Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فرامرزتوفیقی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره جلسه شورای عالی کار گفت:واقعیت این است که ما کارگران نه کاسبان تحریم بوده ایم و نه کاسبان جنگ بوده ایم و نه کاسبان نابه سامانی اقتصادی بوده ایم. در طی 41 سال گذشته نه سهمی در این مسائل داشتیم و نه در تصمیم گیری‌ها نقشی داشتیم،اکنون که بحث کرونا پیش آمده نیز کاسبان بیماری کرونا نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه مسلم است خانواده کارگران پیشانی حمله این موارد بوده اند. چه در جنگ تحمیلی و چه در بحبه انقلاب  و چه در نابه سامانی اقتصادی و چه درآشفتگی اقتصادی و چه در تحریم های خرد و کلان و در حال حاضر تحریم هایی که وجود دارد سهمی نداشته ایم. بیماری کرونا چه بخواهیم و چه نخواهیم فشارهایی رابرخانواده ها وارد کرده است. این بحث داخلی نیست بلکه در گسترده جهانی ملت ها برای عدم اطمینان ازفردای خود مراجعه به خرید کالای ضروری و مورد نیاز خانواده کرده اند تا بتوانند بخشی از نیاز خانواده درچند وقت آینده را فراهم کنند. 

وی با اشاره به اینکه بحث کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد خانواده از بعد قابل بررسی است گفت:  بعد اول این است که خانوارهانگران آینده هستند و به همین دلیل میل به سمت خرید دارند متأسفانه دولت نتوانسته است آنطور که باید و شاید مدیریت کند و ما شاهد افزایش قیمت ها در تمام موارد از جمله پروتئینی‌ها، حبوبات،شوینده ها و... مشاهده می کنیم. کارگر از جیب خود خرج می کنم از اندک بقای خود استفاده می کند. اگر بخواهیم خودمان را کنار بکشیم و کاری نداشته باشیم چه می شود؟ بدون شک کارگر قدرت خرید خود را از دست می دهد و مجبور است تن به هر کار مخاطره آمیز دهد تا حداقل های زندگی را فراهم کند. بدون شک جامعه از بیماری کرونا به فاجعه کرونا تبدیل می شود. 

 توفیقی با تأکید بر اینکه حدود 3 پنجم خانوارهای کشور کارگر هستند گفت:کارفرمایان با بهانه های مختلف مانند اینکه نگران آینده بنگاه هستند از افزایش دستمزد و  هزینه های حمایتی کارگری دست می کشند. کارفرمایان راه را اشتباه  می روند. اگر مطالبات  وحقی دارند باید از دولت بگیرند نه از خانوار کارگری.

 وی بیان کرد: اگرکارفرمایان نخواهند از  خانوار کارگری حمایت کنند فاجعه همه گیری در حوزه های اقتصادی،‌اجتماعی و فرهنگی ایجاد خواهد شد. اما اگر حمایت کنند بقای خانوار کارگر تضمین می شود و خانواده کارگر می تواند با اطمینان به کار خود ادامه دهد چرا که کارفرما و دولت کنار آنها هستند. 

ماده 41قانون کار اصرار دارد بر افزایش دستمزد. هیچ کجا نگفته است که این شرایط و این اتفاقات می افتد. اگر بخواهیم به این اتفاقات توجه کنیم همیشه یک بهانه ای برای عدم افزایش دستمزد وجود دارد. 

توفیقی با اشاره به افزایش 50درصدی حقوق کارمندان دولت در اسفند ماه گفت: اگر دولت برای سال آینده حداقل 15درصد به حقوق کارمندان خود اضافه کند، متوجه می شویم افزایش دستمزد کارمندان حدود 72.5 درصد است. 50 درصد به 100 حقوق کارمندان در اسفند ماه افزوده شده است  که می شود 150درصد. 15درصد 150 درصد می شود 22.5 درصد. بنابراین 72.5درصد به بحث دستمزد افزوده می شود. این موضوع فارق از بحث کمیسیون تلفیق و افزایش 50درصدی به افزایش حداقل حقوق به 2میلیون و800هزار تومان است. مانگران آینده جامعه کارگری هستیم. 

 وی ادامه داد: امیدواریم کارفرمایان به دنبال کرونا سواری نباشند و استثمارجامعه کارگری نباشیم. در شرایط امروز اگر سبد معیشتی پس از کرونا رامحاسبه کنیم مبلغ 4میلیون و940 هزار تومان بزرگ تر و درشت تر شده است و به سمت 5میلیون و نیم سوق پیدا کرده است. اما اکنون مهم این است که عدد 4میلیون و 940 هزارتومان مورد توافق سه جانبه جامعه کارگری، کارفرما و دولت واقع شده است .

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری کرونا شورای عالی کار ویروس کرونا ویروس چینی کرونا کرونا ویروس افزایش دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»

ایسنا/سمنان همزمان با روز کار و کارگر جشن بزرگ خانواده کارگری شهرداری سمنان با عنوان «سپاس کارگر» با حضور استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و ۶۰۰ نفر از کارگران شهرداری سمنان برگزار شد.

در این مراسم، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان شامگاه ۱۶ اردیبهشت در این آیین با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر شهرداری سمنان گفت: خوشبختانه تغییر و تحول در عرصه‌های مختلف شهری و تعامل شهرداری با سایر دستگاه‌ها قابل لمس و مشاهده است.

وی به سفر دولتمردان به سمنان پرداخت و افزود: خوشبختانه مردم متدین استان سمنان با استقبال بی‌نظیر خود از رئیس جمهور باعث ثبت برگ زرین دیگری در این استان شده‌اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: آزادسازی کاروانسرا، انتخاب شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور و راه ابریشم، افتتاح پل غیر هم سطح شهرک صنعتی و شهید دانشگر، واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت پیشگام بخشی از مهمترین اقدامات انجام شده طی این ۳ سال اخیر در سمنان بوده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: در سطح استان سمنان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و وحدت نیروهای امنیتی شاهد امنیت پایدار هستیم. خراسانیان رییس شورای شهر سمنان نیز در این جشن گفت: کارگران در مجموعه شهرداری، علاوه بر کسب روزی حلال، اهداف مقدسی در راستای خدمات دهی به عموم شهروندان دارند.

وی با اشاره به گرامیداشت مقان کارگر در سراسر جهان افزود: تفاوت نگاه دنیا با ما این است که نگاه دنیا به کارگر، نگاهی ابزاری است. رییس شورای شهر سمنان خاطرنشان کرد: همه اعضای شورای شهر قدردان زحمات کارگران خدوم شهرداری هستند و تلاش می‌شود تا با پیگیری مسائل و مشکلات این عزیزان، پاسخگوی بخشی از مطالبات بحق آنان باشیم.

دکتر حسین موسوی شهردار سمنان و رییس مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان نیز در این آیین با تاکید بر نقش بی‌بدیل کارگران شهرداری در رشد و توسعه شهر، اظهار کرد: یقینا اگر تلاش و همدلی و همراهی کارگران شهری با مدیریت شهری نبود، امروز شاهد اتمام پروژه‌های نیمه کاره و تغییر در ساختار و سیمای شهر نبودیم.

وی با تقدیر از زحمات خانواده کارگران شهرداری، افزود: تمامی تلاش ما در شهرداری و اولویت ما همواره بر انجام پرداختی های به‌موقع و ایجاد رفاه برای کارگران بوده است و خانواده کارگران اطمینان خاطر داشته باشند که رفع مشکلات و تامین رفاه و آرامش آنان دغدغه همیشگی مدیریت شهری و در اولویت است.

رییس مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان با اشاره به عضویت سمنان در مرکز بین المللی راه ابریشم خاطرنشان کرد: قطعا یکی از ارکان موثر و تاثیرگذار در موضوع راه ابریشم، تکیه بر توان کارگران عزیز و خدوم است که انشالله از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا در این آیین، از کارگران نمونه شهرداری سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله