Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه با ابراز تأسف و نگرانی از سیاست غیرانسانی واشنگتن، از آمریکا خواست تا از مانع تراشی آگاهانه در مبارزه با ویروس کرونا در ایران دست برداشته و فوراً تحریم‌های ناعادلانه علیه تهران را لغو کند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا به طور عمدی مانع از مبارزه ایران در مقابل ویروس کرونا می‌شود و مقامات مسکو از واشنگتن می‌خواهد تا فوراً تحریم‌های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است: «در شرایطی که گزارشات دریافتی گویای افزایش روز افزون بیماری فراگیر ناشی از ویروس COVID-۱۹ در جهان است، ما نمی‌توانیم به وضعیت ناعادلانه و نابرابری که جمهوری اسلامی ایران - همسایه و شریک خوب ما دارد، بی توجه باشیم.»

پیش از این، "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که تحریم‌های یک جانبه و غیرقانونی از سوی آمریکایی‌ها از ماه مه ۲۰۱۸ به اینطرف که در چارچوب کمپین "فشار حداکثری بر تهران" اعمال شده است، به مانع جدی برای مبارزه مؤثر با شیوع عفونت ویروس کرونا در این تبدیل شده است.

وزارت خارجه روسیه در این رابطه یادآور شد که علت قربانیان زیاد بیماری کرونا در ایران نه تنها در خود بیماری نهفته است، بلکه این واقعیت تلخ است که ایالات متحده به عمد مانع از مقابله با این بیماری در جمهوری اسلامی می‌شود.

این بیانیه تأکید کرده است که سیاست غیرانسانی آمریکا باعث تأسف عمیق و نگرانی جدی مقامات مسکو شده است.

وزارت امور خارجه روسیه مصرانه از طرف آمریکایی می‌خواهد تا با حقیقت روبرو شود و تصمیمات لازم برای لغو فوری محدودیت‌های تحریمی که حقوق اساسی انسانی در ایران را هدف قرار داده را اتخاذ کند.

مقامات دیپلماتیک روس یادآور شدند: «در شرایط بیماری فراگیر جهانی، زمانی برای تسویه حساب‌های ژئوپلیتیکی نیست، به خصوص آنکه این تحریم‌ها به خودی خود بی پایه و اساس هستند و تنها برای رسیدن به اهداف جاه طلبانه مقامات واشنگتن اختراع شده‌اند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت خارجه روسیه ویروس کرونا در ایران خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حقوق بشر آمریکایی با خیزش نخبگان و دانشگاهیان دانشگاه‌های سرتاسر آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به وضوح مفهوم خود را نمایان ساخته است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود امروز شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخته و از عدم پایبندی این کشور به حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری انتقاد کرده است.

وزارت خارجه روسیه در تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا تصریح کرده که ایالات متحده آمریکا علی‌رغم وجود تناقض‌های عمیق در جامعه این کشور همچنان خود را سردمدار حراست از حقوق بشر معرفی می‌کند در حالی که عجله‌ای برای پایبندی به تعهدات قانونی خود در این زمینه نشان نمی‌دهد.

مسکو می‌افزاید: عملیات‌های نظامی در خاک کشورهای اروپایی و خاورمیانه، احداث زندان‌های مخفیانه در سراسر دنیا و اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که روسیه آن را مصداق زیر پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق بشری توسط ایالات متحده برشمرده است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده که این موارد نقض حقوق بشر نشان‌دهنده «ماهیت دوگانه» موضع‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی آمریکا در خصوص موازین حقوق بشر و همچنین قوانین بین‌المللی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایالات متحده آمریکا به طور فعالانه از تاکتیک‌های جنگ نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کنند که نمونه آن در کمک‌های نظامی گسترده این کشور به اوکراین نمایان است.

گزارش وزارت خارجه روسیه همچنین می‌گوید آمریکا در حال اعمال فشارهای آشکار علیه کشورهای دارای حاکمیت مستقل به بهانه اجرای مکانیسم‌های حقوق بشری است که هدف آن ایجاد ذهنیت منفی علیه فدراسیون روسیه و متحدان و شریکانش در صحنه بین‌المللی است.

کد خبر 6096708

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است