Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رضا اکبری معاون راهداری این سازمان با اعلام این مطلب افزود: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی جبهه نسبتا قوی از چهارشنبه هفته جاری وارد کشور شده و تعدادی از استان ها را درگیر می کند.

وی ادامه داد: مطابق این پیش بینی بیشترین بارش ها در استان های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و قزوین روی می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پیش بینی انجام سفر بالا در نوروز امسال با توجه به شرایط کشور نداریم، اما در عین حال ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان ها در آماده باش کامل قرار گرفته اند.

وی افزود: مجموعا پیش بینی های سازمان هواشناسی و چند مرجع معتبر هواشناسی دنیا، مجموع اطلاعات تا روز ۱۰ فروردین ۹۹ جمع آوری شده است. 
مبنی بر اینکه تا ۱۰ فروردین در کدام استان ها بارش برف و باران و چه میزان بارشی هم روی می دهد،جمع آوری شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل همچنین گفت: بر اساس جدول مربوطه بیشترین بارندگی آخر هفته را در استان خوزستان خواهیم داشت.

اکبری با اشاره به برگزاری جلسه تصمیم گیری برای اقدامات مربوط به پیشگیری از خسارت های سیل، یادآور شد:
بر این اساس برای استان هایی که پیش بینی بارش نسبتا بالایی را تا ۱۰ فروردین دارند ،مقرر شد برای اجاره ماشین آلات موردنیاز در نقاط خاص اعتبار پرداخت شود.

وی تاکید کرد: ماشین آلات راهداری برای جلوگیری از تخریب پل ها در سیل، با برش هایی قبل و بعد از پل حفظ جان پل را انجام خواهند داد.

وی همچنین با اعلام اینکه قرارگاه زمستانی راهداری از امروز با وظیفه جدید با توجه به وقوع احتمالی سیل و مسائل مربوط به حمل و نقل و کرونا تغییر ماهیت می دهد، اظهار کرد: برای ۳ بارش تقریبا شدید تا ۱۰ فروردین ۱۵۰۰ گشت راهداری، ۱۳۷۰ اکیپ راهداری و ۹۰۰ راهدارخانه را در سراسر کشور فعال هستند.

معاون سازمان راهداری اضافه کرد: ۱۲۰۰۰ پرسنل راهداری به صورت شیفت در ایام سیل و بارندگی به صورت ۲۴ ساعته آماده باش هستند. ضمن اینکه حدود ۸۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک و ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات استیجاری عملیات نوروزی راهداری را پشتیبانی می کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایام عید سازمان هواشناسی سیل نوروز ماشین آلات راهداری ۱۰ فروردین ماشین آلات استان ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اعلام آماده‌باش به همه تیم‌های امدادی دستگاه‌های خدمات‌رسانی استان در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان در روز پنجشنبه خبر داد. - اخبار استانها -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، از اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استانداری اصفهان به همه تیم‌های امدادی دستگاه‌های خدمات‌رسانی در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان در روز پنجشنبه خبر داده و اظهار داشت: بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی، از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در سطح استان شاهد فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی خواهیم بود و همچنین روز پنجشنبه در همه مناطق استان بارش‌های رگباری را خواهیم داشت و بر همین اساس مرخصی نیروهای امدادی لغو شده است.

وی افزود:  بارش‌های هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان منجر به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه مناطق فوق به دلیل رطوبت خاک مستعد وقوع سیلاب‌های محلی هستند،  مدیریت بحران استان از اداره راهداری، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط خواستار بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و باسازی سیل بندها، آزادسازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در معابر و زیرگذرها شد.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه استهلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است

شیشه‌فروش تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان ضروری دانسته و گفت: از شهروندان درخواست داریم که در این مدت از انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای شمال و شرق استان و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها گفت: حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها واحدهای دام و طیورو شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران امری ضروری است و تخلیه اضطراری سکونت‌گاه‌های روستاهای در معرض سیل باید در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/170/.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • هشدار هواشناسی به این ۵ استان جدی است
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند