Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ با فراگیر شدن بیماری کرونا و شرایط حساس استان، همچنین نیاز به ضدعفونی گسترده شهر‌ها، علاوه بر حضور شهرداری و ارگان های نظامی برای ضدعفونی، نیروها و گروه‌های مردمی و جهادی هم با هزینه خودشان نسبت به ضدعفونی شهر ارومیه اقدام کرده‌اند. ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش تسنیم از ارومیه، حدود یک هفته است که با همکاری جمعی از فعالان فرهنگی و جهادی جوان شهرستان ارومیه، عملیات گندزدایی و ضدعفونی مناطق مختلف ارومیه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار تسنیم حدود چهار ساعت با این گروه‌ها همراه بوده و از نزدیک شاهد فعالیت داوطلبانه آنها بود. طبق شناسایی و برآورد میدانی خبرنگار تسنیم بیش از 10 هیات، گروه جهادی و مردمی در این مدت کوتاه توسط خود مردم ساماندهی شده و مشغول ضدعفونی شبانه شهر شده‌اند.

سایر گروه‌های مردمی نیز به صورت خودجوش علاوه بر گندزدایی بیماری کرونا در بخش‌های مختلف پیشگیری و آموزش وارد گود شده‌اند.

فعالیت‌ اتوبوسرانی از فردا در ارومیه تعطیل می‌شودضدعفونی معابر شهری ارومیه توسط نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی+تصاویرمرز سرو ارومیه تا 15 فروردین بسته شد‌

به نظر می‌رسد برای ایجاد هم‌افزایی بیشتر و بهره‌مندی از ظرفیت‌ بالای گروه‌های مردمی مثل هیئت‌ها، پایگاه‌های بسیج، مساجد، کانون‌های فرهنگی و سایر موسسات مردم‌نهاد باید مسئولان امر تصمیمات جدی تری اتخاذ کنند.

روز گذشته و بر اساس آخرین آمار استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در مصاحبه با رسانه ها گفته است پس از شیوع ویروس کرونا، 193 نفر در آذربایجان‌غربی مبتلا به آن شده و هفت نفر نیز جان خود را از دست دادند.

هرچند جواد آقازاده یک خبر خوش هم داده و آن هم بهبود 80 نفر از مبتلایان آذربایجان‌غربی به این ویروس است، اما نباید فراموش کنیم وقتی زنجیره قطع این ویروس در خانه ماندن مردم و خود قرنطینگی است، نقش مردم در رعایت بهداشت و کاهش شیوع نقش اساسی است.

 

گزارش ازامیر محرابی

انتهای پیام/7548/ش

R7548/P1549/S6,48/CT16 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی گروه های مردمی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: کمیته فنی و کارشناسی در خصوص طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه برگزار شد تا این طرح جهت ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی شود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول عطایی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران و با اشاره به طرح تفصیلی بافت تاریخی ارومیه اظهار کرد: کمیته فنی و کارشناسی در خصوص طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه برگزار شد تا این طرح جهت ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی شود.

وی با بیان اینکه مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه از سال گذشته آغاز شده که این مطالعات در قالب طرح تفصیلی ویژه در شش گام بررسی شده است.‌، افزود: این مطالعات شامل ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی شهر ارومیه اعلامی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی است.

سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با تصویب مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه ضوابط ساخت‌وساز در جهت نوسازی مساکن موجود از نو طراحی خواهد شد و سعی بر آن است که حقوق مالکانه در آن حفظ شود.

عطایی تصریح کرد: مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهر ارومیه با رویکردهای تأمین پایداری مساکن موجود و نوسازی آنها، تأمین خدمات مورد نیاز شهری، رونق گردشگری و اقتصادی، ارتقای کیفیت محیطی و ایجاد هویت شهری و فرهنگی انجام می‌شود.

کد خبر 751124

دیگر خبرها

  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی