Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فرمانده حشد الشعبی عراق تاکید کرد که بر اساس شواهد موجود گروه‌های سیاسی با نخست وزیری «نعیم السهیل» موافق هستند.

قدس آنلاین؛ "سید علی الیاسری" فرمانده گردان‌های "سرایا الخراسانی" از گروههای حشد شعبی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به موضوع نخست وزیری عراق اشاره کرد و گفت: افراد متعددی نامزد نخست وزیر و تشکیل دولت جدید هستند اما در میان آنان به نظر می رسد آقای "نعیم السهیل" امکان بیشتری برای رسیدن به پست نخست وزیری داشته باشد و اغلب گروه‌های سیاسی با او موافق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که می‌دانید یک کمیته هفت نفره نامزدهای پست نخست وزیری را بررسی کرده و یک فرد را از میان آنان انتخاب خواهند کرد.

وی به دلایل شکست تشکیل کابینه در عراق اشاره کرد و گفت: تعارض منافع، عدم تفاهم، طمع و وابستگی‌ها باعث شده که گروه‌های سیاسی و آقای توفیق علاوی نخست وزیر مستعفی مامور تشکیل کابینه  نتوانند دولت مورد نظرشان را تشکیل دهند. برای نمونه مشاهده کردیم ایاد علاوی که از نزدیکان توفیق علاوی است به دلیل تامین نشدن منافعش با تشکیل دولت از سوی توفیق علاوی مخالفت کرد.

او همچنین در خصوص حملات هوایی آمریکا و انگلیس به اهداف متعددی در عراق اشاره کرد و گفت: واکنش‌هایی که به هدف قرار گرفتن پایگاه‌های حشد شعبی و زیرساخت‌های خدماتی همچون فرودگاه کربلا صورت گرفت ضعیف ارزیابی می‌شود و با حجم اقدام تجاوزکارانه‌ای که صورت گرفت متناسب نیست. این باعث می‌شود که طرف مقابل دچار سوء تفاهم شود درحالی که عراق و ملت عراق بزرگتر از آن هستند که تحت سلطه قرار گرفته و یا به اسارت کسی در آیند.

سید علی الیاسری ادامه داد: بیانیه‌های سیاسی صادر شده متناسب با اقدامات جنایتکارانه صورت گرفته نیستند، اتفاقی که روی داد تجاوز آشکار به تمامیت ارضی عراق بود و باید شاهد واکنش‌های سنگین تری همچون فراخواندن و مواخذه سفیر آمریکا در عراق باشیم.

وی توضیح داد: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نیروهای مقاومت طرح کامل و مرحله به مرحله‌ای را برای رویارویی با آمریکایی‌ها در عراق پی‌ریزی کردند و به طور قطع این طرح آمریکایی‌ها را مجبور به خروج از عراق خواهد کرد. در گذشته مشاهده کردیم هنگامی که آمریکایی‌ها اشغال عراق را اعلام کرده و تصمیم به باقی ماندن در آن گرفتند، نیروهای مقاومت عراق برنامه کاملی برای اخراج آنان طراحی کردند و آمریکایی‌ها پس از تحمل بیش از ۴ هزار کشته با خفت و خواری از عراق خارج شدند.

او در پایان گفت: آنان پس از خروج از عراق داعش را وارد کشور کردند و می خواهند با استفاده از تجربیات گذشته رفتار خود را تغییر دهند از همین رو نیروهای مقاومت نیز باید رفتار خود در برابر دشمن را تغییر دهند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نعیم السهیل نخست وزیر عراق انتخاب نخست وزیر عراق الحشد الشعبی گروه های سیاسی آمریکایی ها نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال