Web Analytics Made Easy - Statcounter

احیای بازی های قدیمی مانند «اسم، فامیل»، «نقطه نقطه»، «جوراب بازی»، «یادم تو را فراموش» و... دوباره در خانواده ها مشاهده می شود اما انجام آنها در کنار پخش سریال و فیلم های طنز از تلویزیون و چرخیدن در فضای مجازی هم فقط ساعاتی از خانه نشینی های مردم را پر می کند و به همین دلیل از گوشه و کنار کشور خلاقیت هایی از سوی گروههای مختلف به خصوص جامعه هنری بروز می کند که شاید کمی از بار بی حوصلگی ساکنان منازل بکاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمندان شهر ساوه برای اینکه در پویش مقابله با کرونا سهمی داشته باشند در اقدامی جالب جشنواره تئاتر مجازی راه انداخته اند که در مورد جزئیات این برنامه با یکی از بازیگران و کارگردانان تئاتر گفت و گو کردیم.

«جواد روستایی» به ایرنا،‌ گفت: نخستین جشنواره تئاتر مجازی استان مرکزی با شعار «هرخانه یک تماشاخانه» به اهتمام انجن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برای مشارکت خانواده ها در این روزها که ناخواسته باید در خانه بمانند، برگزار می شود.

وی افزود: هدف از این اقدام، استفاده از ظرفیت های هنری خانواده ها و تشویق آنان به ماندن در خانه برای مبارزه با ویروس کرونا است.

به گفته او در این جشنواره محورهایی مانند «کرونا و راههای شکست آن، نگاهی به آیین های نوروزی و نقش خانواده ها در بحران» تعیین شده است که ضمن دعوت همه خانواده های ساوجی برای مشارکت، بهینه سازی اوقات فراغت و کمک به قرنطینه خودساخته خانوادگی مد نظر است.

روستایی گفت: در این جشنواره، خانواده ها می توانند تئاتر و نمایش های کوتاه را در خانه با موضوعات مختلف اجرا و به دبیرخانه ارسال کنند که همه آثار دریافتی بدون رعایت قوانین متعارف جشنواره مورد بازبینی و داوری قرار می گیرد و به منتخبین نیز جوایز نفیسی اهدا می شود.

ضوابط تولید نمایش های خانوادگی

این کارگردان تئاتر ساوجی در مورد شرایط تولید نمایش های تئاتری در خانواده ها برای شرکت در جشنواره مجازی، گفت:‌ زمان هر نمایش باید از پنج دقیقه بیشتر و کمتر از ۱۰ دقیقه باشد.

وی تاکید کرد: بازیگران نیز باید از اعضای فامیل درجه یک خانواده ها باشند و نمایش ها نیز حتما در محیط خانه تولید شود.

وی گفت: کارهای تک نفری مورد پذیرش نیست و نمایش ها نیز باید با لوازم غیرحرفه ای از جمله تلفن همراه فیلمبرداری شود.

روستایی گفت: فیلم ها باید بدون برش (کات) و به صورت یکسره ضبط شوند و لازم است که موضوع نمایش هم با محورهای جشنواره مطابقت داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر خانواده می تواند به تعداد اعضای خود نمایش تولید و ارسال کند، افزود:‌ نوع نمایش ها می تواند عروسکی،‌سنتی یا موزیکال تهیه باشد.

به گفته روستایی، هیات داوران پس از بررسی همه آثار دریافتی، سه اثر برگزیده را انتخاب و به هر کدام از آنها مبلغ ۱۰ میلیون ریال جایزه پرداخت می کند ضمن اینکه به ۱۶ نمایش منتخب نیز جوایز نقدی تعلق می گیرد و یک نمایش نیز در آیین اختتامیه این جشنواره اجرا خواهد شد.

وی مهلت ارسال آثار را تا ابتدای اردیبشهت ۹۹ و زمان اعلام منتخبین را دهم همین ماه عنوان کرد.

تاکنون ۲۴۲ تن از شهروندان ساوجی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که در بیمارستان های شهید مدرس و شهید چمران تحت مراقبت هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده از ظرفیت بیمارستان تئاتر خانواده بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خانواده ها نمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه قیلچ، پنجاه و هفتمین برنامه «مستندات یکشنبه» که زیرمجموعه سینماتک خانه هنرمندان ایران به پخش فیلم‌های مستند می‌پردازد، به نمایش فیلم مستند «قلیچ» به کارگردانی مصطفی پوریا نوری و تهیه‌کنندگی احسان اطمینان اختصاص دارد.

این برنامه ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در سالن ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور محمد بزرگ نویسنده و منتقد سینما، احسان اطمینان تهیه‌کننده مستند و پوریا نوری کارگردان اثر برگزار خواهد شد.

کد خبر 6098523 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس