Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اسپری‌های تولید شده با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و از طریق توزیع در داروخانه‌های سطح استان در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: براساس دستور و پیگیری استاندار خراسان جنوبی و با تزریق اعتبار و مواد اولیه مورد نیاز، کارخانه تولید مواد شوینده تیزپاک قاین خط تولید خود را به تولید مواد ضد عفونی تغییر داد تا نیاز استان را در شرایط موجود برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قاینات گفت: با همکاری سپاه، سمن‌های مردمی و اداره آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان تاکنون ۱۱ هزار ماسک در کارگاه‌های تولید خانگی شهرستان تولید و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هفت نشست و ستاد پیشگیری از بیماری ویروس کرونا در شهرستان برگزار شده است، اضافه کرد: همچنین ۲۵ نشست پیشگیری و مقابله و یا تامین اقلام مورد نیاز پیشگیری با اتحادیه‌ها، اصناف و دستگاه‌های متولی برگزار کرده‌ایم.

کریمی با اشاره به اجرای طرح غربالگری و پایش مسافران عبوری در ۲ معبر شهرستان گفت: این طرح از ۲۰ اسفند تا اطلاع ثانوی در شهر خضری دشت بیاض ورودی استان از سمت خراسان رضوی و روستای اسفشاد مسیر ورودی مسافران از شهرستان زیرکوه و خواف در حال اجراست.

وی از اجرای طرح پایش سلامت دانش آموزان شهرستان با همکاری آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان خبر داد و افزود: در این طرح ۵۰۰ نفر از مدیران، معاونان و آموزگاران مدارس به بیش از ۲۵ هزار نفر از والدین دانش‌آموزان بصورت تلفنی تماس می‌گیرند و میزان آگاهی والدین و دانش‌آموزان از بیماری کرونا را سوال می‌کنند و موارد لازم را هم اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: پک‌های بهداشتی را در شهرستان برای اقشار آسیب‌پذیر، مددجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی و بنیاد شهید تهیه کرده‌ایم که در حال توزیع است.

کریمی گفت: بیش از ۱۰ هزار تیوپ ضدعفونی کننده سطوح توسط شرکت تعاونی مودت شهرستان به صورت رایگان توزیع شده و تهیه مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز امکان عمومی، مساجد و حسینیه‌ها در روستاها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه با همکاری شهرداری‌ها هر روز اماکن پرتردد و عمومی شهرها ضدعفونی می‌شود، اظهار داشت: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تیوپ ضدعفونی کننده برای شهرستان تامین و در داروخانه‌ها در حال توزیع است.

فرماندار قاینات عنوان کرد: در این شهرستان ۱۹ آب شیرین‌کن داریم که نیروهایی را برای پیشگیری از ویروس کرونا الزام به حضور و بازدید از این مکان‌ها کرده ایم و همچنین تمام پمپ بنزین‌های شهرستان الزام به بکارگیری متصدی شده‌اند.

کریمی ادامه داد: نصب بیلبوردهای در خصوص ویروس کرونا در سطح شهرها و روستاهای پرجمعیت داشته‌ایم و پیامک توصیه بهداشتی برای تمام شهروندان شهرستان ارسال شده است.

وی گفت: در نشست با دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان از آنان خواسته‌ایم که ضمن ارسال توصیه‌های بهداشتی به مردم به اهالی روستا که در سایر شهرها ساکن هستند، اطلاع‌رسانی کنند که در ایام نوروز از آمدن به روستا خودداری کنند.

کریمی بیان کرد: مشارکت مردم در مهار بیماری کرونا نقش بی‌بدیل و اساسی است و امروز مهمترین اولویت شهرستان و دغدغه مسوولان پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا است.

وی افزود: تاکنون ۱۳ مورد مثبت ابتلا به کرونا در قاینات مشاهده شده که امید است با همراهی شهروندان شاهد قطع زنجیره این ویروس در شهرستان باشیم.

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۱۰۷ نفر رسید و ویروس کرونا تاکنون ۱۰ فوتی در این استان داشته است.

۹ شهرستان از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی تاکنون درگیر با کرونا شدند و بیشترین موارد ابتلا به کرونا در استان مربوط به شهرستان بیرجند است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کارخانه خراسان جنوبی قاینات پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کارخانه خراسان جنوبی قاینات ویروس کرونا کارخانه خراسان جنوبی قاینات خراسان جنوبی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد

امام جمعه فردیس گفت: برای بزهکاری‌های اجتماعی باید به جای درمان به دنبال پیشگیری باشیم و ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز اظهار کرد: مسئله ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است و انتظار داریم مدیران شهری در راستای توسعه فضای ورزشی اقدام کنند.

وی افزود: یکی از نیازهای اساسی ما تفریحات سالم است، از ائمه اطهار روایات فراوان داریم که اوقات خود را به سه قسمت تقسیم کنند که یک بخش آن تفریح است، اگر تفریحات سالم وجود نداشته باشد، بدن توان لازم را نخواهد داشت.

امام جمعه فردیس خاطرنشان کرد: برای بزهکاری‌های اجتماعی به جای درمان باید دنبال پیشگیری باشیم، ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر هزینه‌ها را در آموزش و پرورش درست صرف می‌کردیم، نیازی به هزینه در زندان‌ها نداشتیم، ورزش یکی از هزینه‌های یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در شهرستان فردیس وجود دارد، البته کمبود امکانات نیز در این خصوص مشهود است که باید با همدلی رفع شود، تمام توقع ما نباید از بخش دولتی باشد، بلکه باید به بخش خصوصی در این زمینه توجه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس تصریح کرد: ورزش باید همراه با اخلاق باشد، امروز جامعه ما نیاز به جهان پهلوان تختی‌ها دارد و نباید فراموش کنیم که ورزش باید توام با اخلاق باشد.

کد خبر 749249

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