Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@11:03:59 GMT

زمان جشن گرفتن نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۳۶۶۹

زمان جشن گرفتن نیست

چهارشنبه‌ سوری هر ساله به تنهایی بسیاری را روانه بیمارستان می‌کرد، اعضای بدن بسیاری آسیب می‌دید و حتی برخی جان خود را از دست می‌دادند حال در این شرایط آسیب‌زای بروز بیماری کرونا افزایش چنین آسیب‌ها و خطراتی قابل قبول نیست و در کنار دستگاه‌های انتظامی خانواده‌ها امسال باید برای نگه‌ داشتن فرزندان خود در خانه تلاش بیشتری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجربیات تلخ حوادث سال‌های گذشته عبرت شود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان قربانبان اصلی حوادث چهارشنبه آخر سال هستند، گفت:‌ تجربیات تلخ حوادث سال‌های گذشته باید عبرتی برای پیشگیری از تکرار حوادث چهارشنبه آخر سال شود.

سرهنگ امیرهوشنگ حیدریان با تقدیر از همکاری و همراهی مردم کردستان با پلیس در راستای کاهش حوادث و سوانح چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: آمارها نشان می دهد همکاری مردم قانونمند کردستان با همکاران انتظامی و سایر سازمان‌های متولی امر، منجر به کاهش چهار درصدی حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن شده است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس کردستان هم طی اطلاعیه ای با تاکید بر اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست، تاکید کرد: برقراری نظم و امنیت و برخورد با برهم زنندگان آرامش مردم در شب چهارشنبه آخر سال در دستور کار پلیس است.

در این اطلاعیه با اشاره به برخورد قانونی پلیس با مخلان نظم عمومی در چهارشنبه پایانی سال، آمده است: افرادی که دست به شرارت و اقدامات مخل امنیت در این شب بزنند، دستگیر و تا پایان تعطیلات  نوروز در بازداشت خواهند بود.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است: پلیس با هماهنگی دستگاه قضایی با قدرت و اقتدار با کسانی که بخواهند به آسایش و آرامش مردم آسیب برسانند و با استفاده از مواد محترقه آسیب‌زا و صداهای مهیب آرامش روحی و روانی آنها را دچار اختلال کنند، برخورد خواهد کرد.

در اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی پلیس استان کردستان بیان شده است: کسانی که با خودروهای خود موجب سلب و آسایش عمومی شده و با آلودگی صوتی امنیت و آرامش شهروندان را برهم بزنند خودروهای آنها توسط پلیس توقیف شده و تا پایان تعطیلات در پارکینگ ها متوقف خواهند بود.

توان کادر درمان را به سمت آسیب‌دیدگان چهارشنبه سوری نبرید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تمام توان خود را برای مبارزه با بیماری مهلک کرونا قرار داده‌ایم و پرستارها و پزشکان ما در خط مقدم نبرد با این بیماری قرار دارند، گفت: انتظار می‌رود برای پاسداشت خدمات این عزیزان و همدلی و همراهی با آنها و اینکه کاری اضافه بر آنها تحمیل نشود چهارشنبه‌سوری در این روزها برگزار نشود.

دکتر هومن قصری اضافه کرد: این روزها ۱۸ خانواده در استان و بسیاری در کشور به دلیل بیماری کرونا داغدار عزیزان خود هستند و جشن گرفتن پسندیده نیست.

وی یادآور شد: مراجعه تعداد زیادی به دلیل سوختگی یا آسیب دیدن از مواد محترقه به مراکز درمانی موجب می‌شود کادر درمان نتوانند توان خود را برای بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند و یا به اورژانس‌ها مراجعه می‌کنند اختصاص دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه‌ آتش بازی و سروصدا در خیابان‌ها موجب می‌شود نیازمندان و بیماران نتوانند به بیمارستان مراجعه کنند، افزود: از سوی دیگر توان موتوری آمبولانسی هم صرف رسیدگی به آسیب‌دیدگان مراسم چهارشنبه سوری می‌شود و آنها هم نمی‌توانند  به بیماران کرونایی برسند و آنها را به بیمارستان منتقل کنند.

قصری با بیان اینکه تجمع افراد برای چهارشنبه‌ سوری خود یکی از مواردی است که به دلیل ارتباط افراد با یکدیگر منجر به انتقال بیماری کرونا می‌شود،  تاکید کرد:‌ بنابراین جوانان و مردم بعد از شکست کرونا هر جشنی را که مدنظر دارند در کنار کسانی که در صف مقدم مقابله با کرونا قرار گرفته‌اند برگزار کنند.

آتش نشانی سنندج برای چهارشنبه آخر سال آماده‌باش است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از آماده باش ۱۳۶ آتش‌نشان برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال‌ در این شهر خبر داد.

سهیل فضل‌وزیری اظهار داشت: این آتش نشانان در پنج ایستگاه شهری و سه پایگاه مستقر در نواحی منفصل شهری برای مقابله با حوادث احتمالی در آماده باش کامل هستند و در این راستا در مبادی ورودی شهر، پلیس راه همدان، میدان جهاد و سه راه مریوان هر کدام (سه آتش نشان به همراه یک خودرو سنگین) مستقر خواهند شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج یادآور شد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و سرعت سرایت این ویروس و توصیه‌های اکید مبنی بر عدم حضور در تجمعات، انتظار می‌رود شهروندان به منظور رعایت نکات ایمنی و به علت شرایط ناشی از شیوع این بیماری از خانه‌های خود بیرون نیایند.

وی تاکید کرد: دغدغه اصلی سال‌های گذشته مصدوم یا مجروح شدن شهروندان بدلیل استفاده از مواد محترقه و انفجار آن بود اما امسال شیوع ویروس کرونا و عدم حضور مردم در سطح شهر بر این نگرانی‌ها افزوده است که انتظار داریم مردم با مشارکت و همراهی خود از برگزاری این سنت خودداری کنند.

فضل وزیری از شهروندان خواست: با توجه به این شرایط و رعایت مسائل ایمنی با بیرون نیامدن از خانه و عدم حضور در سطح شهر از بروز حوادث احتمالی و انتشار ویروس کرونا در روزهای پایانی سال جلوگیری کنند.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه) ۲ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان اضافه شدند و اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۱۶۷ نفر از افراد بستری به بیماری کرونا قطعی است.

آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز با ۶۵ نفر، بانه ۳۶ نفر، سنندج ۲۲ نفر، کامیاران پنج نفر، قروه ۱۲ نفر، مریوان پنج نفر، دیواندره هشت نفر، بیجار ۱۲ نفر، دهگلان ۲ نفر و سروآباد یک نفر است.

تاکنون ۴۰۵ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، ۱۶۷ نمونه مثبت بوده و نمونه آزمایش ۲۲۰ نفر نیز منفی بوده و جواب آزمایش افراد باقی مانده نیز هنوز مشخص نشده است.

۲ بیمار نیز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جانباختند و تعداد فوتی ها به ۱۸ نفر از ابتدا تا امروز در استان کردستان رسید ضمن اینکه چند نفر دیگر هم در این مدت جانباختند که جواب آزمایش همه آنها منفی بوده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۹۸۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پلیس راه تعطیلات قم کودکان و نوجوانان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی چهارشنبه آخر سال ویروس کرونا عدم حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود