Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفدراسیون صادرات ایران با ارسال نامه‌ای به معاون اقتصادی رئیس جمهور پیشنهاد کرد تا به دنبال آسیب های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و توقف صادرات در برخی از مرزها، حداقل بخشی از ملیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان به صورت علی الحساب بازگشت داده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کنفدراسیون صادرات ایران، محمد لاهوتی  با ارسال نامه‌ای به محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، پیشنهاداتی را جهت حمایت از حوزه صادرات غیرنفتی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در این نامه پیشنهاد کرد تا به دنبال آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و توقف صادرات در برخی از مرزها، حداقل بخشی از مالیات بر ارزش افزوده سال ۹۸ صادرکنندگان به صورت علی‌الحساب بازگشت داده شود. 

در بخشی از این نامه آمده است: «گره زدن استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات به رفع تعهد ارزی در قانون بودجه سال 98 کل کشور، منع قانونی را پیش‌روی سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای همراهی با صادرکنندگان در استرداد منابع پرداختی بابت مالیات بر ارزش افزوده قرار داده است. لذا نظر به امکان گره‌گشایی در این حوزه تنها با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، لذا خواهشمند است  پیشنهاد مذکور  به منظور حمایت از جامعه صادرکنندگان کشور در شرایط کنونی به فوریت در دستور کار جلسات این شورا قرار گرفته تا با استفاده از منابع بلوکه شده خود صادرکنندگان و بدون بار مالی بر دولت از صادرکنندگان حمایت شود و راه را برای ادامه مسیر تولید به منظور صادرات، هموار نماید.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ارزش افزوده صادرات مالیات کنفدراسیون صادرات نهاوندیان لاهوتی مالیات بر ارزش افزوده کنفدراسیون صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران

بانک سامان با تیمی کامل از مدیران و کارکنان خود، از صادرکنندگان کشور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ میزبانی می‌کند.

به نقل از سامان رسانه، ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور فعال بانک سامان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه رویدادی است که در آن معتبرترین شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از جمله بانک سامان، توانمندی‌های صادراتی خود را به مراجعه کنندگان معرفی می‌کنند.

بانک سامان که به‌واسطه خدمات گسترده و کامل خود در سال‌های گذشته به انتخاب اول شرکت‌ها و بنگاه‌های صادراتی کشور تبدیل شده است، در مدت برگزاری این رویداد با برگزاری جلسات و ملاقات حضوری آخرین خدمات و امکانات خود را در اختیار صادرکنندگان کشور قرار خواهد داد.
گفتنی است، این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و غرفه بانک سامان در سالن ۵ پذیرای بازدیدکنندگان است.

دیگر خبرها

  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد