Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل هنرهای نمایشی در روزهای پایانی سال ۹۸ و با توجه به شرایط و اتفاقاتی که برای تئاتر ایران رخ داده، با استعفای شهرام کرمی در بلاتکلیفی به سر می‌برد. در این بین صحبت‌هایی در خصوص انتخاب سرپرست برای این اداره کل و نام چند گزینه نیز مطرح شده است.

یکی از نام‌هایی که به صورت جدی برای حضور در مدیریت تئاتر ایران به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح شده، قادر آشنا است؛ مدیری که پیش از این نیز در اداره کل هنرهای نمایشی قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادر آشنا مدیرکل اسبق هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره احتمال حضور مجدد خود در اداره کل هنرهای نمایشی به خبرنگار مهر گفت: دکتر سیدعباس صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با من صحبت و مذاکراتی درباره حضور مجدد در اداره کل هنرهای نمایشی داشتند که من تصمیم‌گیری نهایی در این باره را به خود ایشان واگذار کرده‌ام.

حضور مجدد قادر آشنا به‌عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی طی ۲۴ ساعت گذشته یکی از جدی‌ترین گزینه‌هایی است که برای مدیریت تئاتر ایران مطرح شده است و باید دید در روزهای باقیمانده از سال ۹۸ تکلیف مدیریت تئاتر ایران مشخص می شود یا نه.

کد خبر 4880729 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: قادر آشنا اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر ایران شهرام کرمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ویروس کرونا تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی هوشنگ ظریف سریال ایرانی فیلم کوتاه سینمای مستند شبکه پنج سیما موسیقی پاپ شبکه نسیم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر ایران قادر آشنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روزهای تمرین را پشت سرمی‌گذارد.

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و... همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهرهای مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است. همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ۱۰ جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

کد خبر 6087516 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر