Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در واکنش به سخنان مولوی عبدالحمید گفت: در سیل گلستان شیعه و سنی با هم بودیم و کسی نگفت گناه عامل بلا است. وظیفه عالم دین این است که با تعمیق معنویت درد مردم را بکاهد نه ملامت.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به آیه وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفِینِ گفت: همه مسلمین به آیات قرآن کریم اعتقاد راسخ دارند و لذا در مواقع سختی و شدائد دمیدن در آتش تفرقه هنر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحبوحه ابتلای جامعه به مصیبت، انحصار مصائب به عذاب الهی حاصلی جز ناامیدی ندارد و اگر از طرف علما طرح شود، نتیجه‌ای جز دین گریزی ندارد. حال آنکه قرآن کریم می‌فرماید: هُنَالِکَ ابْتُلِیَ الْمُؤْمِنُونَ وَزُلْزِلُوا زِلْزَالا شَدِیدًا لذا از عالم علوم اسلامی انتظار می‌رود با دقت در استنادات، قرائت صحیح و مناسبی داشته باشند و این از ابتدائیات مقابله با بحرانی است که جامعه بشری درگیر آن است.

وی افزود: سابقه علمای مسلمان در تاریخ حاکی از تسلی خاطر و ایجاد امید در کوران اضطرار جامعه است؛ همان گونه که حضرت علی (ع) می‌فرمایند: پیامبر اسلام (ص) طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ بوده است و این الگو باعث شد تا طلاب جهادی بدون ملامت به یاری سیل زدگان اهل سنت بشتابند و امروز در مناطق اهل سنت هیئات مذهبی در حال خدمت رسانی باشند.

وی ادامه داد: البته در حوادث گوناگون، انقلاب اسلامی با وحدت دشمن شکن، دشمنان و تفرقه افکنان را مأیوس کرد. در سیل گلستان شیعه و سنی با هم بودیم و کسی نگفت گناه عامل بلا است. در کرمانشاه و سیستان و بلوچستان نیز همین تجربه را داریم و نگاه امتی حاکم بود. در این میان نیز وظیفه عالم دین این است که با تعمیق معنویت درد مردم را بکاهد نه اینکه ملامت کند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: ویروس کرونا، شیعه و سنی نمی‌شناسد و همه کشورهای منطقه غرب آسیا را در برگرفته است، لذا علمای بلاد می‌تواند با حضور میدانی و عمق بخشیدن به اندیشه‌های دینی و اخلاقی دردی از آلام مردم جامعه را برطرف کنند نه اینکه با استناد به شایعات، استفاده ابزاری از بلایا کنند و به تسویه حساب‌های فرقه‌ای مشغول شوند.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام ابتلاء مسلمین به این ویروس همچنان که جمعی از طلاب، با اخلاص و از خودگذشتگی و جان بر کف مشغول التیام بخشی به مشکلات هستند، از شما و طلاب اهل سنت هم انتظار می‌رود که وارد میدان شده و التیامی بر درد مردم باشید نه اینکه مشغول دعواهای کلامی باشید.

وی افزود: هر زمان در مناطق اهل سنت کشور مصیبتی وارد شد، برادران شیعه بدون نگرش‌های فرقه‌ای به یاری برادران سنی شأن شتافته‌اند و هیچ گاه بلا را به عذاب الهی ارتباط نداده و از آن بهره برداری مذهبی و تبلیغی نکرده‌اند.

جلالی در خاتمه گفت: از همه علمای اهل سنت دعوت می‌کنم تا با وحدت رویه در مواجهه با این ویروس، نگاه پدرانه به امت اسلامی داشته باشیم و با حضور پررنگ‌تر در ریشه‌کن کردن این بلا متحد شویم.

کد خبر 4880478

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی وحدت اسلامی علمای اهل سنت مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ویروس کرونا کنفرانس بین المللی هندوستان معرفی نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مسلمانان معرفی کتاب امام علی ع فلسفه حجت الاسلام محمد قمی رادیو گفتگو تازه های نشر پیام تسلیت قرآن درد مردم اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گفت: دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،انسیه خزعلی در آیین اختتامیه این دوره که شب گذشته در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

خزعلی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و غیره طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

گفتنی است، سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در مشهد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو