Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@19:22:08 GMT

مسمومیت ۷۰ البرزی با مشروبات الکلی تقلبی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۶۰۷۳

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث افزایش ترس و تشویش ذهنی در مردم شده اظهار کرد: همین تشویش و نگرانی  زمینه سوء استفاده  افراد فرصت طلب و سودجو فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در این شرایط که مردم برای نجات از نگرانی و سردرگمی به گروه‌ها و کانال‌های مجازی اقبال بیشتری دارند، افراد فرصت طلب برای رسیدن به سود مادی آسیب‌هایی سنگین و جبران ناپذیری به مردم وارد می‌کنند که تبعات آن گاه از بیماری کرونا ویروس بدتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی تاکید کرد: این افراد شیاد و فرصت طلب با اضافه کردن مواد سفید کننده مثل وایتکس به الکل متیلیک که منشاء صنعتی و سمی دارد، آن را به ماده‌ای بیرنگ تبدیل کرده و به جای اتانول به فروش می‌رسانند که نتیجه خوردن این ماده سمی باعث کوری، نارسایی کلیوی و در نهایت مرگ خواهد شد.

این مسئول گفت: متأسفانه در اسفند ماه جاری و بحران شیوع کرونا ویروس در سطح کشور، موضوع مصرف الکل توسط بعضی از افراد نا آگاه و فریب خورده ، منجر به ایجاد مسمومیت‌های شدید در استان‌های مختلف کشور شده و در استان البرز نیز تا به امروز ۷۰ نفر دچار مسمومیت با متانول ( الکل متیلیک )شده‌اند که از این تعداد ۵۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان‌های ویژه و حفظ حیات هستند و متأسفانه ۱۵ نفر نیز جان خود را ازدست داده اند.

وی افزود: هر یک از این افراد ممکن بود هیچوقت مبتلا به کرونا ویروس نشده و زنده می‌ماندند.  

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز گفت :راه‌های ورود کرونا ویروس به بدن، مخاطات تنفسی ( بینی، نای و سلول‌های ریه ) دهان و چشم‌ها هستند و مصرف مشروبات الکلی و ورود آن به معده، در از بین بردن ویروس کرونا هیچ تأثیری ندارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهکده المپیک پاریس 2024؛ مکانی بدون مک دونالدز و الکل

برای ساخت دهکده المپیک پاریس ۲ میلیارد یورو هزینه شده است.

به گزارش فارس، داخل دهکده المپیک که در آن 9 هزار ورزشکار در طول بازی‌های پاریس 2024 زندگی خواهند کرد آموزش پختن نان‌ انجام می‌شود اما این دهکده بدون مک‌دونالدز و الکل خواهد بود.

دهکده المپیک از سال 1924 پاریس یکی از اصلی‌ترین بخش‌های بازی‌ها بوده اما از آن زمان تاکنون راه دراز و طولانی پیموده است. چیزی که تنها با تعدادی کابین ساخته می‌شد حالا  به یک مجتمع مسکونی بزرگ با یک سالن غذاخوری، بانک و اداره پست...

برای ورزشکاران تبدیل شده است اگرچه تخت‌ها از مقوا ساخته شده‌اند.

دهکده پاریس 2024 که حدود 2 میلیارد یورو هزینه داشته به اندازه 70 زمین فوتبال است و 14 هزار ورزشکار و اعضای هیأت همراه را در طول المپیک در خود جای خواهد داد. سپس از 9 هزار ورزشکار و اعضای هیأت همراه برای پارالمپیک استقبال می شود.

سالن غذاخوری اصلی 3500 نفری بخش مهمی از زندگی ورزشکاران در دهکده المپیک خواهد بود. انتظار می‌رود حدود 40 هزار وعده غذایی در روز در طول بازی‌ها بر اساس 4 نوع غذاهای فرانسوی، آسیایی، آفریقایی - کارائیب و غذاهای جهانی تهیه شود. یک سوم از 500 دستور پخت تهیه شده گیاهی خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشعل المپیک ۲۰۲۴ با تدابیر امنیتی شدید به فرانسه رسید آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه

دیگر خبرها

  • دهکده المپیک پاریس 2024؛ مکانی بدون مک دونالدز و الکل
  • واریز مستمری ۲۹ هزار خانوار کمیته امداد البرز
  • سم قارچ‌های وحشی با پختن از بین نمی‌رود / آمار افراد مسموم به ۸۷ نفر رسید
  • اظهارات عجیب تتلو در دادگاه پایانی ؛ برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کردم !
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • مسمومیت ۵ عضو یک خانواده بر اثر گاز گرفتگی
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی
  • گواهینامه‌های‌ تقلبی، قربانیان‌ واقعی!
  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید