Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲۰ نیروی آتش نشان عملیات گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر، پیاده راه ها و خیابان های قزوین به ویژه نقاط پرتردد را برای مقابله با ویروس کرونا برعهده دارند.

مجتبی منتظری افزود: تانکرهای آب پاش آتش نشانی با ظرفیت ۲ تا ۳ هزار لیتر به همراه دستگاه های آب پاش سبک کار در عملیات آتش نشانان قزوینی برای ضدعفونی سازی معابر و خیابان های شهر به کار گرفته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول حوزه خدمات شهری اظهار داشت: در نواخی منفصل شهری نیز صاحبان تراکتورها به آتش نشانی برای ضدعفونی کردن معابر کمک می کنند و در حال حاضر ۱۲ دستگاه تراکتور به کمک ما آمده است.

وی در ادامه از شهروندانی که دارای تجهیزات و امکانات مربوط به گندزدایی و سم پاشی هستند و یا برای کمک به عملیات ضدعفونی کردن شهر داوطلب هستند خواست تا با سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین تماس بگیرند.

منتظری در بخش دیگری با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال،گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا و ضرورت پرهیز از هر گونه تجمع، مراسم چهارشنبه سوری برگزار نخواهد شد و براساس توافقات انجام شده مقرر شده نیروی انتظامی از ایجاد هرگونه تجمع جلوگیری کند.

وی افزود: همه ظرفیت کادر درمانی و پزشکی کشور و قزوین برای مقابله با کرونا بسیج شده اند و روا نیست به خاطر لحظه ای خوشی با ایجاد مصدومیت های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری، زحمات پزشکان و پرستاران مضاعف شود.

هشت ایستگاه آتش نسانی و خدمات ایمنی در سطح شهر قزوین با ۱۵۸ آتش نشان به فعالیت می پردازند.

تاکنون تست ویروس کرونا ۴۴۷ نفر در استان قزوین مثبت اعلام شده است.

شمار جان باختگان ناشی از این ویروس در استان قزوین ۵۰ نفر و شمار بهبود یافتگان نیز ۳۱۲ نفر اعلام شده است.

برچسب‌ها آتش‌نشانی ویروس کرونا استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی ویروس کرونا استان قزوین آتش نشانی ویروس کرونا استان قزوین آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از سم‌پاشی شبانه درختان در این منطقه خبر داد و گفت: این عملیات با هدف پیشگیری از طغیان شته‌ها، کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی، انهار، خیابان‌های اصلی و فرعی در حال انجام است.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به لزوم سم‌پاشی درختان در فصل بهار، هر ساله در این فصل سم‌پاشی درختان و درختچه‌ها، با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم دارای استانداردهای زیست‌محیطی به‌صورت شبانه توسط اکیپ فضای سبز در پارک‌ها و معابر اصلی سطح منطقه ۱۲ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمله آفات فصل بهار می‌توان به «شته‌ها» اشاره کرد که موجب چسبنده شدن برگ درختان می‌شود، افزود: آفت‌های دیگر پسیل، زیتون و برگ‌خوارها هستند که علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی درختان، موجب تغییر شکل اندام‌ها و اختلال در امور فتوسنتز، خسارت به فضای سبز و خشکیدگی درختان می‌شوند.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از آغاز عملیات سم‌پاشی عمومی درختان و درختچه‌های سطح منطقه ازجمله زبان گنجشک، رز، شمشاد، نارون، توری، اقاقیا و زیتون خبر داد و گفت: در مرحله اول سم‌پاشی اختصاصی ۱۶۰ لیتر از انواع سموم در خصوص آفت شته، پسیله زبان گنجشک و سفیدک بر روی درختان و درختچه‌ها استفاده شد.

رسالت خاطرنشان کرد: به‌منظور صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی، افزایش کیفیت و سرعت در عملیات سم‌پاشی عمومی درختان ۸۰ هزار لیتر سم با بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته در مسیرها استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: این عملیات با هدف پیشگیری از طغیان شته‌ها، کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی، انهار، خیابان‌های اصلی و فرعی با ۷ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه دو اکیپ چهار نفره به مدت ۱۰ شب مشغول فعالیت هستند، گفت: از شهروندان درخواست داریم برای جلوگیری از مسمومیت‌های احتمالی، مراقبت‌های لازم را در نظر گیرند و با عوامل فضای سبز همکاری داشته باشند.

کد خبر 751483

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • ضدعفونی کمباین‌های مهاجر در هندیجان
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان منطقه ۱۲ اصفهان
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش