Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نفریه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مراکز تحت پوشش بهزیستی در ۲۴ استان کشور و همچنین کیش، هیچگونه مورد ابتلا مشاهده نشده است اما مراکز بهزیستی در هفت استان کشور درگیر بیماری کرونا هستند که اقدامات پیشگیرانه و درمانی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: موارد ابتلا به ویروس کرونا در دو مرکز بهزیستی، روند صعودی داشت که به نظر می آید اکنون کاهشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درباره گروه هایی که در آنها موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده است، گفت: آنان شامل گروه های سالمندان، افراد دارای مشکلات ذهنی و معتادان است. مسئول یکی از مراکز شبانه روزی نیز مبتلا به ویروس کرونا شده بود که اکنون قرنطینه است.

نفریه اظهار داشت: گروه های ساکن در مراکز تحت پوشش بهزیستی از گروه های در معرض خطر به شمار می روند.

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای درمان و پیشگیری کرونا در مراکز بهزیستی انجام شده است، افزود: سه نفر از مددجویان بهزیستی که در خانه نگهداری می شدند در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

کمبود شدید ماسک در مراکز بهزیستی 

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور گفت: بسیاری از مراکز تحت پوشش بهزیستی شدیدا با کمبود اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش، گان و شیلد صورت دست به گریبان هستند.

نفریه افزود: اگر در مرکزی، یک مورد ابتلا به ویروس کرونا مثبت شود، تمام پرسنل مرکز باید مانند پرستاران لباس بپوشند اما حتی مراکز بزرگ بهزیستی مشکل تامین اقلام موردنیاز خود را دارند.

وی ادامه داد: هزینه های این اقلام به چند برابر افزایش یافته و این مشکل همچنان پابرجاست.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور گفت: مواد گند زدا و ضد عفونی کننده هم کمبود هست اما باز هم پیدا می شود اما در مورد اقلامی مانند ماسک اینطور نیست و هیچ سهمیه ای به مراکز بهزیستی اختصاص نیافته است.

نفریه از خیران و مردم خواست به پویش صیانت از سلامت مددجویان بپیوندند و کمک های خود را به شماره حساب مشارکت های مردمی نزد بانک مرکزی ۴۱۰۱۰۳۴۵۴۱۹۰۱۹۰۵ ، شماره کارت مجازی حساب مشارکت های مردمی نزد بانک مرکزی ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ و  شماره شبا IR050100004101034541901905 و شماره شناسه حساب 
۳۰۷۰۳۴۵۸۲۱۳۱۵۰۰۴۱۰۱۰۳۴۵۴۱۹۰۱۹۰ پرداخت کنند. 

وی اضافه کرد: پرداخت از همه دستگاه های خودپرداز بانکها، اپلیکیشن آپ و سکه میسر است.

در همین پیوند مؤسسه خیریه کهریزک در صفحه اینستاگرام خود از شیوع ویروس کرونا به این آسایشگاه خبر داد.

در متنی که روز دوشنبه در صفحه اینستاگرام و وب‌سایت آسایشگاه کهریزک انتشار یافته، آمده است: به رغم تمامی تمهیدات ممکن برای قرنطینه مددجویان و آسایشگاه و تمامی تلاش های به عمل آمده جهت تامین امکانات محافظتی، بهداشتی و درمانی برای کنترل ویروس کرونا، متاسفانه در آسایشگاه آثار این ویروس مشاهده گردیده است.
در این متن تصریح شده است:‌ ادامه شرایط فوق در آسایشگاه های تهران و البرز با ۱۸۰۰ نفر پرسنل و بیش از سه هزار مددجوی سالمند، معلول، بیمار ام اس می تواند نتایج انسانی ناگواری را در پی داشته باشد.
«لذا با توجه به کمبود بسیار شدید تجهیزات از جمله ماسک N۹۵، ماسک جراحی، دستکش لاتکس، مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح، گان، پارچه ی شمعی، پارچه نانو، ظروف یکبار مصرف و انواع دارو، لطفاً در تهیه اقلام، ما را یاری نمایید.»

در این پست اینستاگرامی از مردم خواسته شده برای مشارکت نقدی را از طریق موسسه خیریه کهریزک به نشانی اینترنتی WWW.Kahrizakcharity.com اقدام کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سالمندان سازمان بهزیستی کشور پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سالمندان سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا سالمندان سازمان بهزیستی کشور ابتلا به ویروس کرونا سازمان بهزیستی کشور مراکز بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی

مهشید سلیمانی سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال به ۳۳ هزار و ۵۷۴ نفر خدمات مشاوره در استان ارائه شد،  افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

وی ادامه داد: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن ها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

سلیمانی گفت: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.

سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد