Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:16:24 GMT

به یکدیگر کمک کنیم چراکه اکنون زمان امتحان الهی است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۹۱۰۵

به یکدیگر کمک کنیم چراکه اکنون زمان امتحان الهی است

امام‌جمعه یزد با اشاره به لزوم توجه به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا بیان داشت: در ایامی که در منزل هستیم باید نسبت به همدیگر مهربان باشیم، همچنین سعی کنیم در این ایام به یکدیگر کمک کنیم، در این گرفتاری‌ها به داد هم برسیم، اکنون زمان امتحان الهی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که برای جامعه ایجاد کرده است اظهار داشت: به‌واسطه این واقعه باید بیشتر در قدرت خداوند قادر تأمل بکنیم چراکه می‌بینیم گاهی یک ویروس کوچک می‌تواند چه مشکلاتی را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با تأکید بر لزوم افزایش مراقبت‌های بهداشتی اظهار کرد: لازم است مردم تا جایی که می‌توانند  در منازل خود بمانند، نظافت را رعایت کنند و بنا بر مصلحت یک سری مسائل را مراعات کنند زیرا هم مسئولیت سلامتی خودمان و هم سلامت دیگر شهروندان به دوش ما است لذا باید حرکات ما به‌گونه‌ای باشد که خدای‌نخواسته آسیبی به جامعه وارد نشود.

وی گفت: در ایامی که در منزل هستیم باید نسبت به همدیگر مهربان باشیم، همچنین سعی کنیم در این ایام به یکدیگر کمک کنیم، در این گرفتاری‌ها به داد هم برسیم، اکنون زمان امتحان الهی است.

آیت‌الله ناصری اضافه کرد: البته باید آرامش جامعه حفظ شود و لازمه‌ی آن این است که مؤمنین به خدا توکل داشته باشند، چراکه توکل و توجه به خداوند حلال بسیاری از مشکلات و مسائل است.

امام‌جمعه یزد با تشریح فضائل ماه رجب اعلام کرد: ماه رجب ماه امیدواری است، باید توجه و دعای بیشتری برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات داشته باشیم.

وی در پایان با تقدیر از کادر درمان و تمام کسانی که به نحوی برای مبارزه با این بیماری تلاش می‌کنند تصریح کرد: این ایام زودگذر است سختی‌ها می‌گذرد اما خوش به حال کسانی که در این دوران همت کرده و کار و تلاش می‌کنند، انشاالله خداوند باقدرت و عظمت خود این بلا را از همه ما دور کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد امام جمعه امتحان الهی نماینده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به دام زلف تو دل مبتلای خویشتن است..

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

به دام زلف تو دل مبتلای خویشتن است
بکش به غمزه که اینش سزای خویشتن است

گرت ز دست برآید مراد خاطر ما
به دست باش که خیری به جای خویشتن است

به جانت‌ای بت شیرین دهن که همچون شمع
شبان تیره مرادم فنای خویشتن است

چو رای عشق زدی با تو گفتم‌ای بلبل
مکن که آن گل خندان برای خویشتن است

به مشک چین و چگل نیست بوی گل محتاج
که نافه‌هاش ز بند قبای خویشتن است

مرو به خانه ارباب بی‌مروت دهر
که گنج عافیتت در سرای خویشتن است

بسوخت حافظ و در شرط عشقبازی او
هنوز بر سر عهد و وفای خویشتن است

شرح لغت: گنج عافیت:گنج نگاهداشت و ایمنی از رنج و بلا،تشبیه صریح.

تفسیر عرفانی:‌

۱- اصلاً و ابداً راز این فال را با کسی در میان نگذار و با افرادی که ادعای ثروتمندی و قدرت میکنند، نشست و برخاست نکن.

۲- چرا اینقدر مایلی با کسانیکه ثروت و مقام دارند، رفت و آمد کنی؟ بدان که آن‌ها برای شما سودی غیر از فخر فروشی ندارند.

۳- به کسی علاقه داری و به او وعده‌ای داده‌ای و شما بر قول و قرار خویش پایبند هستی، اما واهمه داری که او وفای به عهد نداشته باشد. می‌توان به راحتی او را امتحان کنی و هدیه‌ای برای او بخری و عکس العمل او را مشاهده کنی. پس از آن نتیجه گیری کن. اگر او مقابله به مثل کرد، وفادار است وگرنه، بیهوده وقت خود را تلف می‌کنی و خود را کشته و مرده او ساخته ای. زیرا عشق باید عملاً از هر دو طرف ابراز گردد.

تعبیر غزل:

به خود کرده گرفتار شده‌ای و اکنون در پی حل این مشکل به هر دری می‌زنی و از هر کسی کمک می‌خواهی، ولی این سعی تو بی فایده است. هیچ کس به جز خودت نمی‌تواند گره این مشکل را باز کند و بخاطر داشته باش که مشکلات کاری و اقتصادی تو نباید در سایر موارد زندگیت تولید اشکال نماید. در مورد عشقی که در سر داری می‌توانی به وفاداری طرف مقابل خود اطمینان داشته باشی.

دیگر خبرها

  • تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با جریان استکبار است
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • تکریم معلم از واجبات الهی است
  • دانش‌آموزان ‌‌باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد
  • تفال به حافظ جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به دام زلف تو دل مبتلای خویشتن است..
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند