Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع ویروس کرونا که سازمان جهانی بهداشت آن را «مهمترین بحران سلامت عصر حاضر» توصیف می‌کند همچنان رو به گسترش است و قربانیان بیشتری می‌گیرد.

کرونا که در آمریکا، اتحادیه اروپا و بیش از 120 کشور دنیا جولان می‌دهد و تاثیرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زیادی را با خود همراه داشته است هیچ حد و مرزی نشناخته و حتی بسیاری از مقامات بلندپایه دنیا را درگیر خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

15 وزیر لهستانی قرنطینه شدند

پانزده وزیر دولت لهستان پس از اینکه آزمایش ابتلای میشال ووس، وزیر محیط زیست این کشور به ویروس کرونا مثبت اعلام شد، قرنطینه شدند.

وزیر فرهنگ انگلیس خودش را قرنطینه کرد. وزیر فرهنگ انگلیس اعلام کرد که به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا خود را قرنطینه کرده است.

ملکه انگلیس خود را قرنطینه می‌کند

ملکه انگلیس از کاخ باکینگهام خارج شده و قصد دارد از ترس ویروس کرونا خود را قرنطینه کند.

همسر نخست وزیر اسپانیا به کرونا مبتلا شد

دفتر نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که همسر پدرو سانچز نخست وزیر این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده است.

ابتلای یک عضو دولت ماکرون به ویروس کرونا

وزیر مشاور در امور تغییرات زیست محیطی در دولت فرانسه به ویروس جدید کرونا مبتلا شد.

وزیر دفاع آمریکا و معاونش قرنطینه شدند

«جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا بین نظامیان آمریکایی و کارکنان وزارت دفاع، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا و معاونش «دیوید نورکوئیست» در حالت قرنطینه قرار گرفته‌اند.

رئیس دولت خودمختار کاتالونیا به کرونا مبتلا شد

منابع اسپانیایی از مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای رئیس دولت خودمختار کاتالونیا خبر دادند.

ابتلای خاویر سولانا به کرونا

«خاویر سولانا» دبیرکل سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویروس کرونا مبتلا شده و در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفته است.

ایوانکا ترامپ در قرنطینه خانگی قرار گرفت

"ایوانکا ترامپ"، دختر و مشاور دونالد ترامپ که هفته گذشته با وزیر کشور استرالیا که درگیر کرونا شده است دیدار کرده بودند هم در حالت قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

معاون دفتر رسانه‌ای کاخ سفید روز جمعه با تأیید خبر قرنطینه خانگی ایوانکا ترامپ مدعی شد که پزشکان کاخ سفید گفته‌اند که ایوانکا ترامپ نیازی به قرنطینه خانگی ندارد.

وزیر کشور استرالیا به کرونا مبتلا شد

وزیر کشور استرالیا هم از دیگر مقاماتی است که اخیرا رسانه‌های غربی از مثبت شدن تست کرونای وی خبر دادند. "پیتر داتون"، وزیر کشور استرالیا که هفته گذشته برای شرکت در یک نشست امنیتی-اطلاعاتی مشترک به واشنگتن سفر کرده و در جریان این سفر با «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا و «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور دونالد ترامپ دیدار کرده بود، روز جمعه از مثبت اعلام شدن نتیجه تست کرونای خود خبر داد.

نخست وزیر کانادا و همسرش در قرنطینه قرار گرفتند

کرونا همچنین جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و همسرش سوفی ترودو را هم به قرنطینه فرستاده است. دفتر نخست وزیر کانادا اواخر روز پنج شنبه اعلام کرد که آزمایش کرونای سوفی ترودو پس از بازگشت از لندن مثبت شده است.

معاون وزیر بهداشت انگلیس به کرونا مبتلا شد

تست کرونای "نادین دورسس" معاون وزیر بهداشت انگلیس هم مثبت اعلام شده و او نیز در قرنطینه قرار گرفته است.

مقامات رومانی هم در قرنطینه قرار گرفتند

"لودویک اوربان"، نخست وزیر موقت رومانی هم روز جمعه اعلام کرد که وی و رهبران ارشد حزب پس از آنکه یکی از همکاران حزبی از لحاظ آزمایش کرونا مثبت شد خود را به صورت داوطلبانه قرنطینه می‌کنند. آزمایش "ویرژیل چیتاک"، عضو مجلس سنای رومانی که خیرا در جلسه خبری حزبی شرکت داشت مثبت شده است.

نفوذ کرونا به کابینه اسپانیا

کرونا همچنین به کابینه دولت اسپانیا هم نفوذ کرده و چندی پیش رسانه‌های محلی اعلام کردند که تست کرونای "ایرنه مونترو"، وزیر برابری این کشور هم مثبت شده است. دولت اسپانیا با مثبت شدن آزمایش کرونا مونترو، در صدد است از تمامی وزرای کابینه «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا آزمایش کرونا بگیرد و در همین راستا «پابلو ایگلسیاس» معاون نخست‌وزیر اسپانیا نیز قرنطینه شده است.

ابتلای وزیر فرهنگ فرانسه به کرونا

این ویروس همه گیر به مقامات فرانسوی هم رحم نکرده و چند روز پیش رسانه‌های محلی اعلام کردند که "فرانک رایستر"، وزیر فرهنگ فرانسه هم به این بیماری مبتلا شده و به قرنطینه رفته است.

کرونا همچنین تا به حال به بسیاری از نهادهای مهم غربی از جمله ناتو، بانک مرکزی اروپا، پارلمان فرانسه، پارلمان آلمان، کمیسیون اروپایی و حتی مقر سازمان ملل در نیویورک هم نفوذ کرده و برخی کارکنان این نهادها را به قرنطینه فرستاده است.

برخی رسانه‌های غربی همچنین از ابتلای چند تن از ژنرال‌های ارشد ناتو به این بیماری خبر داده‌اند.

2323

کد خبر 1366132

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ترکیه اتحادیه اروپایی وزیر کشور استرالیا نخست وزیر اسپانیا کرونا مبتلا شد ویروس کرونا قرنطینه خانگی ایوانکا ترامپ مثبت اعلام شد قرنطینه قرار آزمایش کرونا تست کرونای وزیر فرهنگ مثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، برخی منابع عبری زبان از جمله شرکت رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی موسوم به کان در گزارشی درباره توفق آتش بس گفته‌اند که گالانت به عنوان وزیر جنگ از نتانیاهو خواسته است تا در جلسه کابینه جنگ این توافق را تایید کند.

براساس این گزارش، گالانت به نتانیاهو گفته است که توافق خوب است و باید تصویب شود و این فرصتی است برای بازگرداندن گروگان‌ها.

پیش از این، شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی از درگیری لفظی میان مقامات صهیونیست در جلسه کابینه این رژیم خبر داده بود. به گزارش این شبکه صهیونیستی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به دلیل آنچه توقف جنگ در غزه عنوان کرده، خواهان برکناری «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم شده است.

بر اساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به بن گویر گفته است: نصیحت‌های شما را نمی‌خواهم. ما به زودی وارد رفح خواهیم شد.

فشارها بر نتانیاهو برای پذیرش توافق آتش بس در حالی است که او در آستانه محکوم شدن در دادگاه بین المللی بدلیل جنگ علیه غزه است و وبگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع خود اعلام کرد که اعضای مجلس سنای آمریکا با مقامات ارشد دیوان کیفری بین‌المللی برای جلوگیری از صدورر حکم بازداشت برای مقامات تل آویو دیدار کردند.

گفته شده است در این دیدار، سناتورها نگرانی خود را از احتمال صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی به دادگاه ابراز کردند.

پیش از این روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم گزارش داده بود که مسئولان صهیونیست با اعضای کنگره آمریکا تماس‌هایی برقرار کرده‌اند. بر اساس این گزارش، تماس‌های مذکور در راستای اعمال فشار بر دیوان کیفری بین المللی و ممانعت از صدور حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی برقرار شده است.

اسرائیل هیوم اضافه کرد: برخی طرف‌ها در آمریکا از تل آویو در غائله صدور حکم بازداشت احتمالی دیوان کیفری بین المللی حمایت می‌کنند.

در همین ارتباط شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو از خانواده‌های اسرای صهیونیست خواسته دیوان کیفری بین‌المللی را جهت جلوگیری از صدور حکم بازداشت او و دیگر مقامات تل آویو تحت فشار قرار دهند.

به تازگی پایگاه مرکز مطالعاتی العربی الجدید در مقاله‌ای به بررسی اقدامات فوری محافل قضائی و دیپلماتیک رژیم صهیونیستی که نشان از وحشت این رژیم از احتمال صدور حکم بازداشت قضائی ضد سرکردگان تل‌آویو حکایت دارد، پرداخت و نوشت که رژیم صهیونیستی هجمه قضائی و دیپلماتیک گسترده‌ای را برای ممانعت از صدور حکم دادگاه لاهه ضد مسئولان ارشد سیاسی و نظامی خود به کار گرفته است، اما محافل صهیونیستی امکان موفقیت این تلاش‌ها را بسیار اندک می‌دانند.

همچنین پیشتر مقامات اسرائیل به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده بودند که اگر دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) حکم بازداشت سران و مقامات ارشد اسرائیل را صادر کند، تل‌آویو سلسله پاسخ‌هایی را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین آغاز خواهد کرد که به فروپاشی آن منجر شود.

در روزهای اخیر گزارش‌هایی در رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد مبنی بر اینکه دیوان کیفری بین المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، هرزی هالوی رئیس ستاد ارتش و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم است.

نتانیاهو مدعی شده که اگر حکم بازداشت صادر شود، «رسوایی در مقیاس تاریخی» خواهد بود.

به نوشته آکسیوس «یکی از اقدامات احتمالی (اسرائیل) می‌تواند ورشکستگی تشکیلات خودگردان از طریق مسدودکردن انتقال درآمدهای مالیاتی باشد؛ تشکیلات خودگردان اداره کرانه باختری اشغالی را بر عهده دارد.

رژیم صهیونیستی از طرف فلسطینی‌ها مالیات جمع‌آوری می‌کند و براساس توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۴ ماهانه به تشکیلات خودگردان انتقال می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • آمار باورنکردنی: با صلاح خیال‌تان راحت باشد!
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است