Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@02:36:18 GMT

نهی رفتارهای پرخطر در چهارشنبه کرونایی آخرسال

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۷۹۶۸

نهی رفتارهای پرخطر در چهارشنبه کرونایی آخرسال

این در حالی بود که ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا در سمیرم و فرماندهی انتظامی این شهرستان از همه شهروندان خواسته بود از هرگونه تجمع با عنوان چهارشنبه‌ آخر سال خودداری کرده و با این ستاد همکاری کنند.

هر چند ماموران به تعقیب خاطیان پرداختند، اما این ترقه بازی‌ها هر چند شاید محدود و یک شب زودتر از چهارشنبه شب نشان از بی‌توجهی یا کم توجهی برخی شهروندان به هشدارهایی دارد که در این روزها خط بیماری کرونا همه را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگر و کارشناس مسائل اجتماعی در همین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: تجمع و دور هم جمع شدن برای اجرای یک مراسم ملی یا مذهبی یک رسم یا سنت است و فی نفسه بد  نیست، اما امروز و در این شرایط نوعی بدرفتاری پرخطر و درگیرانه است.

رضا قنبری افزود: این بدرفتاری چه در شکل فردی با ترقه انداختن و گریختن و چه به شکل جمعی در روزهای شیوه بیماری کرونا انحراف و مقابله با قانون و اخطار مسوولان است.

وی با اشاره به حوادثی که هر ساله در چهارشنبه پایان سال روی می‌دهد و سوختگی و قطع عضو شدن های زیادی را به دنبال دارد، افزود: امسال اگر شاهد این بی‌توجهی باشیم و آن را با جمعی که مشخص نیست کدامشان ناقل ویروس هستند جمع ببندیم، تلخی‌ها و مشکلات بیشتری را هم شاهد خواهیم بود.

این پژوهشگر و محقق علوم اجتماعی با ارائه پیشنهادی از مردم و خانواده‌ها خواست با استفاده از فضای مجازی و ارتباط‌ تصویری در جمع‌های خانوادگی شعرخوانی، شاهنامه خوانی و روشن کردن شمع را به نمایش بگذارند تا به شعار «در خانه می مانیم» بهتر از گذشته جامه عمل بپوشانند.

فرماندار سمیرم نیز در همین پیوند به خبرنگار ایرنا گفت: شماری از نوجوانان و جوانان به خاطر رفتارهای غیرمسوولانه، سال نو را برای خود و اطرافیان تلخ می‌کنند در حالی که در این شرایط سخت نکته های بهداشتی برای مقابله با کرونا باید جدی گرفته شود.

محمدرضا عسگریان با بیان اینکه امیدوار است با هوشیاری و مشارکت همه شهروندان برای پرهیز از خطرهای چهارشنبه‌ آخرسال و توجه به توصیه‌های پلیس، کار خادمان سلامت مضاعف نشود، ادامه داد: حافظان سلامت این روزها برای مقابله با کرونا بسیج شده‌اند و نباید با بی‌احتیاطی بار دیگری به حوزه سلامت و پزشکان و پرستاران جامعه تحمیل کرد.

رییس پلیس سمیرم هم گفت: بدون شک با کسانی که برهم زننده آرامش مردم باشند، در بین مردم مزاحمت و خطر ایجاد کنند و باعث رعب و وحشت شوند به شدت برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ سهراب قرقانی افزود: ماموران پلیس برخورد و مقابله جدی با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد محترقه غیر مجاز و خطرناک، اعمال قانون در خصوص رانندگان خودروها و موتورسیکلت‌های متخلف را به صورت مستمر در شب چهارشنبه آخر سال در دستور کار دارند.

وی یادآور شد: بر اساس مواد ۱ تا ۴ قانون مجازات همراه داشتن مواد خطرناک و مهمات غیر مجاز و مرگ آفرین انفجاری و آتش زا که نظم و آرامش جامعه و شهروندان را مخدوش می‌کند ممنوع است و جرم محسوب می‌شود.

مسوول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمیرم نیز گفت: تلفن ۱۲۵ آماده پاسخ به مردم، اعزام و انجام علمیات احتمالی در هر ساعت از شبانه روز است.

کمال رضایی تصریح کرد: خانواده‌ها مراقب باشند و از نگهداری ترقه حتی به مقادیر بسیار کم و همچنین از حمل مواد محترقه، آتش‌گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و یا کیف خودداری شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم نیز با تاکید و درخواست از مردم برای ماندن در خانه گفت: تنها بیمارستان سمیرم درگیر رسیدگی به مبتلایان و افراد مشکوک به کووید ۱۹ است.

به گفته دکتر علی صبوحی، اگر به هر دلیلی مانند تجمع ها و حوادث چهارشنبه سوری شاهد بدرفتاری عده‌ای یا روی دادن حادثه‌ای باشیم هر چند سایر مراکز ما آمادگی درمان و خدمات رسانی دارند اما بار مضاعفی بر دوش همکاران این مجموعه خواهد بود.

سمیرم با افزون بر یکصد هزار نفر جمعیت، ۶ شهر، چهار بخش و ۱۵۰ روستا و آبادی، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تلفن خدمات رسانی درمان شبکه بهداشت و درمان موتورسیکلت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان صبح امروز دوشنبه با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

اهم بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در ادامه می خوانید؛

*حج امسال، حج برائت است. آنچه که امروز در غزه اتفاق می‌افتد شاخص عظیمی است که در تاریخ می‌ماند و راه را نشان خواهد.

*اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ با مباشر قتل و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد.

این خبر تکمیل می شود...

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903390

دیگر خبرها

  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • فیلم| ابتکار جالب شهروندان اسپانیایی در جهت حمایت و همبستگی با فلسطین و مردم غزه
  • ادامه بارندگی‌ها در منطقه تا روز چهارشنبه
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان