Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@17:09:01 GMT

اردوگاه‌های پناهجویان سوری در اردن قرنطینه شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۸۰۷۱

اردوگاه‌های پناهجویان سوری در اردن قرنطینه شد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یک منبع در وزارت کشور اردن اعلام کرد که این وزارتخانه از زمان همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مربوطه، تمامی تمهیدات و اقدامات لازم برای فراهم کردن شرایط بهداشتی لازم برای پناهجویان سوری در داخل اردوگاه‌ها را مهیا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منبع همچنین اعلام کرد که مدیریت امور پناهجویان سوری وابسته به وزارت کشور اردن با هماهنگی و همکاری حاکمان اداری، تصمیم به ممانعت از انجام بازدیدها و نیز آمد و شد به اردوگاه‌ها گرفته است.
این تصمیم در راستای تمایل به حفظ سلامت پناهجویان و مقابله با هر گونه خطری است که سلامت آنها را تهدید کند.

در همین راستا، محمد الحواری، سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهجویان سازمان ملل تاکید کرد که این کمیساریا با توصیه‌های دولت اردن و تمایل به حفاظت از جان پناهجویان و کارمندان آن، تصمیم به تعلیق مراجعات و گفت‌وگوها با پناهجویان به صورت موقت در مراکز ثبت و دفاتر کمیساریا گرفته است.

در اردن سه اردوگاه پناهجویان سوری وجود دارد که بزرگترین آن اردوگاه "الزعتری" است که بیش از ۷۰ هزار تن در آن حضور دارند. در اردن حدود یک میلیون و ۳۹۰ هزار سوری زندگی می‌کنند.

همچنین دولت اردن از ابتلای ۱۶ تن به ویروس کرونا خبر داد.

در عین حال مقامات اردن امروز،‌ دوشنبه از در نظر گرفتن تدابیر بهداشتی پیشگیرانه برای ممانعت از شیوع ویروس کرونا در مورد تمامی کسانی خبر دادند که از فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی به کشور وارد می‌شوند.
این تدابیر شامل اعمال قرنطینه اجباری برای تمام مسافران به مدت ۱۴ روز در هتل‌های اختصاص یافته در منطقه بحر المیت و امان، پایتخت می‌شود.

استقبال خانواده‌ها از افرادی که از گذرگاه‌های مرزی و فردگاه‌ها وارد کشور می‌شوند نیز ممنوع می‌شود، همچنین به جز افراد مسؤول کسی نباید در فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
 
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: پناهجویان سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین واکنش اردن درباره حملات رژیم صهیونیستی به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن به موضع گیری درباره رفح پرداخت.

وزیر امور خارجه اردن گفت: اسرائیل، گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه را اشغال کرده و به جای دادن فرصت به پیشبرد مذاکرات، درهای این گذرگاه را به روی ورود کمک‌های بشردوستانه بسته است.

ایمن الصفدی افزود: حمله به رفح تهدید به کشتار و جنایتی دیگر در حق ملت فلسطین است.

وزیر خارجه اردن بیان کرد: شورای امنیت باید فوراً اقداماتی قاطعانه انجام دهد و نتانیاهو باید با عواقب و مجازات‌هایی حقیقی رو به رو شود.

کد خبر 6099502

دیگر خبرها

  • ساخت پناهگاه نمادین جوانان فلسطینی با قوطی های کنسرو
  • پناهگاه قوطی کنسروی فلسطینی‌ها: فریاد رنج در میان جنگ (+فیلم)
  • جدیدترین واکنش اردن درباره حملات رژیم صهیونیستی به رفح
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • اردن: نتانیاهو توافق آتش بس را به خطر می اندازد
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • ارتکاب جنایت جدید رژیم صهیونیستی در النصیرات غزه+فیلم
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز