Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «پارسینه» به نقل از یورونیوز، وزارت بهداشت آلمان تأیید کرد که دونالد ترامپ خواسته تا شرکت «کیور-واک» آلمان را مجاب کند تا آزمایشگاه‌هایش را تماما به ایالات متحده منتقل کند.

سخنگوی وزارت بهداشت آلمان همچنین اعلام کرد برلین نیز در پاسخ تلاش دارد با پیشنهادهایی مشابه شرکت آلمانی را راضی کند تا در همین کشور بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر مرکزی شرکت آلمانی «کیور واک» در توبینگن آلمان واقع شده و این شرکت دو مرکز نیز در فرانکورت و بوستون دارد. نشریهٔ آلمانی «دای ولت» که نخستین بار گزارشی در این مورد منتشر کرد نوشت واشنگتن می‌خواهد این شرکت آلمانی، شاخهٔ پژوهشی و تحقیقاتی خود را تماما به آمریکا منتقل کند تا واکسن را «فقط برای ایالات متحده» بسازد.

انتشار این خبر خشم برخی سیاستمداران آلمان را برانگیخت تا جاییکه کارل لوترباخ، نمایندهٔ سوسیال دموکرات‌ها در پارلمان گفت: «رژیم آمریکا کاری کرده است که به‌هیچ‌وجه دوستانه نیست.»

آقای لوترباخ که خود در حوزهٔ «اقتصاد بهداشت و بیماری‌های فراگیر» استاد دانشگاه نیز هست در توییتر خود نوشت:‌ «باید به هرشکل ممکن، جلوی فروش انحصاری هرگونه واکسن احتمالی را به آمریکا گرفت. کاپیتالیزم هم حدی دارد.»

گرچه سفیر آلمان در بریتانیا در توییتر خود گزارش نشریهٔ دای ولت را غلط خواند اما هورست سیهافر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد روز دوشنبه در این‌باره با گروه ویژهٔ بحران در کابینه جلسه خواهد داشت.

از سوی دیگر دیتمار هوپ، سرمایه‌گذار اصلی شرکت داروسازی «کیور واک» اعلام کرد که قصد فروش شرکت را ندارد و می‌خواهد که واکسن کرونا برای «کمک به همگان، نه در یک منطقه، بلکه با همبستگی، برای همهٔ جهان» ساخته شود.

هفتهٔ گذشته مقامات کاخ سفید شماری از نمایندگان شرکت‌های واکسن و داروسازیِ‌ برجسته را دعوت کردند تا دربارهٔ با آنها دربارهٔ تولید واکسنی برای ویروس تازهٔ کرونا گفتگو کنند.

دنیل مِنی‌کِلا، مدیر عامل شرکت «کیور واک» نیز در میان این میهمانان بود. در گزارشی که پس از این دیدار منتشر شد آمده بود که آقای منی‌کلا به مقامات واشنگتن گفته است که شرکتش در حال تولید واکسنی است و امیدوارست که این واکسن تا اوایل تابستان آماده شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلمان آمریکا ویروس کرونا واکسن کرونا داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری واکسن آسترازنکا از بازار/ عارضه لخته خون ثابت شد

به دنبال اعتراف آسترازنکا؛ واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد.

مهر در گزارشی به نقل از ایندپندنت نوشت: شرکت آسترازنکا پس از اعتراف به اینکه واکسن کووید ۱۹ تولید آن به عوارض جانبی نادر اما مرگبار منجر می شود، واکسن های کرونای خود را از سراسر جهان جمع آوری کرد.

قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • جمع‌آوری واکسن آسترازنکا از بازار/ عارضه لخته خون ثابت شد
  • جمع‌آوری واکسن معروف از بازار
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت