Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ساختارشکنی و هتک حرمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) توسط عده‌ای اقدامی نادرست و محکوم است. ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عسکر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به ساختارشکنی شب گذشته این اقدامات را محکوم کرد و اظهار داشت: در امور دینی مراجع عظام و علما تصمیم می‌گیرند و در صدر آنان، نظر و تصمیم رهبری دارای اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هنگامی‌که علما و مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب در اطلاعیه‌هایی به‌طور رسمی با تصمیمات ستاد پیشگیری و مقابله با بحران کرونا همراه می‌شوند و تأکید می‌کنند این دستورات باید انجام شود، هیچ‌کس نباید تصمیم دیگری بگیرد که به نفع سلامتی مردم نیست.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که دیدیم نماز جمعه که از مستحبات مؤکد است و به گفته برخی علما اقامه نماز جمعه واجب است ولی وقتی به دستور مسئولان بهداشتی چنین برنامه مذهبی کنسل می‌شود همه از آن تبعیت کردند.

دیرباز بیان کرد: همچنین تصمیماتی منتهی به تعطیلی حرم مطهر ائمه و فرزندانشان شده است و محدودیت‌هایی شکل پیدا می‌کند و یا حرم مطهر ایشان بنا بر مصلحت در رعایت سلامت جامعه یا بسته می‌شود قاطبه مردم شریف ایران و مسلمانان باید از آن تبعیت کنند.

وی عنوان کرد: در این میان عده‌ای از روی احساس مذهبی ممکن است واکنش نشان بدهند و دست به اقداماتی غیرقانونی بزنند، قطعاً ساختارشکنی و هتک حرمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) توسط عده‌ای اقدامی نادرست و محکوم است.

درب‌های حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به‌روی زائران بسته شد + تصویرحرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و بقاع متبرکه به‌زودی تعطیل می‌شودجدیدترین اخبار کرونا| تعطیلی مترو مشهد/ مردم «قرنطینه خانگی» را جدی بگیرند/ تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران به‌زودی/ آخرین آمار مبتلایان+ فیلم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: البته اینکه از تعطیلی حرم و بسته شدن درب‌ها متأثر شویم امری طبیعی است اما اگر به دنبال آن اقداماتی نسنجیده انجام شود اصلاً بازتاب خوبی ندارد.

وی افزود: برخی از این اقدامات فی النفسه خوب نیست و باید محکوم شود به‌ویژه اینکه جمعیتی هجوم ببرد و درب‌ها را بشکند تا وارد حرم شود کاری پسندیده نیست و ممکن است آسیب‌هایی را به حرم و مردم وارد کند.

دیرباز تصریح کرد: ما قصد نداریم افراد را متهم کنیم ولی ممکن است پشت سر این حوادث، افرادی باشند که باوجودآنکه فعالیت‌های مذهبی انجام می‌دهند اما عملکردشان در راستای اهداف استکبار جهانی و دشمنان بوده باشد.

وی بیان کرد: چنین اقداماتی می‌تواند سوژه‌ای به دست استکبار جهانی و ایادی آن‌ها بدهد و از این فرصت به‌دست‌آمده سوءاستفاده کنند، ازاین‌رو باید بسیار هوشیار و مراقب باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ما وظیفه‌داریم از فرامین و دستورات رهبری و مراجع عالی‌قدر اسلام در زمینهٔ امور دینی و مربوط به مسائل اجتماعی و مسلمین تبعیت کنیم.

وی گفت: اگر جماعت و گروهی خودسرانه دست به اقدامی بزنند این‌ها به‌عنوان ناهنجاری در جامعه دینی تلقی می‌شود و هیچ‌گاه مورد تائید قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/457/

R7854/P4001/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو مجلس خبرگان رهبری حضرت معصومه س حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم نکوداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

این آئین با سخنرانی آیت الله فیاضی نماینده فعلی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۱۵:۳۰ روز پنج‌شنبه در حرم امام زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 6087282

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران