Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ فرمانده سپاه مازندران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در مازندران، اقدامات بسیجیان جان برکف سپاه کربلای مازندران تمامی نداشته و بالغ بر ۱۰۰ هزار بسیجی برای شکست کرونا ویروس در این استان پهناور به خط شدند. ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، استان مازندران که از روزهای نخستین شیوع ویروس کرونا به استان‌های در ردیف شیوع ویروس کرونا به دلیل مسافرپذیر بودن نزدیک شده بود اکنون نیز با اقدامات کنترلی نیز در صدر مبتلایان به این بیماری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه مردم و مسئولان دولتی، تلاش‌های مضاعفی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا داشته و دارند ولی با همت بسیجیان جان بر کف زن و مرد این خطه، بار دیگر دوران جبهه و جهاد تداعی شده و بسیجیان به عشق رهبر و مردم خود جانانه برای ریشه کنی ویروس کرونا ایستاده اند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران درباره اقدامات سپاه کربلای مازندران در مقابله با شیوع ویروس کرونا از فعالیت 100 هزار بسیجی در خط مقدم شکست کرونا در استان خبر داد و گفت: دو هزار بسیجی در بخش سفیران سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ساری و بابل در امر آموزش و پیشگیری از ابتلا به کرونا مشغول آگاهی بخشی به مردم هستند.

سرتیپ دوم پاسدار محمد حسین بابایی افزود: از ابتدای شروع بحران کرونا با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی، به امر ساماندهی بسیجیان برای مبارزه به کرونا پرداختیم که بسیجیان در قالب مدافعان سلامت در کنار مدافعان حرم و وطن  بصورت داوطلبانه وارد میدان مهار کرونا شوند.

رهبر انقلاب: رفتن به مسافرت غیر ضروری در شرایط شیوع ویروس کرونا جایز نیستآمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به 119 نفر رسیدساخت دستگاه تست دقیق و سریع ویروس کرونا در روسیه

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه چهار گروه سفیران سلامت، مدافعان سلامت، ناظران سلامت و ستاد پشتیبانی سلامت در این قرارگاه سازماندهی شدند، افزود:‌ دو هزار بسیجی در بخش سفیران سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ساری و بابل در امر آموزش و پیشگیری از ابتلا به کرونا مشغول آگاهی بخشی به مردم هستند.

بابایی با اعلام اینکه 77 هزار بسیجی هم به عنوان مدافعان سلامت در بخش گندزدایی، ضدعفونی و  رفع آلودگی مناطق در حال کار‌های اجرایی هستند، اضافه کرد: آماری که گفته شد مربوط به بسیجیانی است که حتی یک ساعت، نصف روز یا یک روز تمام به کار اجرایی می‌پردازند.

فرمانده سپاه کربلا گفت: اماکن و تمام مناطقی که انتشار و انتقال ویروس در آن است مثل پمپ بنزین‌ها، وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی‌ها، نانوایی‌ها بصورت مستمر توسط بسیجیان، ضدعفونی می‌شود که در هفته چهارم بحران کرونا برنامه‌ریزی شد که برای از کار انداختن قطعی چرخه  انتقال کرونا با هدایت دانشگاه علوم پزشکی ساری و بابل بصورت خانه به خانه و محله به محله گندزدایی صورت بگیرد تا استان به یک ثبات برسد.

بابایی با یادآوری ستاد پشتیبانی از جنگ در دوران دفاع مقدس، افزود:‌ امروزه هم جهادگران بسیجی  جاپای پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت گذاشتند و به صورت ایثارگرانه و شبانه روزی در حال تولید لوازم بهداشتی و نیاز‌های کادر درمانی و بیمارستانی شامل، ماسک بهداشتی، گان بیمارستانی، رو تختی، روبالشی، دستکش، محلول‌های ضدعفونی هستند که بصورت گسترده در حال تولید و توزیع است.

وی  از  اخذ مجوز 100 کارگاه تولید لوازم بهداشتی 45 روزه توسط علوم پزشکی مازندران خبر داد و خاطر نشان کرد:‌ محصولی که تولید می‌شود زیر نظر بسیج جامعه پزشکی بررسی شده تا با اطمینان لازم تولید شوند.

فرمانده سپاه کربلا نیز به احداث بیمارستان نیروی زمینی سپاه در مازندران اشاره کرد و گفت:‌ در غرب استان نیز بیمارستان امام رضا (ع) ندسا در چالوس آماده است تا به مردم غرب مازندران خدمات دهی کند.  

کشف 6 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در قائم‌شهر

با ایجاد قرارگاه پدافند زیستی در سپا، و تشکیل قرارگاه جهادی شهید سردار سلیمانی عملیات مقابله با کرونا در سطح کشور شروع شد. مدافعان سلامت، سفیران سلامت، ناظران سلامت و ستاد پشتیبانی سلامت چهار گروهی که برای جنگ بیولوژیکی در میدان مقابله با کرونا هستند. در این میان ناظران سلامت دربخش بازار با اداره صمت و ناجا همکاری مستمر دارند.

با توجه به به اینکه برخی از محتکران و سودجویان در هر بحرانی به دنبال منفعت طلبی هستند و سبب برهم زدن نظم و امنیتروانی جامعه می‌شوند، ناظران سلامت چشم همیشه بیدار جامعه مراقب هستند تا خنجر سودجویی محتکران، پیکره امنیت روانی جامعه را آسیب نزند.  از همین روز کشف انبار تجهیزات و اقلام پزشکی در شهر‌های مازندران با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) همچنان ادامه دارد.

در ادامه بازرسی و گشت‌ها از واحد‌های صنفی، یک انبار احتکاری تجهیزات بهداشتی به ارزش بیش از شش میلیارد ریال شامل انواع لوازم بهداشتی و همچنین  هزار و 170 بطری مواد ضدعفونی کننده توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) سپاه ناحیه قائم‌شهر کشف و ضبط شد. پیش از این نیز انبار بزرگ احتکاری تجهیزات پزشکی شامل 40 هزار دستکش و ماسک احتکار شده در قائم‌شهر توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) کشف شده بود که همه این اقلام در انظار عمومی به دو بیمارستان رازی و، ولی عصر (عج) این شهرستان اهدا شد.

ضدعفونی 80 محله بابلسر با کمک بسیجیان 

فرمانده سپاه بابلسر نیز گفت: با کمک مدافعان سلامت و همراهی 320 پاسدار و بسیجی توانستیم هشتاد محله شهرستان را برابر کرونا ویروس ضدعفونی کنیم.

سیدمصطفی موسوی‌نژاد با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در قالب چهار گروه سفیران سلامت، ناظران سلامت، مدافعان سلامت و ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت گفت: با گروه مدافعان سلامت با 320 پاسدار و بسیجی توانستیم 80 محله بابلسر را ضدعفونی کنیم.

فرمانده سپاه بابلسر در بخش ستاد پشتیبانی سلامت هم خبر از تولید روزانه پنج هزار ماسک توسط 85 خیاط خواهر بسیجی خبر داد و افزود: مواد اولیه تولید 200 هزار ماسک تهیه شده که به صورت هدفمند توزیع خواهد شد.

راه اندازی دو نقاهتگاه در مازندران 

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلای مازندران نیز گفت: دو نقاهتگاه در مجموع با ظرفیت 320 تخت برای مراقبت از بیماران کرونایی در بابل راه اندازی می‌شود.

مجتبی بلباسی افزود: پیرو اتفاقی که در کشور افتاد و همچنین تمرکز بیماران کرونایی در شهرستان بابل، درخواستی از علوم پزشکی این شهرستان برای راه اندازی نقاهتگاه بیماران تنفسی داشتیم؛ که 2 مرکز نقاهتگاه خواهران و برادران در این شهرستان راه اندازی می‌شود.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا از آموزش 0 داوطلب بسیجی در رشته پرستاری و پیشکسوتان بهداری در دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: امروز اولین دوره آموزشی درمانی ویژه بیماران کرونایی برگزار شد.

 بلباسی با اشاره به اینکه پرستاران این بیماران باید از اطلاعات پزشکی آگاهی داشته باشند، اضافه کرد: بیماران کرونایی باید تحت مراقب‌های پرستاری قرار بگیرند لذا دانش تخصصی این مراقبت‌ها را باید پرستاران بدانند.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده به بیماران داوطلبانه بوده است، گفت: پروتکل درمانی بیماران کرونایی 2 مرحله است درمان اولیه تنفسی است که در بیمارستان انجام می‌شود که پس از بهبود نسبی دوره دوم درمان مراقبت‌های تغذیه‌ای، پیگیری وضعیت بالینی و نیز وضعیت بهبودی در این نقاهتگاه تعریف می‌شود.

بلباسی افزود: اولین نقاهتگاه با ظرفیت محلی دانشگاه علوم پزشکی در دو فضای جداگانه خواهر و برادر شامل 120 تخت آماده است و همچنین یک نقاهتگاه دیگر با ظرفیت 200 تخت راه اندازی خواهد شد تا بتوان پاسخگوی دوره درمان نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرستان بابل باشد.

