Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:14:25 GMT

سفرهای اضطراری پاشنه آشیل هشدارهای مسافرتی انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۷۸۶۳

سفرهای اضطراری پاشنه آشیل هشدارهای مسافرتی انگلیس

وزارت امور خارجه انگلیس برای سفر اتباع این کشور به سایر کشورها توصیه‌هایی را در نظر گرفته که علاوه بر امنیت شهروندان، ملاکی برای آژانس‌های گردشگی به شمار می‌رود تا برنامه‌های مسافرتی خود را با تحولات کشورها تطبیق دهند.

این توصیه‌ها در سه سطح کلی ۱- پرهیز از هرگونه سفر، ۲- سفر در شرایط اضطرار و ۳- سفر مجاز با در نظر گرفتن توصیه‌های مسافرتی تقسیم بندی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه انگلیس تا زمان مخابره این خبر، برای سفر به ۳۵ کشور هشدار مسافرتی سطح دو صادر کرده است که نمونه‌هایی از آن در فهرست زیر آورده شده است.

چین

وزارت امور خارجه انگلیس به شهروندان این کشور توصیه کرد که از هرگونه سفر به استان هوبی به دلیل شیوع ویروس کرونا خودداری کنند. این وزارتخانه همچنین توصیه کرد که افراد تنها در شرایط اضطرار به سایر مناطق چین سفر کرده و اگر قادر هستند این کشور را ترک کنند.

آمریکا

دولت آمریکا ۱۴ مارس (۲۴ اسفند ۱۳۹۸) انگلیس و ایرلند را در فهرست طرح ممنوعیت سفر اتباع اروپایی قرار داد. این طرح اتباع آمریکایی که قصد بازگشت به این کشور را دارند شامل نمی‌شود.

بر همین اساس وزارت امور خارجه انگلیس ۱۵ مارس (۲۵ اسفند ۱۳۹۸) به شهروندان این کشور توصیه کرد که تنها در شرایط اضطرار به آمریکا مسافرت کنند.

ایتالیا

وزارت امور خارجه انگلیس توصیه می‌کند که تنها در شرایط اضطراری به ایتالیا سفر کنید. مقام‌های این کشور توصیه کرده‌اند که افراد برای مقاصد گردشگری به این کشور سفر نکنند و گردشگرانی که در ایتالیا هستند ترددهای خود را کاهش دهند.

اسپانیا

وزارت امور خارجه انگلیس در تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفند ۱۳۹۸) توصیه کرد که شهروندان این کشور تنها در شرایط اضطراری به اسپانیا سفر کنند.

دانمارک

وزارت امور خارجه انگلیس در پی تصمیم مقام‌های دانمارکی برای بستن مرزهای این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا توصیه می‌کند که افراد تنها در شرایط اضطرار به دانمار سفر کنند.

اتباع خارجی که هدف مشخصی برای ورود به دانمارک ندارند، از ورود به داخل این کشور منع خواهند شد.

نروژ

وزارت امور خارجه انگلیس توصیه می‌کند که اتباع این کشور تنها در شرایط اضطراری به نروژ سفر کنند. مقام‌های نروژی می‌گویند که تمامی مسافرانی غیر نروژی و به استثنای شهروندان فنلاندی و سوئدی، کشور را ترک کنند.

اتباع انگلیسی ساکن نروژ نیز پس از ورود به داخل این کشور باید ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند.

وضعیت برای سفر به سایر کشورها همچون آلبانی، اکوادور، گواتمالا، جامائیکا، لاتویا، لیتوانی، اسلواکی و سریلانکا هم به این ترتیب است و وزارت امور خارجه تنها به سفرهای ضروری توصیه کرده است.

وزارت امور خارجه انگلیس همچنین به اتباع خود توصیه کرده که به کشورهایی همچون برمه، استونی، اندونزی و مالت سفر نکنند چون در بازگشت قرنطینه خواهند شد.

این وزارتخانه با این حال درباره سفر شهروندان این کشور به فرانسه با وجود بیش از ۴ هزار مورد ابتلا به کرونا، توصیه محدود کننده‌ای را ارائه نداده است.  

دولت فرانسه هفته گذشته اعلام کرد که برای مقابله با شیوع کرونا، مدارس، دانشگاه‌ها، فروشگاه‌های غیر ضرور، کافه‌ها و سالن‌های تاتر را تعطیل و گردهمایی‌های بیش از ۱۰۰ نفر را لغو کرده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تاکنون ۳۵ نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته و یک هزار و ۳۹۱ نفر به این ویروس مبتلا هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انگلستان آمریکا آمریکا آمریکا ایتالیا ایتالیا ایتالیا دانمارک دانمارک نروژ نروژ نروژ فرانسه فرانسه ویروس کرونا انگلستان وزارت امور خارجه انگلیس شهروندان این کشور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

به گزارش صدای ایران ا ز آناتولی،منابع وزارت امور خارجه اسپانیا به خبرنگار آنادولو اعلام کردند که ابتکار به رسمیت شناختن دولت فلسطین که پدرو سانچز نخست‌وزیر و خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه این کشور بار‌ها بیان کرده‌اند، قرار است در مدت کوتاهی محقق شود، انتظار می‌رود اسپانیا با ۴ کشور مشترکا اقدام کند.

انتظار می‌رود اسپانیا با مالت، ایرلند، اسلوونی که در بیانیه مشترک قبلی خود قول داده بودند در صورت ایجاد شرایط مناسب کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و نروژ که حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرده بود، وارد عمل شوند.

در این راستا، منابع اسپانیا اعلام کردند که «پس از جامائیکا، تعداد کشور‌های جهان که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ۱۴۰ کشور است. با مشارکت اسپانیا و سایر کشور‌های مذکور این تعداد به ۱۴۵ افزایش یابد».

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان | این خانم روان درمانگر سریال است یا...؟ | پاشنه آشیل «افعی تهران» | ببینید
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد