Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@05:05:53 GMT

یک سال حبس برای پنهان کردن ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۹۹۵۹

یک سال حبس برای پنهان کردن ابتلا به کرونا

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعودی‌فر مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: عدم رعایت توصیه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی قابل تعقیب کیفری است.

وی افزود: با توجه به امکان شیوع گسترده این ویروس در تجمعات انسانی چنانچه برگزار کنندگان نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های فروش و فروشگاه‌ها تدابیر لازم را برای پیشگیری از انتشار ویروس پیش بینی نکنند و به تذکرات وزارت بهداشت توجه نداشته باشند؛ با اعلام وزارت بهداشت یا دانشگاه‌های علوم پزشکی استان به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مجازات شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعودی‌فر تأکید کرد: مطابق قانون مزبور اقدام علیه بهداشت عمومی تا یک سال حبس دارد.

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: همچنین افرادی که با علم و اطلاع از مبتلا بودن به کرونا اقدامات پیشگیرانه مثل قرنطینه یا مراجعه به مراکز درمانی را انجام ندهند و موجب انتشار و ابتلا دیگران شوند نیز ممکن است مشمول مجازات مقرر در قانون عنوان شده قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت حفظ جان شهروندان، انجام اقدامات پیشگیرانه وظیفه همگانی است و افراد نباید تفریح، خرید یا گردش خود را به بهای بیماری دیگران انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان از کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان در یک سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علیرضا باوی با اشاره به روز ایمنی و حمل و نقل، اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام شده است، اما هنوز ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز وجود دارد.

 وی با بیان اینکه در استان خوزستان 19 نقطه حادثه‌خیز توسط پلیس راهور کشور و وزارت راه و شهرسازی احصا و به استان خوزستان نیز ابلاغ شد، افزود: در سال 1402 تعداد 9 نقطه که در تعهد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بود، رفع شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان خوزستان گفت: منطقه غره در محور رامهرمز - بهبهان، شهرک دانش در محور اندیمشک - شوش، شهرک مدنی در محور ماهشهر - هندیجان، تقاطع ظلم‌آباد در محور گتوند - لالی، کیلومتر 20 محور خرمشهر - اهواز، قلعه چنعان محور کمربندی - صنایع فولاد، تدین در محور ملاثانی- اهواز، کارخانه قند محور شوش- دزفول و خارستان در محور بهبهان - رامهرمز، نقاطی است که رفع نقص آن‌ها انجام و ایمن‌سازی شده است. در معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان خوزستان، جلسات متعددی برگزار و مصوبات از دستگاه‌های مسئول با توجه به تکالیف و امور محوله، پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای فرهنگ رانندگی صحیح بین مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این معاونت در سال گذشته تهیه محتوای پیشگیرانه و انتشار از طریق رسانه‌های جمعی و ارسال پیامک به رانندگان پر خطر بوده است.

باوی افزود: مواردی همچون نصب و به روزرسانی سامانه‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای (درون و برون شهری)، رصد آخرین وضعیت دوربین‌های هوشمند در استان خوزستان و نصب سامانه‌های نظارتی جهت اعمال نظارت بر نقاط حادثه خیز، می‌تواند در کاهش تلفات جانی و خسارت های مالی موثر باشد و باید در سال جاری نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است