انتهای پیام/ 681/ش

R41358/P/S6,74/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا سپاه کربلای مازندران دانشگاه علوم پزشکی فرمانده سپاه کربلا شیوع ویروس کرونا مدافعان سلامت ستاد پشتیبانی سفیران سلامت ناظران سلامت هزار بسیجی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: مبتلایان به بیماری سلیاک، به دلیل عدم امکان مصرف آرد گندم، از این یارانه محروم هستند و این امر باعث شد تا سال گذشته اقدامی برای رفع این چالش از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حمایت ویژه استاندار فارس انجام شود.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد مظلومی مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص بیماران مبتلا به سلیاک از جمله گروه‌های ویژه عنوان کرد به دلیل نیاز به دریافت مواد غذایی بدون گلوتن، همواره دچار چالش هایی در این زمینه بوده اند و همین امر موجب شد تا در سال گذشته، حمایت از این بیماران و کمک به رفع مشکلات آنان، با اولویت ویژه در مجموعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دنبال شود.

مظلومی گفت: در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هر ایرانی، ماهیانه هفت و نیم کیلوگرم سهمیه آرد گندم دارد که دولت با قیمت یارانه ای آن را در اختیار نانوایی ها قرار می دهد و مردم با قیمت یارانه ای و مصوب خریداری می کنند، اما مبتلایان به بیماری سلیاک، به دلیل عدم امکان مصرف آرد گندم، از این یارانه محروم هستند و این امر باعث شد تا سال گذشته اقدامی برای رفع این چالش از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حمایت ویژه استاندار فارس انجام شود.

وی افزود: سهمیه آرد یارانه ای بیماران مبتلا به سلیاک شناسایی شده، با هماهنگی اداره کل غله استان فارس به صورت کالابرگ خرید کالا به بیماران مبتلا به سلیاک، تحویل داده شد.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از راه اندازی نخستین و تنها نانوایی سنگک بدون گلوتن ایران در شهر صدرا خبر داد که در حال حاضر محصولات خود را به استان های دیگر نیز عرضه می کند و قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را نیز دارد.

او با اشاره به فعالیت چندین واحد تولیدی آرد بدون گلوتن در فارس که از سال گذشته، مجوز تولید پودر کیک بدون گلوتن ویژه بیماران سلیاک نیز به آنان داده شده است، افزود: همچنین برای نخستین بار در کشور، با ارائه مجوز تولید انواع شیرینی، نان و کیک بدون گلوتن ویژه بیماران مبتلا به سلیاک به یکی از کارخانه های استان، فارس در این زمینه نیز پیشتاز خدمت به این بیماران شده است.

به گفته مظلومی تا پیش از این تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به سلیاک در فارس، بیش از ۴۰۰ بیمار بود که با تلاش برای شناسایی و گسترش خدمت رسانی به این بیماران، در حال حاضر هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به سلیاک در فارس شناسایی شده اند.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل کمیته دانشگاهی سلیاک و برگزاری جلسات آن به صورت مستمر و ماهانه را از دیگر برنامه های مجموعه سلامت استان در این زمینه برشمرد و ادامه داد: همچنین با پیگیری های انجام شده در زمینه راه اندازی انجمن سلیاک استان فارس، این انجمن از سال جاری، به صورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مظلومی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده در این زمینه تلاش شد تا در کنار فازهای اجرایی خدمات مجموعه سلامت استان به بیماران مبتلا به سلیاک، گام های علمی و تحقیقاتی نیز در این زمینه برداشته شد که از جمله می توان به انجام پژوهش در دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز در خصوص نوع حمایت سایر کشورها از بیماران مبتلا به سلیاک و تولید محصولات جدید برای این بیماران اشاره کرد که نتایج این تحقیق، از طریق استانداری فارس، به وزیر بهداشت و معاون اول رییس جمهور ارایه شده است.

او گسترش فعالیت های کلینیک سلیاک و تشکیل کمیته قطب پنج بیماران سلیاک را نیز دیگر گام های عملیاتی در برنامه حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به سلیاک عنوان کرد و ادامه داد: این اقدامات به صورت گروهی و با حمایت های ویژه دکتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس و همکاری مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، مدیرکل غله استان، دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، واحدهای تولید کننده، یکی از مراکز خیریه استان و صدا و سیمای مرکز فارس انجام شد.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه، از خیرین استان خواست در تقویت این برنامه حمایتی، مجموعه دانشگاه را بیش از بیش همراهی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم