 میلیون اقلام بهداشتی توسط پلیس اصفهان کشف شد؛ هرگونه تجمع در چهارشنبه آخر سال ممنوع اس

این مقام انتظامی با هشدار به فروشندگان مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: ایجاد سایت و صفحه هایی که اقدام به خرید، فروش و تبلیغ مواد محترقه و منفجره می‌کنند بر اساس مواد 1 تا 4 قانون مجازات اسلامی(قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز) مرتکب جرم شده و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

کیخا عنوان کرد: والدین همواره باید مراقب فرزندان خود و عملکرد آنها در فضای مجازی باشند و همراهی فرزندان در این فضا مورد تاکید است، متاسفانه برخی سایت‌ها در فضای مجازی اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه می‌کنند و خانواده‌ها باید در این خصوص مراقب فرزندان خود باشند چرا که عدم آشنایی کودکان با این مواد و آموزش ناقص سایت ها در این زمینه بسیار خطرناک است.

وی اظهار داشت: باید بدانیم خریداران مواد محترقه در فضای مجازی اغلب نوجوانان و جوانان هستند و کلاهبرداران نیز با آگاهی از این موضوع اقدام به ایجاد درگاه‌های پرداخت جعلی یا فیشینگ می‌نمایند و از این طریق با سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد حساب آنها را خالی می‌کنند. ضمناً با بحث داغ این روزها و شیوع بیماری کرونا با برگزاری تجمعات در چهارشنبه آخر سال سبب تشدید شیوع این ویروس نشویم و امسال در خانه خود بمانیم.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir در اختیار کلیه کاربران قرار داشته و با توجه به نیازمندی خود می‌توانند از محتوای کاربردی بارگذاری شده در وب سایت بهره بگیرند و کاربران در صورت مواجهه با صفحات دارای محتوای مجرمانه می‌توانند آن را در بخش ثبت گزارش مردمی وب سایت، با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/392/ح

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مواد محترقه در فضای مجازی سیستان و بلوچستان چهارشنبه آخر سال پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری فرمانده انتظامی آبادان گفت: ماموران کلانتری ۱۳ قدس با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر و به منظور ضربه زدن به باندهای قاچاق کار شناسایی و دستگیری افرادی که در این زمینه فعالیت دارند را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او از دستگیری سه فروشنده مواد مخدر در این عملیات خبر داد و گفت:  در بازرسی از محل اختفای آنان سه کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع ماری جوانا همراه با یک قبضه سلاح جنگی کمری غیر مجاز ،دو تیغه خشاب مربوطه و شش هزار قرص ممنوعه روانگردان را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ کشوری در خاتمه با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند گفت: پلیس به صورت شبانه روزی و با شدت با قاچاقچیان مواد مخدر و مخلان امنیت و آرامش مردم برخورد می‌کند و اجازه جولان به آنها را نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه دراینستاگرام
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر