Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع کرونا سبب شده تا تدابیر ویژه‌ای در ضدعفونی و ایجاد محدودیت در تردد به جزایر در بندر شهید حقانی هرمزگان اِعمال شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، یکی از شلوغ‌ترین و پرازدحام‌ترین نقاط شهر بندرعباس در روزهای منتهی به پایان هر سال، بندر شهید حقانی به عنوان بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی کشور بود اما شیوع بیماری کرونا سبب شده تا این پایانه مسافری که روزانه دهها سرویس شناوری با هزاران مسافر به جزایر قشم و هرمز و لارک را انجام می‌داد، اکنون سوت و کور باشد و تنها هر چند ساعت یک‌بار آنهم فقط برای ترددهای ضروری ساکنان جزایر شاهد پهلوگیری شناور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین ترددهای محدود نیز تدابیر ویژه‌ای از سوی مسئولان امر تدارک دیده شده که با توجه مصوبات ستاد مدیریت کرونا در هرمزگان، طی روزهای اخیر با همکاری شبکه بهداشت بندرعباس شدت هرچه بیشتری نیز به خود گرفته است.

محمدحسینی: فقط تردد برای ساکنان جزایر آزاد است

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: واحد ویژه بهداشتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ۱۰ روز قبل در بندر شهید حقانی مستقر و مسافران ورودی به بندرعباس را مورد بررسی قرار می‌دهند و موارد مشکوک را نیز بلافاصله برای بررسی بیشتر به مراکز غربالگری اعزام می‌کنند.

 

 

وی افزود: هیچ‌گونه خدمات گردشگری دریایی به مسافران در بندر شهید حقانی هرمزگان ارائه نمی‌شود و همین موضوع نیز سبب کاهش بیش از ۵۰ درصدی شمار ترددها در دو هفته اخیر شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تصریح کرد: روزانه دو بار تمامی سطوح بندر و اسکله‌ها با تجهیزات ویژه ضدعفونی می‌شود و از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون امکان تهیه بلیت را در محوطه باز بندر فراهم آورده‌ایم و دستگاههای خرید بلیت نیز روزانه چندین نوبت ضدعفونی می‌شوند.

محمدحسینی ادامه داد: دستورالعمل ضدعفونی شناورها را نیز به تمامی صاحبان شتاورها و کارکنان آنان ابلاغ و از آنها خواسته‌ایم تا امکان تردد هوای تازه در درون کابین را مهیا کنند.

 

وی با بیان این که از ۲۵ اسفند بر شدت محدودیت‌ها در ورود مسافر به بندرگاه برای سفر به جزایر افزوده شده است، گفت: این محدودیت‌ها برای حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان همچنین عنوان کرد: در بنادر و تفرجگاه‌های شرق هرمزگان نیز گردشگری دریایی و ارائه خدمات به حالت تعطیل درآمده است و هیچ خدماتی به مسافران ارائه نمی‌شود.

برخورد جدی با شناورهای غیرمجاز

الله مراد عفیفی نیز با اعلام هشدار به آن دسته از مسافرانی که از شناورهای غیرمجاز برای تردد به جزایر استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: با همکاری دریابانی این شناورها نیز که با جان مردم بازی کرده و از تدابیر ستاد مدیریت کرونا در هرمزگان سرپیچی کنند، مورد برخورد جدی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: در نوزوز ۹۹ هیچ‌گونه خدمات گردشگری دریایی نیز ارائه نخواهد شد.

 

تشدید کنترل‌ها در مبادی ورودی

فرماندار بندرعباس نیز در این زمینه به خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: تشدید کنترل‌ها در مبادی ورودی بندرعباس شامل بنادر مسافری نیز می‌شود و یک واحد کنترل و ارزیابی در بندر شهید حقانی مستقر شده‌اند.

وی گفت: از مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی خواسته‌ایم که خدمات سفر به جزایر را صرفا برای ساکنان ارائه دهند و نوروز امسال نیز از ارائه خدمات به مسافران به کلی خودداری و خدمه شناورها و میهمانداران را نیز به عمل دقیق به موازین بهداشتی توصیه کرده‌ایم.

انتهای پیام/۳۲۶۴

 

منبع: فارس

کلیدواژه: محدودیت تردد بندر شهید حقانی هرمزگان محمدحسینی بندر شهید حقانی شرق هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲، گفت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک  مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.


ابوطالب گرایلو در ادامه روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی در چند سال اخیر را رو به رشد کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.


وی ادامه داد: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.


گرایلو می‌گوید: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.


با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد